Vis full versjon : 30 ukers jubileum
Ja jenter da er jeg endelig 30 uker på vei! Tenk at det bare er 10 uker igjen (eller kanskje 8 dersom noen har det travelt........ønske, ønske). Tenkte at jeg skulle gi dere en kort status ved uke 30:
Vektøkning: 10 kg
Blodtrykk: 115/60
HB: 11,1 - må spise mer jern........
Urin: hvite +2 (men har alltid hatt litt hvite???)
Ødem: 1
Pulsen til lille Marie: 152
Jeg føler meg egentlig veldig frisk og rask, da jeg ikke har hatt noen store plager.........men: Når det er varmt sliter jeg med pusten og mye ødemer i beina, har som de fleste av dere problemer med å sove, sliter også litt med å sitte på kontorstolen hele dagen. I går satt jeg med PC'en (bærbar)i fanget i sofakroken på jobb for ikke å få så vondt. Synes ikke jeg kan klage for litt "plager" hører jo med til svangerskapet. Og de blir jo ikke mindre med tiden, etterhvert som vi blir større.
Det var mine sukk og akk, men jeg må jo si at tilværelsen for det meste er KJEMPEBRA!!! Vi gleder oss masse til Marie blir født. Hun er meget planlagt, da vi har ventet på henne i 5 år (resultat av 3 prøverørsforsøk). Har brukt ferien til å pusse opp soverom og barnerom, nå mangler bare litt utstyr så er alt på plass. Vi har kjøpt vogn, vippestol, babybjørn, bilsete. Har en sprinkelseng og stellekommode på vent (kjøpe brukt) som vi skal se på. Og da er det vel bare småtingene som mangler: bleier, salver, sengetøy osv.
Hvordan er det med dere andre? Er det noen flere som har 30. ukers jubileum?
Stor klem fra
Lyset og Marie 30 (termin 5.nov)
Hei :mervink:
Jeg vagger elegant inn i uke 30 i dag, og det begynner smått om senn å gå opp for meg også at det bare er etpar knappe måneder igjen til jeg atter har en sprellende baby i armene! Helt sprøtt! Dette svangerskapet har sannelig gått fort! Har en jente på 14 måneder hjemme om dagen, og det er vel forklaringen på at tiden flyr.
Har ikke vært på svangerskapskontroll på en liten evighet, så jeg har ingen ferske tall å slå i bordet med, men jeg har troppet mannsterk opp på vekta hjemme hver eneste uke og kan rapportere en total vektøkning på 15,5 kg hittill. Vekta har stått stille i fire uker, men jeg bekymrer meg ikke for det ettersom magen vokser og jeg har gått opp såpass mye totalt.
Ellers går refrenget i ukas sang sånn: Jeg er sliiiiiiiten!!! Jeg prøver å sove litt mens ettåringen sover på dagen, men det er ikke allitd det passer sånn. Ellers er det stort sett kynnere og halsbrann som står på agendaen. For ikke å snakke om den uutholdelige varmen som ikke har vett på å gi seg nå som det liksom skal være høst og greier. Kan godt begynne å bli kjøligere nå. Kan godt regne litt også. Helt greit for meg!
Men jeg koser meg jeg altså. Har det ikke travelt heller. Liker å vagge rundt med kulemage, fårete smil og drømmende blikk. :D
Gleder meg til flere 30-ukersrapporter! Vi får feire jubileumet med en is!! :)
Struttemagen
22-08-2002, 13:43
Ååååååh så deilig da?!:klapp: :klapp: :klapp:
Helt suverent at dere er kommet så langt!
Misunner dere masse, og kommer etter med tid og stunder!:p
I mellom tiden mener jeg dere fortjener en kjempefeiring!:fest: :fest: :fest: :fest: :fest: :fest:
Som sagt:
De hjertligste gratulasjoner fra Struttemagen og lille pjokk, 26+0
Wow!!! :klapp: Har det blitt 30 uker allerede! Glemmer liksom å følge med jeg da. Kan kanskje ha en sammenheng med at jeg føler meg ganske så fjern om dagen.
Jeg føler meg i gangske fin form, og har nettopp fått konstatert at vektøkningen til nå er 9,5 kg.... og økende, veier meg hver eneste morgen til så og si samme tidspunkt! Morro å følge med.
Ellers så sliter også jeg med halsbrann, og da spesielt på kveldene. Om kveldene så har jeg også mye "ilinger" i bena, dette er spesielt slitsomt når jeg skal forsøke å sove. Men da har jeg heldigvis et lite nurk i magen som trøster meg, og sier at nå er det ikke lenge igjen.....
Klem fra Katta
Fint å høre hvordan dere andre har det!!
I dag begynner jeg også på min 30. uke... Tiden flyr! Tenk bare 11 uker igjen til termin... og kanskje kommer den litt før??
For tiden er jeg 100% sykemeldt. Er mye kvalm og uvel. Kaster heldigvis ikke opp og har masse matlyst. Ellers er det denna ekle halsbrannen og litt kynnere...
Vekt: Veide 56 før jeg ble gravid... Falt ned på 51 etter lang tid med kvalme, lite matlyst og oppkast... Er nå oppe på 58 kg:klapp: Noe jeg er veldig stolt av...
Ellers skal jeg på kontroll til uka, så da kommer jeg med en liten oppdatering!
Har ikke verdens største mage, men jeg synes den er stor nok! Masse liv der nede og jeg føler jeg har god kontakt med bebin!!
:findag:
Klem Amity (termin 7. nov)
Ja nå har tida gått litt fortere synes jeg.
Og i dag gikk det litt opp for min kjære også, at det er bare 10/11 uker igjen ca. Da begynte han å svette gitt...:latter:
Og tenk: Når vi nå teller ned, er det bare 1 tall i uker igjen, ikke 2. Og snart kan vi skrive T-.
Men på slutten vil vi vel igjen synes dagene går så saaaaakte....:bonk:
30+5/29+2 UL
Tidl. bruker
22-08-2002, 22:00
Ikke fullt 30 uker her, men jeg kommer snart etter ! :)
Synes de siste ukene har gått veldig fort, håper resten går like raskt !!
Nå begynner det å nærme seg..
Har i lang tid fått høre, ja du har vel ikke lenge igjenn:leiseg:
jeg er 122 cm rundt magen og ingen tror jeg har 10 uker igjen:birth:
Det blir spennende om Victoria`en min lar vente på seg eller om hun kommer tidligere.
Fikk pappen hjem fra nordsjøen i dag, han enset ikke magen, ingen komentar og spørsmål hvordan det har gått, ble noe sur da ja. ikke noe kos i kveld nei!
Jeg er blitt utrolig glemsk og surrete i det siste, har gått og lagt meg med husnøklene i ytterdøra to netter nå.:gal2:
Kommer vel til å glemme hvor jeg parkerer bilen snart.
dette er ikke likt meg i det hele tatt. Roet meg ned da jeg leste at det er normalt vi blir litt surrete nå.:blush:
Ellers har jeg ikke noen spennende nye tall å komme med
skal til jordmor 2 sept og legen 16 sept.
Var i bryllup på lørdag. vi var tre høygravide, ei "ny gravid" og bitte liten baby. Det ble mye dikke dikk snakk rundt vårt bord
Sliter forferdelig i varmen, bor i dysjen og kan kun gå med sandaler da jeg hovner i bena. ja ja.. 74 dager igjen:D :klapp:
Ønsker dere alle en fin uke
Stor klem fra Toby og Victoria 30+0:baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.