PDA

Vis full versjon : Solregn har vært hos legen...

solregn
09-12-2002, 17:49
Hei alle sammen!

I dag var det dagen for min aller første legetime i forbindelse med graviditeten. Jeg har sett fram til denne dagen, til å endelig få det bekreftet fra fagpersonell at det ikke bare er noe jeg innbiller meg... *ler*

Som dere sikkert har fått med dere så har jeg denen siste uken vært bittelitt bekymret, pga noe rødt på papiret som jeg ikke syns skulle vært der. Og legen min ble også såpass bekymret, at ho ikke engang ville ta blodprøver, veie meg eller måle blodtrykket før vi hadde fått undersøkt på UL hvordan tilstanden var!!!!! Ho fryktet nok rett og slett en SA/MA, og ville ikke fylle ut helsekortet før vi var sikre på at jeg faktisk var gravid.

Fikk tatt en gravitest, som helt klart var positiv, og da ringte legen min til gyn.pol. på Ullevål med en eneste gang, og jeg lå i stolen der under to timer senere!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da var jeg rimelig nervøs gitt....

Men den kvinnelige gynekologen (og den kjekke mannlige legestudenten som hun selvfølgelig hadde med seg) kunne berolige meg med at alt så ut til å være i skjønneste orden! Graviditeten er der den skal være, i livmoren, og bildet var akkurat slik som det skulle være i uke 6 :) En bitteliten hvit prikk som ligger der og vokser og skal bli verdens skjønneste lille unge!

Så nå tør jeg å begynne å glede meg også!!!

Har ny legetime om ca. ei uke, for å komme i gang med alt sammen....

Klem,

-solregn- og nurket
5+4

Adriana
09-12-2002, 19:19
Har vært bekymret for deg og spiren din i magehuset, lettende å høre at allting er bra likvel :klapp:

Lykke til videre, vi snakkes

:klem:

Tidl. bruker
09-12-2002, 20:35
Så flott å høre at alt var bra :klapp: :klapp:

Kos deg videre :) :)

karo
09-12-2002, 21:37
Jeg skal selv til legen i morgen, men bare for å ta en blodprøve. Jeg blødde jo litt i forrige uke. Det har heldigvis sluttet helt, så jeg tror at alt er ok der inne allikevel. Fortsatt lykke til.

petrine
10-12-2002, 09:50
Det var kjekt å høyre! Så flott med ein lege som tek deg på alvor og forstår at det betyr mykje å finne ut at alt er greit. No kan du slappe av og kose deg med den voksande magen!!

:) petrine (5+0)

Balumba
10-12-2002, 10:04
Kjempefint at du fikk sjekka så nøye og at legen tok dette alvorlig! Kan tenke meg at du slapper litt bedre av nå! Lykke til videre, da!

Klem fra Balumba :)
(6+0)

NiCa2
10-12-2002, 13:14
Hei! Så godt å høre at det sto bra til med nurket ditt da!! Lykke til videre!! Jeg skal selv til lege i dag.... for å kreve tidlig UL. Er så redd ting ikke er som det skal.... Huff som vi bekymrer oss fælt alle !! :) Blir godt da en kan bare slappe av og kose seg med den voksende magen!!
Klem NiCa og :baby:

Ann
10-12-2002, 18:41
Så fint å høre, nå ble jeg glad. Supert at det finnes leger som tar en på alvor og tar tak i tingene med en gang, nå fikk du svar fort og det er godt :) Har ikke bestilt første kontroll til meg selv enda. tenker jeg tar den på nyåret. Må finne meg en fastlege først (har flyttet) Har imidlertidig en time hos privat gynekolog neste tirsdag, ville bare sjekke at alt er vel og at spira ligger på rett plass.