Vis full versjon : Trenger anbefaling av psykolog i Oslo
Sliten og lei
09-12-2002, 13:29
Han er sur og irritabel, negativ og pessimist til det siste, intelligent og intellektuell.
Hvor finner jeg en psykolog til mannen min? Nå orker jeg ikke mer. Problemet blir ikke å finne en psykolog som takler mannen min, men å finne en psykolog som mannen min takler. For i følge ham er det meste og de fleste dumme, kjedelige og udugelige…
Noen som har egen erfaring med, eller vet om, en flink psykolog i Oslo jeg kunne ta kontakt med?
:(
Hei!
Jeg ser du ikke har fått noe svar på denne meldingen...
Jeg har ingen psykolog å anbefale,
men jeg vil råde deg til å ta kontakt med fastlegen deres.
Kanskje han kan gi dere videre veiledning.
Det er ofte ikke bare-bare å bestille seg time hos psykolog privat.
Det er som regel lange ventelister (opp til ett år...),
pluss at det kan bli vanvittig dyrt.
En annen ting er at mange psykologer ikke tar inn voksne pasienter hvis de ikke ringer og bestiller timen selv.
Dvs at du kan ikke bestille timen for han....
Han må gjøre det selv - og det er ikke alltid lett å få en mann til å gjøre....!
Vet ikke om alle opererer på den måten, men noen gjør i alle fall det.
Fastlegen deres kan kanskje finne alternative behandlingsformer
- rådgivning eller lignende....
- Jeg er ingen ekspert på dette.
Rådet er basert på egne erfaringer med systemet.
Håper dere får hjelp - skjønner godt at situasjonen sliter på forholdet.
;) hilsen tiger
Hei.
Kjenner meg igjen i mannen din jeg, som mener at de fleste psykologer er inkompetente tullinger. Har vært hos en rekke av dem, så jeg snakker på en måte av erfaring. Det er ikke lett å finne en psykolog som man faktisk føler kan hjelpe en.
Men, nå har jeg altså klart å finne meg en psykolog som jeg klarer prate med, og som faktisk klarer hjelpe meg. Henne fant jeg her (på anbefaling av min søster) : Parkveien Psykologisenter (http://www.gulesider.no/gsi/tolink.do?mode=M&itemId=KART&custId=209947&lineId=Z0GZ7YWC&bcId=1739&url=/map.do&id=c_Z0GZ7YWC&spraak=1)
Prøv å kontakt dem. Jeg vet at de nå i Januar vil få inn et par nye psykologer der som pr. medio Desember ikke hadde fylt opp timeplanene sine.
Lykke til :)
Uregistrerte
01-11-2009, 18:25
Han er sur og irritabel, negativ og pessimist til det siste, intelligent og intellektuell.
Hvor finner jeg en psykolog til mannen min? Nå orker jeg ikke mer. Problemet blir ikke å finne en psykolog som takler mannen min, men å finne en psykolog som mannen min takler. For i følge ham er det meste og de fleste dumme, kjedelige og udugelige…
Noen som har egen erfaring med, eller vet om, en flink psykolog i Oslo jeg kunne ta kontakt med?
:(
Det å være sur, irritabel, negativ, pessimist, intelligent og intellektuell er ingen diagnose.... Da er det ikke gitt at det er så mye en psykolog kan gjøre. Mennesker må ønske endring for å skape endring. Det er ikke psykologen som endrer den som kommer. Den som kommer endrer seg selv, i samtale med den andre. Det skjer bare dersom den som kommer selv ønsker det.
Dette var en gammel tråd det :) - lurer på om mannen til HI fikk hjelp til slutt...
MVH Reggius
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.