Vis full versjon : Hjelp! Begynt Å Blø! Hva Gjør Jeg???
Vannlilje82
30-05-2005, 17:48
Begynte nettopp å blø friskt blod. Har spottet litt brunt i to dager. Nå har jeg ganske sikkert abortert :lei_seg: :lei_seg: Hva skal jeg gjøre? Må jeg ringe legevakta med det samme? Er så usikker! Føler meg ikke dårlig på noen måte, er bare veldig lei meg!
Lille Blomst
30-05-2005, 17:53
Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legevakta med en gang...bedre å få skjekket hva som er i gjerdet enn å bekymre seg!! Håper alt går bra med deg og spiren!!!:lykke: :kryss: :stakar:
Vannlilje82
30-05-2005, 18:11
Takk! Jeg ringte legevakta nå. De sa det ikke var mye de kunne gjøre, så jeg behøvde ikke å komme hvis jeg ikke hadde veldig vondt, blødde masse, eller trengte noen å snakke med. Men jeg har ingen smerter, og blør ikke mer. Det var liksom bare masse blod som ville ut samtidig, og så sluttet det. Og det er vel litt sånn jeg ser for meg en spontanabort... Hun sa jeg skulle ringe legen min i morgen. Huff, gruer meg litt! Fikk så glade gratulasjoner der da jeg var til undersøkelse forrige uke! Og så passer det så utrolig dårlig fordi jeg er midt i siste uka av utdanningen, og bør tenke på helt andre ting enn spontanaborter :leiseg:
Hei ! Føler med deg. Vil ikke gi deg falske forhåpninger men da jeg gikk med førstemann blødde jeg og ganske mye i uke 6, vet ikke hvor langt du er på vei. Blødde i ca en dag, og legevakten sa at det kunne være spontanabort fordi det var mye blod. Samtidig var de usikker for der var ikkeno el lite koagulert blod, klumper. Ble sendt til ul dagen etter og der lå det en liten spire med bankende hjerte ! Krysser fingre for deg, og om det har gått galt håper jeg du har godt nettverk rundt deg og at det ikke tar lange tiden før du er tilbake.
Vannlilje82
30-05-2005, 18:30
Hei ! Føler med deg. Vil ikke gi deg falske forhåpninger men da jeg gikk med førstemann blødde jeg og ganske mye i uke 6, vet ikke hvor langt du er på vei. Blødde i ca en dag, og legevakten sa at det kunne være spontanabort fordi det var mye blod. Samtidig var de usikker for der var ikkeno el lite koagulert blod, klumper. Ble sendt til ul dagen etter og der lå det en liten spire med bankende hjerte ! Krysser fingre for deg, og om det har gått galt håper jeg du har godt nettverk rundt deg og at det ikke tar lange tiden før du er tilbake.
Oi! Det går jo an å håpe!! Er ca i 6. uke jeg også. Det er bare jeg og samboeren min som vet om graviditeten, så det blir litt trist å fortelle mamma og pappa at jeg har mistet en liten spire som de ikke en gang fikk dele gleden av!
Jeg blødde mye rett etter at jeg testet postitvt. Og kan av og til blø enda.
Lykke til.
Jeg blødde også i uke 6. Liksom masse blod som kom ut plutselig også litt spotting etter det. Men fastlegen sa det ikke var noe å bry seg om og nå jeg var på ul forrige uke så sa jordmora at det sikkert var på grunn av at det festet seg og at det var helt vanlig.
Håper det går bra for deg !
Vannlilje82
30-05-2005, 18:50
Jeg blødde også i uke 6. Liksom masse blod som kom ut plutselig også litt spotting etter det. Men fastlegen sa det ikke var noe å bry seg om og nå jeg var på ul forrige uke så sa jordmora at det sikkert var på grunn av at det festet seg og at det var helt vanlig.
Håper det går bra for deg !
takk for oppmuntringer! Jeg synes dette høres ut akkurat som jeg har det. Og det er rart at legen din sa det ikke var noe å bry seg om, og jordmora sa at det er helt vanlig, mens de ikke sa noe sånt ved legevakten. Fester det seg så sent altså? *håpehåpehåpe* :kryss:
Ønkser deg lykke til!!! :kryss: Ring legen i morra! :klemme:
Vannlilje82
31-05-2005, 11:11
Ja, nå har jeg vært hos legen. Hun bestilte time til innvendig ul i morgen kl 9. Noen som har tatt det og kan fortelle? Vondt/ubehagelig osv?
Legen sa det kan være spontanabort, men hun syntes jeg hadde blødd lite. Tok ikke gu, så jeg vet ikke noe om livmortappen. Får sikkert vite det i morgen.
Ja, nå har jeg vært hos legen. Hun bestilte time til innvendig ul i morgen kl 9. Noen som har tatt det og kan fortelle? Vondt/ubehagelig osv?
Legen sa det kan være spontanabort, men hun syntes jeg hadde blødd lite. Tok ikke gu, så jeg vet ikke noe om livmortappen. Får sikkert vite det i morgen.
Lykke til, håper det går bra :klemmer:
Lykke til på ul i morra, når jeg gikk med dattera mi hadde jeg en vanlig mensen blødning når jeg egentlig skulle hatt mensen, det var ikke planlagt så jeg trodde ikke att jeg var gravid før neste ikke dukket opp å da var jeg flere uker på vei. Så det trenger ikke være noen ting å engste seg for.
Lykke til i morra, håpe det går bra. Innvendig ul e ikke nåkka å være engstelig for, æ syns iallefall ikke det va nåkka ondt!!!
Vannlilje82
01-06-2005, 10:33
Hei! Nå er jeg tilbake fra innvendig ul. Fikk ikke noe svar i dag heller... http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/himler.gif Legen tilkalte to andre for å se på bildet...Hun syntes det var vanskelig å tyde det hun så. De så en plommesekk, men ikke noe fosteranlegg. Den ene legen virket litt positiv og sa at dette så helt vanlig ut, og at jeg er færre uker på vei enn legen min trodde (jeg mener selv jeg hadde eggløsning rundt 1. mai, så det kan jo stemme). Den andre sa at enten så var ikke fosteranlegget utviklet ennå fordi det var for tidlig, eller så hadde det "gått dukken", eller så hadde det bare utviklet seg en plommesekk og ikke noe mer. Jeg fikk ny time om en uke... http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/kryss.gif Krysser fingrene, men innrømmer at jeg er innstilt på en negativ beskjed... Føler at symptomene er borte og alt...http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/mumle.gif
Og i følge svangeskapsboka jeg fikk av legen, skal det være mulig å se fosteret når det er 4 uker gammelt også...
Hei
Hvor mange uker er du på vei?
Jeg var på ul da jeg var 6+5 og da så vi ikke noe hjerteaktivitet. Legen sa da at han så plommesekken og det var det. Men nå stemmer uker og dager perfekt med termin.
Fortsatt lykke til!
Vannlilje82
01-06-2005, 14:03
Hei
Hvor mange uker er du på vei?
Jeg var på ul da jeg var 6+5 og da så vi ikke noe hjerteaktivitet. Legen sa da at han så plommesekken og det var det. Men nå stemmer uker og dager perfekt med termin.
Fortsatt lykke til!
jeg blir så glad når jeg leser sånt!! :heia: Men er redd jeg skal få positive forventninger... Er så redd for å bli skuffet! Det er litt usikkert hvor mange uker jeg er på vei, for jeg ble gravid før første mens etter pilleslutt. Men etter mine beregninger er jeg ca 6 uker på vei, og fosteret 4 uker gammelt (tror jeg hadde eggløsning rundt 1. mai). Det kan stemme, sier legen, for livmoren har ikke begynt å vokse.
Kjære Vannlilje.
Det er ikke alltid man kan se fosteranlegg så tidlig, det varierer veldig!!! Håpet er ikke ute!
Tok du Hcg-prøve da? Så du kan se om det har steget evt til neste uke hvis det fortsatt er vanskelig å se noe?
Husk at det her er snakk om millimetre, og det kan være andre ting som påvirker om man ser noe, blant annet bildekvaliteten, kvaliteten på UL-maskinen, hvor dyktig den som undersøker er osv...
Skjønner at det blir noen usikre og vanskelige dager for deg nå, ville bare gi deg en :klem: og si at du ikke skal miste håpet enda, vennen!!!
Vannlilje82
01-06-2005, 14:14
Kjære Vannlilje.
Det er ikke alltid man kan se fosteranlegg så tidlig, det varierer veldig!!! Håpet er ikke ute!
Tok du Hcg-prøve da? Så du kan se om det har steget evt til neste uke hvis det fortsatt er vanskelig å se noe?
Husk at det her er snakk om millimetre, og det kan være andre ting som påvirker om man ser noe, blant annet bildekvaliteten, kvaliteten på UL-maskinen, hvor dyktig den som undersøker er osv...
Skjønner at det blir noen usikre og vanskelige dager for deg nå, ville bare gi deg en :klem: og si at du ikke skal miste håpet enda, vennen!!!
Tusen takk, det er så godt å få sånne svar! Jeg vet ikke om de målte Hcg-nivået, jeg hadde med urinprøve. Vet ikke om de får målt det utfra det? Tok ikke blodprøve eller noen andre prøver.
Da har de nok ikke tatt hcg, mente tatt i blodprøve. men det skal du ikke bry deg så mye om. Dersom du ikke blør mere (mye) ville eg vært optimistisk hvis jeg var deg!
:klemmer:
Vannlilje82
01-06-2005, 14:43
Da har de nok ikke tatt hcg, mente tatt i blodprøve. men det skal du ikke bry deg så mye om. Dersom du ikke blør mere (mye) ville eg vært optimistisk hvis jeg var deg!
:klemmer:
Jeg blør ikke! Hadde først brunlig utflod (på papiret, ikke så mye at det kom i truseinnlegget) en kveld, deretter fikk jeg den blødningen i forgårs. Da var det sånn at jeg kjente at det kom, men etter at jeg hadde vært på toalettet og tørket, kom det ikke noe i truseinnlegget. Og det gjør det ikke nå heller. SORRY DETALJER! :urk: Det var liksom bare den ene gangen. Derfor er jeg litt redd for at det kan ha vært en "klump", altså sa, uten at jeg la merke til det!
Masse lykke til i neste uke !! Du må komme med oppdatering ! Håper det står bra til med spiren din, at den bare lurer mammaen sin litt.
Jeg var til ul i uke 6, innvendig. Ikke vondt de bruker masse glidemiddel, mye mindre ubehagelig enn en gyn undersøkelse. Men iallefall, han klarte å se hjerteaktivitet den gang, men som flere sier her inne.. dette varierer veldig. Han spurte meg først, hva tror du og hva føler du, er du gravid enda ? Jeg svarte at jeg var for redd til å føle noe, men tenkte inne i meg at der fremdeles føltes ut som om en liten spire klamret seg fast, og jammen stemte det ikke og !
:klem:
lollipop
01-06-2005, 19:51
Jeg er i litt samme situasjon som deg. Begynte å blø litt i helgen og fikk UL nå på mandag. Da var jeg 5 + 4. Legen så en inntakt plommesekk, men kunne ikke se noe foster ennå.
Har prøvd å finne ut hva man ser på så tidlig UL, og det virker som det er ganske normalt å bare se en plommesekk fram til uke 6 i alle fall. Så ikke gi opp håpet! :klem:
Vannlilje82
01-06-2005, 20:19
Jeg er i litt samme situasjon som deg. Begynte å blø litt i helgen og fikk UL nå på mandag. Da var jeg 5 + 4. Legen så en inntakt plommesekk, men kunne ikke se noe foster ennå.
Har prøvd å finne ut hva man ser på så tidlig UL, og det virker som det er ganske normalt å bare se en plommesekk fram til uke 6 i alle fall. Så ikke gi opp håpet! :klem:
Hva sa legen til deg da? At det ikke var sa? Skal du tilbake når fosteret evt er synlig? Jeg har sett i en bok som heter svangerskapsboken til mor, og der står det at det kan vokse masse fra uke 5 til uke 6. Fra 1-3 mm i uke 5 til 4-8 mm i uke 6. Det er også et ultralydbilde der fra uke 6, og der er embryoet ganske tydelig! Derfor er jeg bekymret, hvis det stemmer at jeg er i uke 6! Noen som vet hvor mange uker man må være på vei før en graviditetstest slår ut? kanskje det hjelper meg litt i tellinga...
LatinoBaby
02-06-2005, 15:45
:sniker: :snill:
da jeg hadde en SA forrige juni i uke 6, var jeg ikke i tvil om at det var en SA!! blødde masse, med klumper og hadde forferdelig vondt i ryggen og magen...
tror dette går bra, jeg!!!!:heia:
Jeg hadde en SA i fjor på denne tiden, var ikke kommet noe langt. Var også til innvendig UL, der kunne de ikke se noe. Han trodde rett og slett at jeg ikke hadde vært gravid, men blodprøver viste HCg. Jeg blødde kjempe masse, hadde klumper og skikkelig vondt. Blødde slikt i 1 uke. Så jeg TROR at dette går fint, hadde du hatt en SA så hadde du blødd mye mer enn det du har gjort nå . LYKKE til, dette går nok bra skal du se.
Vet foressten om mange som har blødd gjennom svangerskapet, uten at noe har gått galt..
Tror dette går bra jeg :nikker:
:kryss: alt jeg har for deg :klemmer:
Vannlilje82
04-06-2005, 11:44
Tusen takk dere! :klemmer: Jeg begyner å føle meg mindre og mindre gravid i allefall...:sukk: Hadde få symptomer, men de er alle borte... Siden jeg ikke har blødd noe særlig lurer jeg på om det kan være en MA. For det er vel ikke vondt??:vetikke: Gruer meg til ul på torsdag, men det skal bli godt å endelig få et svar også!
Håper det går bra på ul, du får rapportere oss!!!
Håper det går bra med deg...oppdater oss da..
Krysser fingrene for at du får et positivt møte med ul på torsdag.
Høres litt skummelt ut at du ikke lengre føler deg gravid, men vi får håpe det beste.
Lykke til!
:lykke: :kryss: Masse lykke til på Torsdag !!:kryss: :lykke: :kryss:
Lillenin
08-06-2005, 03:55
Krysser fingre og tær for at det går bra med deg og spiren!
Håper det går bra på UL. :klemme:
Vannlilje82
09-06-2005, 15:12
Takk for alle oppmuntringer!:klemmer: Jeg sitter nå og ser på bildet av min 6-7 uker gamle spire som ligger med bankende hjerte inni magen min!!!!!:woohoo: :rørt: :jippi: Det var helt fantastisk å få beskjeden! Hun så det bankende hjertet med en gang, og sa "Ja, HER er det liv! Gratulerer!" Oh my god, jeg er så utrolig glad!!!!!!!!! Sambo også, glad og stolt som en hane!! Dette var helt uventet! Ubeskrivelig!!:danser:
:hyper: Å, så deilig nyhet å få! :D
Så kjempeflott :heia:. Jeg er skikkelig glad på dine vegne!
Åh, det var godt å høre :rørt:
Lykke til med svangerskapet :klemmer:
Å den følelsen kjenner jeg godt igjen ! Får helt tårer i øynene her jeg sitter ! Gratulerer så masse og kos deg med svangerskapet ditt ! :snill:
Så fint at alt sto bra til. Gratulerer så mye!!!
Så godt å høre :happycry:
Det er så deilig å lese om at det går greit :heia:
Ha en kjempe flott kveld :)
Merete 2
09-06-2005, 17:48
Så koselig at det gikk bra:heia:
lykke til videre i svangerskapet.:klem:
Gratulerer så masse, det var kjempegode nyheter!!!!!!!!!Lykke til videre i svangerskapet:heia:
:heia: Så utrolig flott at det ble en happy ending!!! Håper resten av svangerskapet går knirkefritt :snill: !!
Lillenin
10-06-2005, 00:41
:heia: Så utrolig flott at det ble en happy ending!!! Håper resten av svangerskapet går knirkefritt :snill: !!
Signerer denne. Gratulerer!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.