Vis full versjon : Omelett
LilleVirre
24-05-2005, 13:49
Jeg hadde tenkt til å lage omelett til middag i dag serveres med loff og salat.
Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få en god omelett?
Jeg pleier vanligvis bare å piske sammen egg, salt og pepper og hive det i pannen. Så legger jeg fyllet oppå og et lokk.
Til fyll skal jeg ha ost, skinke, løk og fersk sjampinjong.
Jeg bruker å vispe eggehvitene stive hvis jeg skal lage litt ekstra fin omelett. Bland med eggeplommene og litt krydder. Det gir en litt souffle-aktig omelett. Et blandingskrydder som heter meksikansk chilipulver (ikke vanlig chili, altså, men et blandingskrydder, inneholder mye rart, bla paprika, nellik allehånde, oregano og masse annet) er VELDIG godt til omelett. gir ordentlig god smak. Ellers er det godt å blande litt revet ost i eggeblandingen.
Kvakk Kvakk
24-05-2005, 20:30
Jeg pleier å ta grillpølse-rester, skjære opp disse og frese dem med litt løk, og gjerne litt hermetisk sjampinjong. Deretter tilsetter jeg en eggeblanding som består av sammenpiskede egg, litt melk, gulostbiter og tomatskiver. Dette lar jeg stå til eggene har stivnet :nam:
Og nå fikk jeg enda en middagsidé for denne uka :nikker:
LilleVirre
24-05-2005, 20:37
Takk jenter :klem:
Middagen ble kjempegod, om jeg får si det selv :rødme:
Jeg stekte skivet fersk sjampinjong og krydret den. Skjærte skinke i biter og purreløk.
Pisket eggehvitene litt hvite med salt og pepper og tilsatte eggeplommene og 5 ss vann.
Helte alt i stekepannen og drysset på soppen, skinken og purren og toppet det hele med osteskiver. Tok på lokk og lot det stå på svak varme.
Serverte med fersk loff og salat :nam:
Tidl. bruker
24-05-2005, 22:57
Åååå ble sulten nå jeg, fikk lyst å spise det ikveld, men er kanskje litt sent å begynne nå, får ta det imorgen kanskje.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.