Vis full versjon : Noen som går ned i vekt????
Jeg har termin om 9 uker. Har ennå ikke lagt på meg ett gram. Ligger på minus 1,1 kg. Synes det er veldig merkelig da jeg bare hører om folk som legger på seg. Jeg spiser normalt og barnet vokser....
Er det noen andre som går ned i vekt??
LilleVirre
23-05-2005, 20:30
Jeg veier ca 5 kg mindre nå enn før jeg var blitt gravid. Jeg har ikke spesiellt liten magen, den er på normalen og lille tullemor i magen er også på + siden for et lite avvik.
Så da må jeg ha gått ned en del i meg selv, noe jeg ikke er lei meg for i det hele tatt ;)
Jeg gikk ned 5 kg i begynnelsen av svangerskapet, men nå er jeg oppe i +13 kg på skalaen, jeg var 70 kg tror jeg før jeg ble gravid og nå er jeg oppe i 83 kg. Du skal være glad for at du ikke legger på deg så mye, svangerskapet blir tyngre da. Men hvis du er engstelig så snakk med jordmor eller lege om dette og spis en del melkeprodukter. Spis det du vil ha der og da.
Hei!
Trur det er ganske vanlig å gå ned litt i begynnelsen av svangerskapet også. Har i allefall gått ned 3 kg, og er i veke 8. Kvalm og liten matlyst. Dei fleste vennindene mine har gått ned mange kilo faktisk(opptil 6-8 kg) før dei har begynt å legge på seg rundt veke 12. Så ikkje bekymre deg:snill:
Jeg er 28+1 idag og har hittil ikke lagt på meg en kg.... Hender såklart det varierer litt med etpar kg opp og ned, men det er pga vann i kroppen og slikt... Men sist kontroll på onsdag sto jeg fortsatt på samme vekten som da jeg var til første kontroll da jeg var 6 uker på vei.
det gjør ikke noe om man går ned i vekt, det er kun deg selv det går utover.
jeg gikk ned 3 kilo i begynnelsen av svangerskapet. og har ikke gått særlig opp igjen enda.
Takk for svar..Jeg synes bare det er greit at jeg ikke har lagt på meg...Det blir da antaglivis lettere etter fødselen + at det ikke er så tungt å være gravid ( men tungt nok..)Grunnen til at jeg spurte er at en sjelden hører om gravide som ikke legger på seg - jeg hadde ikke hørt om noen...Hadde nesten forventet at jeg skulle legge på meg 15-20 kg da jeg trodde alle gjorde dette.
Jeg er nå i uke 35 - ikke så lenge til babyen kommer!!!! Gleder meg!!!
:gravid:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.