PDA

Vis full versjon : Halsbrann,kviser og bekkenproblemer.

Sannesu
08-12-2002, 15:12
Hei! Sist jeg var gravid var jeg nesten uten halsbrann, men hadde endel sure oppstøt, denne gangen har jeg halsbrann og vondt i brystkassa nesten hele dagen, ingenting funker:( Så var det det med kviser da... Var kvisefri og ren i huden nesten hele svangerskapet sist, (fikk en gutt). Men denne gangen går det ikke en morgen uten at jeg har fått en ny kvise, eller slik føles det ihvertfall ut. Jeg hadde tendenser til bekkenløsning sist, men denne gangen gjør det jo vondt! Har gått opp snart ti kg, er 6,5 mnd på vei...:( nei fysj som jeg klager! Men greit og få det ut oxo... Noen råd til hva jeg kan gjøre med halsbrannen og kvisene? Bruker dyne el pute mellom bena på natta så den delen om bekkenet er grei. :findag:

Irene_M
08-12-2002, 19:07
Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine...:uff:
Halsbrann kan man jo bli fullstendig :bonk: av....Jeg er ikke spesielt plaga om dagen (bortsett fra når jeg bøyer meg) MEN om natta derimot....:grrr:
Til å begynne med var det "bare" halsbrann, men nå mot slutten av svangerskapet har det blitt verre....følest som om magesyra ligger og skvulper bak der med drøvelen....:bryn:

Når det blir FOR ille må jeg ty til en forrferdelig mixtur...den heter gaviscon og funker VELDIG bra for meg til tross for en usedvanlig DÅRLIG smak...:gal2:
Men du har kanskje prøvd den allerede??

Når det gjelder huden har jeg også dette poblemet...spesielt på ryggen/sidene...Har ikke gjort noe særlig med dette egentlig...holder det reint og satser på at dette forsvinner KJAPT etter fødselen... Får hjelp av sambo til å "skrubbe" litt innimellom. At hormonene raser i kroppen er jo ikke noe vi kan gjøre med likevel:uff:

Håper kanskje gaviscon kan hjelpe deg også! :vink:

Steinbukken
18-12-2002, 12:06
Jeg kjenner meg igjen på alle punkter. Jeg har ikke noe tips om kvisene, men prøv å spise mandler for halsbrann. det hjalp for meg.:baby: