PDA

Vis full versjon : Kan det være sant?

Brumm
22-08-2002, 11:23
Hei på dere.

Nå må dere hjelpe meg... Testet nemlig to røde med Snart Gravids graviditetstest i morges.. Riktignok var den ene streken svak men man så den helt tydelig!!!! :) Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan stole på denne testen?? Er den sikker? Jeg skulle hatt mensen i midten av denne uken så jeg er vel ca 4+6 i dag da hvis testen er riktig. Hvor lenge hadde dere ville ventet med å teste igjen.. Tenkte å kjøpe CB da...

TRENGER SVAR FORT... Sitter her og er totalt forvirret og klarer ikke akkurat jobbe mye!!!!!!

Maz
22-08-2002, 11:35
Det skal ikke være mulig å få utslag uten å være gravid. Når jeg testet positivt var det veldig svakt og jeg var usikker. Jeg tok flere tester samme dag.

Klart du sikkert skulle vente, men klarer du det. Bedre å bli sikker med en gang. Et feilutslag er sikkert mulig men ikke flere.

Jeg sendte den bedre halvdel på apoteket for å handle. Damen på apoteket anbefalte å samle urin og teste og ikke teste rett på testen (CB) da hun hadde hørt om feilutslag på grunn av sprut. (Jeg vet ikke hvilken vei).

Gratulerer

Vimsen
22-08-2002, 11:44
VI har ikke noe fasitsvar på dette da

Ta en tur til lege du. HAN vet :stakar:

Klem
Vimsen T-12

Brumm
22-08-2002, 11:48
Har noen her inne erfaring med SG testen? Har den stemt hos dere? Er så nervøs nå og så redd for negativt svar med CB at jeg bare vil kose meg meg tanken akkurat nå og ta en ny test i helgen.. hvis jeg klarer å vente så lenge...:p

I am
22-08-2002, 12:08
Hvis du skulle hatt mens i midten av denne uken er du ca 3+6 og ikke 4+6 hvis du har normale 4-ukers sykluser...
Ellers må jeg bare si at jeg testet svaaaaaaaakt positivt med SG da jeg var 3+5, og nå er jeg allerede 6+3!
En strek er en strek, uansett om det er SG eller CB.
GRATULERER!!! :klapp:

Klem fra I am

Brumm
22-08-2002, 12:30
Har nesten 5 ukers sykluser så jeg tror nok jeg er 4+6 i så fall.... Blir optimistisk av alle svarene her... Tror jeg må på apoteket i lunjsen og kjøpe en CB... stikker hjemom og spiser i dag..

kryss fingrene for meg da...;)

Fugl
22-08-2002, 12:35
Høres ut som det bare er å si; GRATULERER!

Jeg ville anbefale deg å vente noen dager før du tar testen på nytt (hvis du klarer).

Hvis du går til legen på et så tidlig tidspunkt vil ikke han ved en gynekologisk undersøkelse se et foster, men han tar blodprøve. Denne får du uansett ikke svar på før omtrent en uke senere.

Hvis du klarer, vent et par dager og ta en ny test.

Klem fra Fugl :-)

Beate
22-08-2002, 12:35
En test blir ikke positiv dersom man ikke produserer hcg=du er gravid:)
Gratulerer!

Brumm
22-08-2002, 14:27
Jeg var hjemmom nå i lunsjen og tok en CB. Tydelig 2 blå streker selv om den andre var litt svakere enn den andre. Så da hører jeg vel til her hos dere.

Har ikke helt gått opp for meg enda men det glir nok inn..

Dere som nærmer dere fødsel: Kan dere gi meg tips om bra bøker som er tilpasset gravide her i Norge? Jeg hadde vært kjempelykkelig for tilbakemelding på det.

Brumm 4+6 :eek:

:findag:

tjorven
22-08-2002, 14:33
Hallo!!!

Ville bare benytte anledningen til å gratulere så mye, pluss selvfølgelig å ønske deg velkommen hit til oss vordende mødre..

Gladhilsen fra tjorven og knøttet (16+6)

Struttemagen
22-08-2002, 14:54
Gratulerer og velkommen!! ;)

Jeg har selv lest mye i Sheila Kitzingers bok:
"Den nye boken om svangerskap og fødsel"
samt Gro Nylanders " På vei "

Nyttige og fine bøker begge to :)

Lykke til!

Klemmer fra Struttemagen , 26+0

Tilla
22-08-2002, 15:08
Gratulerer! :D

Hang
22-08-2002, 18:09
Hei Brumm !!!
Jeg er 5+4 (eller egentlig 4+4 da siden jeg også har 5 ukers sykluser, men jeg liker å bruke det øyeste tallet foreløpig). Men til poenget. Skulle hatt mensen på søndag/mandag. Lørdag testet jeg med RFSU to røde, søndag med CB to blåe og tirsdag med SG to klare røde. Så jeg kan ikke si noe annet enn positivt om SG testene.

Når har du bregnet terminen ??

Brumm
22-08-2002, 18:18
... det blir ca. 30. april. Iallfall ifølge babyverden.no. Har ikke regnet skikkelig ut, men tar jeg utgangspunkt i siste mens første dag så er jeg 4+6 i dag.....

Wow.. dette blir spennende.... Tror igrunn ikke helt på det enda.. føler jo ingenverdens ting. Skal til lege om akkurat 2 uker... Ville ikke vente lenger selv om damen på legekontoret sa at jeg ikke trengte å komme før tidligst om en måned!!

:D :D :D

Tidl. bruker
22-08-2002, 21:43
Gratulerer ! :D

Tidl. bruker
22-08-2002, 23:59
Jeg testen svakt SG testen men hadde ikke så mye HCG i kroppen. Men jeg viste jeg var graivd. Tok en ny uken etterpå da testet den sterkt på begge. Grattis!!!!!!:klapp: