PDA

Vis full versjon : Pave-dritt!!!

Pusa
30-05-2005, 22:49
Mulig jeg er barnslig nå, men slikt provoserer meg noe j*vlig!!! :sinna:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/30/433248.html

Dali
30-05-2005, 23:13
:koke: fatter ikke at det går an. Men slik jeg leser det så er det ikke lov med assistert befruktning i det hele tatt i Italia? Jeg trodde de var litt siviliserte der nede i det minste :kokko:

Jomma
31-05-2005, 07:39
Mange katolikker fordømmer assistert befruktning av den grunn at man som regel befrukter mer enn ett egg. Dersom man da kun tilbakefører ett egg og kaster de andre, så regnes det som mord(tidlig abort) Tror også(men er ikke sikker), at de aller mest konservative i tillegg mener at man ikke skal "sløse" med sæd...Liker nå uansett ikke den nye paven jeg :sparke:

Louise
31-05-2005, 11:20
Ble også ganske provosert ja :blæ: .

Og ja, det forbauser meg hvis det ikke er lov med assistert befruktning
i Italia. Er det ikke der de har holdt på med kloning og greier, eller husker
jeg feil?
Eller er det 'bare' donasjon av sæd og egg som ikke er lovlig i dag:
'Den nåværende loven forbyr donasjon av spermier og egg.'

Vi skal være glad vi bor i Norge. Uansett organisert religion er noe dritt.
Synes han ser ut som en liten djevel jeg!

Forøvrig var jo gamlepaven ganske så konservativ han og, selv om han
virket ganske sympatisk.

Sparky
31-05-2005, 12:59
Det er rett og slett en fossil tankegang!
Her i Norge er ikke alt perfekt her heller. Eggdonasjon er jo bl.a. ikke tilatt, og enkelte politikere ønsker å senke aldersgrensen ved prøverør til 30 år.

Tidl. bruker
31-05-2005, 13:38
Forøvrig var jo gamlepaven ganske så konservativ han og, selv om han
virket ganske sympatisk.

(snikleser)
gamlepaven var imot kondomer, en av få muligheter for å hindre aids i å spre seg. så han var vel ikke helt god han heller..

hele pavegreiene er utdatert!
jeg heier på dere IVF-mammaer!:heia:

Louise
31-05-2005, 14:24
Det er rett og slett en fossil tankegang!
Her i Norge er ikke alt perfekt her heller. Eggdonasjon er jo bl.a. ikke tilatt, og enkelte politikere ønsker å senke aldersgrensen ved prøverør til 30 år.

What!! :shock: Da er det ikke mange igjen som trenger hjelp siden veldig
mange faktisk er nærmere 40.
Joda, vet at eggdonasjon ikke er tillatt, og heller ikke forskning på
befruktede egg. Det veldig mange ikke tenker på er alle 'naturlig' befruktede
egg og embryo som enten ikke fester seg eller aborteres. Men der er det jo
naturen som bestemmer så det er sikkert helt greit.

Jomma
31-05-2005, 17:27
Eggdonasjon er jo bl.a. ikke tilatt, og enkelte politikere ønsker å senke aldersgrensen ved prøverør til 30 år.

What?! Hvilke duster er det som vil det??? Finnes det seriøs argumentasjon bak ønskene deres?

Også i USA er det mange som er skeptisk til ass.befruktning av samme grunn som paven(men der er en forøvrig kanskje vant til at det er mange rare meninger) Synes at det hele blir litt latterlig.

Lula*
31-05-2005, 17:50
Jeg kjenner også at det begynner "å koke litt i kålen" når jeg leser om dette. Akkurat som når vår talentløse miljøvernminister uttaler seg på tv om å verne om starten på liv - ved snakk om forskning på befruktede egg. Da koker det!!

Vel, kristendommen har blitt brukt til mange grusomheter gjennom tidene.

Klem
fra
Lula

Muggi
01-06-2005, 23:50
DUST. Sier ikke mer!

Vavavavoom
10-06-2005, 17:41
Kan vel ikke vente noe bedre fra en som er imot alt som smaker av valgfrihet (les kondom, p-piller, abort) fra "naturen" og det gud har skapt. Jeg skulle bare likt å vite hvordan man skal vite hva gud "fordømmer" og hva som "velsignes". Det står intet i bibelen om noe pavedømme heller, synes at det må være en synd for de sløser jo ihvertfall med spermier siden katolske prester ikke får lov til å få barn. Snakk om å kaste stein i glasshus!!

Men men, de får vel holde på.....

tigi
10-06-2005, 19:09
:kokko: :rabla: :geip: :furie:

Lillenin
11-06-2005, 15:17
Synes den nye paven er skummel. jeg!