PDA

Vis full versjon : Finnes det noe håp?

Lilliane
30-05-2005, 11:48
Skulle vært i uke 5 i graviditeten nå. Begynte å blø i går. Friskt blod på samme mengde som ved mensen. Mensensmerter. Frykter spontanabort. Fikk legetime i dag. Hun kunne konstantere en lukket livmorhals. Hun ville avvente til neste uke med å sende meg til UL på sykehuset da hun mente det var vanskelig å se noe så tidlig. Tok blodprøve for å få måle evt senkning i HCG-nivået igjen om ei uke.

Noen andre som har blødd og likevel hatt en lukket livmorhals? Trodde det var vanlig med åpning i livmorhalsen ved spontanabort.

Legen spurte om det hadde kommet klumper og det har jeg ikke sett. Ville jeg ha merket det dersom det hadde kommet klumper? Tenker at kanskje de har ramlet rett ned i toalettet...

Håper jo i det lengste at det kan være liv der likevel, men bør gjerne innstille meg på at jeg nok har mistet for ikke å bli skuffet.

Skal tilbake til legen neste mandag igjen. Uff dette kommer til å bli ei lang uke. Takk for at du leste!

Anne Karin
30-05-2005, 13:17
Jeg ble sendt på sykehuset med en eneste gang da jeg dro til legen med blødinger!

Ring sykehuset og spør om du kan på en innvendig UL!

Lykke til!

Elsie
30-05-2005, 16:51
Skal innholdet i livmoren komme ut (fosteranlegg, slimhinne osv) så må du jo nødvendigvis ha åpning. Er din livmorhals lukket, så kan det virke som blødningen stammer fra et annet sted. F.eks et sprukket blodkar i skjede eller på livmorhalsen. Klumper ville du ha merket. Det er en helt spesiell følelse når det kommer ut klumper, så det tviler jeg på du har hatt uten å merke. (Jeg syntes det kjenens ut som store bobler som kommer ut av skjeden)

Det er lite å se på UL så tidlig, men en fostersekk skal i alle fall kunne ses i livmoren. Tror nok det kan være like greit å vente litt, selv om jeg vet den ventingen er grusom. Kan du ikke få tatt en hcg måling litt raskere enn med en ukes mellomrom? Måling tatt med 2-3 dagers mellomrom sier ganske så mye på denne tiden.

Masse lykke til! All den tid du har lukket livmorhals er det faktisk en viss sjans for at du ikke har abortert. (Men, kan være greit å ikke ha for store forhåpninger i første omgang)

Lilliane
30-05-2005, 17:22
Tusen takk for svar!

Jeg øyner et litt større håp og skal be om ny HCGmåling på torsdag. Tro hvilket nivå det skal ligge på etter 5 uker?

Jeg synes også det er rart at det ikke er noe åpning i livmorhalsen. Hvor kommer blodet fra da tro? Det er jo litt slim der, men veldig lite og klumper, slik du beskriver det Elsie, har jeg ikke merket i det hele tatt.

Angel
30-05-2005, 19:06
Krysser fingrene for at alt gár bra Lilliane!!

:lykke:

FlyAway
30-05-2005, 19:15
Jeg har hatt blødninger tidlig i alle svangerskap jeg. Denne gangen også. Hos meg har det gått bra to ganger, og ikke fullt så bra to ganger. Det er riktig at de ikke ser stort ved UL i uke 5, og det kan like godt være en fordel å vente noe dager, så ting roer seg ned før UL.

Lykke til!

Elsie
30-05-2005, 21:52
All den tid det har vært en skikkelig blødning, så vil jeg tro det er et blodkar som har sprukket. Ikke så uvanlig at det kan skje når man vokser og tøyes "nedi der". Blødning kan komme fra skjede eller livmorhals (ytre del) og ikke nødvendigvis fra selve livmoren.
:kryss: for at dette ender godt.

Her er forresen et par linker til fiine sider hvor du kan sjekke hcg og om stigningsraten er fin:

Hcg levels in early pregnancy (http://www.ivfer.com/hcg.htm)

The Betabase (http://www.betabase.info/)

Lilliane
31-05-2005, 16:55
Takk for alle svar. Etter å ha tatt en negativ graviditetstest i dag ser jeg at jeg nok må ha mistet en gang i forrige uke. Jeg er glad jeg tok testen da jeg har mer å forholde meg til og slipper å lure på om det kan være liv der inne likevel.

Angel
31-05-2005, 20:07
Á nei, sá trist Lilliane! Sender en god :klem:

Háper á se deg her igjen, jeg satser pá á komme tilbake om ikke alt for lenge i alle fall!

Lilliane
31-05-2005, 20:54
Tusen takk for det Angel!

Nå vet jeg hvordan det er å abortere. Hadde ikke trodd jeg skulle reagere så sterkt på det. Føles som å miste en venn. Rart. Man savner noen man aldri har kjent. Det er en opplevelse som jeg vil huske lenge og som har satt spor. Likevel så er jeg glad jeg nå har fått svar. Uvissheten var det værste. Nå kan jeg tenke fremover og håpe at om ikke lenge er det en levedyktig liten spire som vil holde seg i mamma`s mage i 9 måneder. Gleder meg allerede til det!

Elsie
31-05-2005, 21:09
Dette var trist. :(
Hadde et håp om at det ikke var gått den veien, men slik var det altså ikke.
Håper virkelig du snart er tilbake med en spire som klorer seg skikkelig godt fast i mamman sin. :kryss:

Nicky
31-05-2005, 21:15
Dette var trist ! Vil bare gi deg en :klem: . Mistet selv i uke 13. Men er :gravid: igjen og har termin 10 juni . Så ikke gi opp håpet , det blir nok ikke lenge til du får kul på magen :snill: . Ønsker deg lykke lykke til videre :snill: