PDA

Vis full versjon : Permisjonstiden!

Pope
22-08-2002, 12:04
Hei alle magedamer!

Trodde jeg hadde såååå god tid på meg, når det gjaldt å sende søknad om permisjon til arbeidsgiver...Det skulle jo være så lenge til! *ja, særlig*

Så igår kveld satte jeg meg ned sammen med popmannen og diskuterte opplegget. Han tar ikke mer enn 4 ukers permisjon, men han tar 2-3 ukers ferie med engang permisjonstiden hans slutter..Da får han hvertfall litt lenger tid hjemme sammen med guttebassen vår...

Selv tar jeg permisjon fra den 27/9....Eller det er siste dagen min på jobb. Bare 5 uker unna.... Hvem flere er det som er i permisjon på denne tiden????

Etter litt planlegging fant vi hvertfall ut at jeg skal ta 4 ukers ferie i permisjonstiden min, slik at jeg vi forlenger permisjonen med like lang tid. Så da er jeg ikke tilbake på jobb før september/oktober..Da tar popmannen sin permisjon og 2 ukers ferie...Deretter blir det vel en kabal og få ting til å gå opp...

:gal2: Barnehageplass
:gal2: Dagmamma
:gal2: Besteforeldre???????:bonk: (Tror ikke det) :bonk: :bonk:

Hva har dere andre tenkt!?

Karius!!! Hvis krise, så kommer vi til deg......løpende!!! Med lovnader om gull & grønne epler! *hehe*

Klem Popsan 31+6

Tiddelibom
22-08-2002, 12:22
Jeg har revet meg endel i håret pga. alt dette jeg også, mest fordi jeg synes at skjemaene er vanskelige! Planlegge ferie for neste år allerede nå??
Jeg slutter i jobben min når jeg går ut i permisjon, og dermed har jeg belaget med på å fylle ut de skjemaene jeg trenger å sende inn selv, men på trygdekontoret virker det som om service og brukervennlighet er fremmedord. Har x antall ganger forsøkt å spørre om NÅR (senest) de må ha dette skjemaet for at jeg skal få penger når jeg går ut i permisjon, men det er det visst ikke mulig å svare på.

Noen som vet når (hvilken dato i mnd) pengene utbetales?

Nå har jeg nøyaktig 6 uker igjen å jobbe!

Tiddelibom31+0

MayaM
22-08-2002, 13:27
Jeg ringte lønningskontoret der jeg jobber og spurde litt. Her er det jeg kom frem til:

Jeg skulle bare skrive hvilken permisjonsordning jeg ønskte, altså 52 uker med 80% lønn. Og så dato for start, 3 uker før termin. og dato for slutt, 52 uker etter.

Skrev så at ferie og pappapermisjonen ikke var bestemt enda, og det var helt greit. Det kunne vi komme tilbake til, da disse datoene er ca datoer.

Man mister jo de dagene av permisjonen før terminen hvis en føder før termin, og da er jo slutt datoen en annen.
Skjønner du noe av dette?

La med bekreftelse fra legen på terminen.

Jeg slipper å sende noe til trygdekontoret, da min kommune betaler lønn direkte til meg hele tiden.

30+5/29+2 UL

Pope
22-08-2002, 13:40
Hei MLM!

Bare for å nevne det, hvis du ikke har fått det med deg.... De 52 ukene er inkludert pappapermisjonen. Så dvs at du har 48 uker igjen...Tar han mer enn 4 ukers permisjon, reduseres de 48 ukene tilsvarende. Såfremt det ikke er noen spesielle grunner til at du også skal avvikle pappapermisjonen(studenter osv.)

Popsan

MayaM
22-08-2002, 13:43
Vet det :D
Mente bare at jeg trengte bare skrive tidsrommet som de 52 ukene dekte. Ikke når papaen skulle ta sine 4 uker eller når jeg skulle ta ferie.

Beklager, jeg forklarte meg dårlig....

Stinemor
22-08-2002, 17:17
Jeg starter permisjon 18. september jeg, en måned før termin. 3 uker før må man jo uansett ta, og det er surt å miste dette hvis man føder litt for tidlig...

Trygdekontoret utbetaler vel penger den 20. hver måned tror jeg. Jeg har vært så heldig å få god hjelp fra trygdekontoret på utfylling av dette. Men det er ikke så farlig om alt ikke er fylt ut her og nå, mye kan man bestemme senere. (F. eks ferie etc).

Jeg lurer også fælt på hva jeg skal gjøre etter endt permisjonstid, (skal da finne meg ny jobb). Heltidsjobb, deltidsjobb, barnehage, dagmamma??????? Det er mye som skal klaffe!! Men den tid den sorg!!

Stinemor

Puncky
24-08-2002, 01:45
Helt grønn jeg, tydeligvis....:)

Hva mener dere med at man mister de dagene av permisjonen før terminen hvis en føder før termin? Skjønte ikke det jeg...:???:

Hva med lønn/penger da??

Kos Puncky :birth: 4.oktober

MayaM
25-08-2002, 00:56
Puncky:

Det har ikke noe å si for pengene. Man må bare regne 52 uker - 3 uker = 49 uker. Da vil det si at mor og far tilsammen har 49 uker fra fødselen. Skjønte du?

Så hvis du føder 2 uker før tiden, blir det 49 uker fra den dagen du føder.

Men en får ikke flere uker hvis en går over......

31+0/29+4 UL

Puncky
25-08-2002, 03:01
Å ja, da skjønner jeg :klapp:

Tenkte at herregud nå må jeg holde igjen... :)

Kos Puncky :birth: 4.oktober.