PDA

Vis full versjon : HJELP!!sendt hjem fra sykehuset...

Hege72
22-08-2002, 10:28
Jeg er nå sendt hjem fra sykehuset, med fem minutter mellom riene! Jormoren(en mann) mente jeg skulle ta en paracet å gå å legge meg. På målingene under ctg lå riene mine på 40-50, han sa at under fødselen ville de ligge på 60-70!
Jeg har så sinnsyke smerter, og paracet hjelper ikke!!!
Han sa også at det ikke var åpning,eller modent. Enda overlegen på Riksen undersøkte meg for to dager siden, og sa at det var 2 cm.åpning! Det samme sa legen min, som også er gynekolog og fødselslege, for en uke siden!
Jordmoren var utanlandsk, og han ville ikke høre på hva jeg hadde å si!
Hva gjør jeg nå?? Er det vanlig å gå med rier i flere dager(sterke) før fødselen stter i gang?

Hege T+4

Vimsen
22-08-2002, 11:46
Hmmm.... dette hørtes da merkelig ut ??

Ring en ANNEN jordmor du og hør med henne

Sikkert greit med en second opinion :)

LYKKE TIL

Klem
Vimsen T-12

I am
22-08-2002, 12:20
Dra tilbake og snakk med en annen jordmor! Dette er uholdbart! Du skulle fått snakke med en annen jordmor før du ble sendt hjem! Om ikke annet så for din egen skyld, for å bli beroliget.

Lykke til vennen, krysser fingre for deg!

Klem fra I am

Katta
22-08-2002, 13:10
Uff dette var ikke noen hyggelig lesning, håper at det går bedre med deg!

Denne jordmoren du var hos nå, tilhører også han Rikshospitalet? Da har han vel tilgang til alle dine tidligere journaler.

Klem fra Katta

anita
22-08-2002, 13:30
Må bare føye meg til de andre: Dra tilbake og forlang en ny jordmor. Og stå på ditt!!!!! Du har rett til ny jordmor.

sola
22-08-2002, 14:01
Da jeg skulle føde mitt første barn, ble jeg lagt på rie-registrering, og det viste veldig svake rier, nesten ingenting. Jeg fikk imidlertid veldig sterke rier langt nede i underlivet, og stroppene var festet langt oppe på magen!!:gal2:

Ble også hjemsendt med beskjed om at det ikke kom til å skje noe på minst et halvt døgn (da var klokka 3 på dagen), og jeg hadde 1 cm.åpning. Jeg fikk med to paralgin forte som "Jeg kunne ta til natten". Men riene kom veldig hyppig etterhvert, og etter tre timer hjemme med intense smerter, ringte mannen min til sykehuset og sa at "Nå kommer vi tilbake!!" Da vi kom dit, hadde jeg 9 cm. åpning, og gutten vår var ute kl 20.30.

Fikk beskjed om at dette var uvanlig raskt for førstegangsfødende, og det var ikke måte på unnskyldninger!

Jeg synes ihvertfall at du skal ta kontakt med jordmor hvis smertene er så sterke at du har problemer med å gå, sitte, stå, ligge eller gjøre noe som helst på vanlig måte!! Noe som kanskje lindrer kan være å støtte seg mot noe slik at du får "rugge" bekkenet frem og tilbake, det var det ENESTE som hjalp meg LITT!!!

Lykke til, nå er det uansett ikke lenge til du får se det lille nurket ditt!

Sola og :baby: :baby:

MøreMia
22-08-2002, 15:02
Kjære vene!

Kom deg tilbake, om ikke annet så for i allefall å få en "second opinion"!

Lykke til! Du er i gang tipper jeg :klapp: