PDA

Vis full versjon : bihulebetennelse, fortvilet

selma
31-05-2005, 15:21
Føler jeg har vært syk siden jeg ble gravid. Forkjølelse og bihulebetennelse i ett. Har hatt to bihulebet som sikkert var virus og som gikk over av seg selv. Denne gangen måtte jeg ty til apocilin. På søndag hadde jeg hatt vondt i over en uke uten bedring.
Jeg fikk 1g, 3 ganger daglig.
Det som gjør meg så fortvilet er at jeg synes ikke det virker noe særlig. Nå er det snart 2 døgn siden jeg startet kuren. Begynner å bli skikkelig nervøs, og lettere deprimert av å ha så sinnsykt vondt hele tiden.

Jeg har skyllet nesen og bihulene med saltvann/nesehorn flere ganger daglig. Det kommer ut mye gørr, men blir ikke særlig bedre.
Jeg har ikke brukt nesespray, trodde ikke det var så bra for fosteret. Men i dag har jeg kjøpt zymelin. Har tatt den en gang. Håper innderlig at det blir bedre snart. Blir snart gal!
Må vel til legen i morgen om jeg ikke blir bedre. Men hva mer kan man ta når man er gravid? Hadde jeg ikke vært gravid skulle jeg ikke vært så nervøs, men jeg er jo redd for den lille.
Har også tatt en del paracet, men det virker ikke noe særlig. Derfor blir det et minimum.

Noen med gode råd eller lignende erfaringer?

tuppedulla
31-05-2005, 15:39
Hei!

jeg har alltid vært plaget med bihulebetennelse. når jeg var i uke 14-15 ble jeg skikkelig syk! pleier jo å hive i meg fenu-max, og det hjelper. men legen turde ikke gi grønt lys for det siden han ikke visste noe om virkningen for fosteret.

jeg holdt helt ærlig ikke dette ut! ingen paracet hjalp heller. var helt i en annen verden.. med skikkelige smerter og helt borte vekk..

så ringte jeg til akupunktør! fikk komme til med en gang! og hun fortalte meg, ved å se på tungen min, hva som kunne være årskaen til at jeg så ofte fikk bihulebetennelse. så etter jeg er ferdig med graviditeten skal jeg gå til akup. for å forebygge.

videre satt hun nåler i meg, men hun stimulerte dem ikke siden jeg var gravid. det var også noen steder hun ikke kunne sette nåler pga. graviditeten. etter den første behandlingen sa hun at jeg kunne bli verre den samme kvelden, om ikke sykdomsforløpet var nådd sitt høydepunkt. for akupunkturen hjelper kroppen å raskere lege seg selv.

den kvelden var jeg skikkelig dårlig før jeg la meg og om natten. men neste morgen da jeg våknet verkte jeg ikke i bihulene!! jeg turde nesten ikke røre meg, trodde ikke det var sant. gikk til henne en gang til den formiddagen. var jo syk i noen dager til, men det gikk over litt etter litt. og hadde nesten ikke vondt lengre.

dette ble langt! men jeg anbefaler virkelig å prøve akupunktur! jeg var desperat, og var klar for alt! følte jeg måtte gjøre noe. jeg skal iallefall gå til akupunktør etter fødselen. kanskje jeg slipper å ligge flat ut med bihulebetennelse et par ganger i året!

hilsen meg