Vis full versjon : Gifter meg snart jeg
Tidl. bruker
09-12-2002, 20:45
Heisan :)
Fikk bare så lyst til å fortelle dere at jeg og min samboer skal gifte oss 28. desember i år :elsker2:
Har planlagt det i 6 mnd ca men det er først nå det har gått opp for meg at jeg virkelig skal gifte meg :eek: :D :hjerter:.
Både gruer og gleder meg, men mest gleder meg da :)
Vi skal gifte oss i kirken, og ha selskap med litt over 80 personer etterpå. Skal ha tradisjonsmat fra her jeg kommer fra (Hallingdal). Vi skal gifte oss i bunad, jeg i brudebunad med krone og sambo i brudgomsbunad. Hans bestemor har sydd de, kjempefine :)
Vel, var bare det jeg ville si. Dere hører sikkert mer fra meg ettersom det nærmer seg. Er ikke nervøs enda, men tror nok jeg kommer til å bli det :uff: :)
Håper formen holder seg fin. Er bare bittelitt uggen om morgenen nå ellers er alt fint :).
Veslegutten vår (18 mnd) skal ha samme bunad som pappa`n, kommer til å bli så fin :D .
:klem: Zip
Oi så gøy, grattis grattis. Det blir nok helt topp, og lillegutt blir sikkert kjempeskjønn.
Vi hadde nybegynner planer om kanskje bryllup til neste år, men nå er de utsatt en stund til pga frøet i magen :D. Ja ja har jeg venta i 8 år, så holder jeg sikkert ut noen år til ;).
Skriv flere detaljer når det nærmer seg,
gratla :klem: fra
Og lykke til, det kommer til å bli en minneverdig dag, det lover jeg deg!
Sjøl så er jeg samboer, og har ingen umiddelbare planer om bryllup. Rett og slett fordi jeg har prøvd det før... Var separert 1/2 år etter at jeg stod hvit brud, men i dag, under ett år etter at skilsmissen er i orden er jeg lykkelig samboer og snart mamma!
Klem.
-solregn-
Theresen
09-12-2002, 21:57
Gratulerer!!
Vi hadde tenkt å gifte oss i september 2003, men det er utsatt på ubestemt tid. Vi får klare oss med å være bare forlovet.
:findag:
Tidl. bruker
10-12-2002, 00:13
Gratulerer så masse!!!
Det er bare å begynne å glede seg! Jeg giftet meg på nyttårsaften i fjor, så vi har snart ettårsdag :D Det gikk veldig fint, selv om vi hadde et forferdelig vær i Trøndelag... Det var nesten -30 om morgenen, og frisørsalongen hvor jeg fikk ordna håret var gjennomkald. Måtte sitte med slike apparat som man tørker håret med vha stråling på alle kanter! De stengte senteret mens jeg var der, fordi det ikke var tilrådelig å ha kunder i butikkene... Var dermed iskald til vi kom i kirka, og der hadde de heller ikke klart å få det varmt... Når vi kom ut på trappa i nydelig vintersol var det fremdeles så kaldt at vi nesten ikke fikk tatt bilder, men det snudde i løpet av ettermiddagen. Da rakettene smalt begynte det å snø, og noen timer over midnatt var det plussgrader og utrolig mye snø!!! E6 til Trondheim rakk de ikke å måke, så man måtte kjøre i 30-40 km/t for å komme seg dit...
Er ganske morsomt i ettertid, men mamma var ganske stressa ei stund. Så først for seg fulle gjester som sovna i grøfta i -20, og deretter at mange gjester ble sittende fast i snøen på vei hjem...
Men, uansett, det var utrolig koslig. Gøy å samle alle sine venner og familie på ett sted, alle du bryr deg om er der samtidig.
Du må bare spørre om du trenger tips til hvordan man kan gjøre ting!
Ja, då har du noko å sjå fram til. Det begynner å bli nokre år sidan eg gifta meg (6, faktisk...) men det var ein utruleg kjekk dag! Og som brud er du jo det absolutte midtpunktet!! Heile dagen! Med alle du er glad i rundt deg.
Det blir vel alltid litt stress på førehand, men håper du klarer å glede deg samtidig - det er jo halve moroa å glede seg.
Lukke til med førebuingane!
:) petrine
Det kommer til å bli en knallfin dag!!
Jeg gifta meg i mai, så jeg er vel forholdsvis nygift enda... Gifta meg også i bunad og synes det er skikkelig stilig. Hvilken bunad skal dere ha?
Kan tenke meg at gutta i familien blir fine med like bunader :) Får håpe formen din holder seg bra, da! Hvis du skal gifte deg i Hallingbunad, så trenger du vel ikke å engste deg for at den skal stramme over magen i hvert fall ;)
Lykke til med forberedelser og bryllup!
Klem fra Balumba :)
(6+0)
Tidl. bruker
10-12-2002, 13:11
Heisan :)
Vi skal gifte oss i Hallingbunad men ikke den vanlige sorte. Dette er en brudebunad og sambo i brudgomsbunad.
Denne har liv med sølvbelte og krone. Men det er bestemoren til sambo som har sydd den så hun legger den ut og inn ettersom hvordan jeg må ha den ;)
Skal prøve å finne bilde og legge inn jeg ;)
Stilig at det finnes egne bunader for brud og brudgom. Det visste jeg ikke! Morsomt hvis du finner et bilde og legger ut!
Tidl. bruker
10-12-2002, 14:33
Her er brudebunaden fra Hallingdal.
Den jeg skal ha er ikke akkurat sånn men ligner veldig bortsett fra forkle (mitt er hvitt i bakgrunn og rødt/burgunder mønster), jeg har mer burgunderfarge i stakken. Også har jeg sølv i hele beltet og perleklut foran.
Jeg har langt hår og det synes jeg er mye finere til krona. Skal ha så mange søljer på krona som jeg er år (26 stk) :):)
Bildet kommer etterhvert....
Tidl. bruker
10-12-2002, 14:36
Og her er brudgomsbunaden fra Hallingdal.
Den er det mange menn som bruker utenom bryllup også. Sambo bruker sin som vanlig bunad. Han har en, men bestemoren hans har sydd ny til han til bryllupet. Den han har blir Kristian sin når han blir stor :)
Kristian skal også ha på seg sånn i bryllupet.
Synes ikke bildet er så fint, jakka til mannen på bildet er for liten. Men dere ser hvertfall ca hvordan den ser ut. Sambo skal ikke ha lue på seg.
Bilder kommer etterhvert....
OI OI OI!!! NYYYDELIG BUNAD!!!!
Du kommer til å bli et syn!!!!!!!!:klapp: :klapp:
Giftet meg i sommer og det var helt uforglemmelig!!!
En fantastisk dag!!
Ønsker deg lykke til med de siste forberedelsene!!
For noen kjempefine bunader. Dere kommer til å bli såå fine.
Dette blir en kjempefin juletid for dere- dere har mye å glede dere over fremover :)
Jeg giftet meg også i bunad. Det var helt spesielt, syns jeg; særlig fordi mannen min er dansk, og halvparten av gjestene dermed også var danske, og helt uvante med bunader.
:findag:
Dere kommer til å bli kjempefine! Så gøy når dere skal ha bunader alle tre! Lykke til videre med resten av forberedelsene!
*Sniker meg inn hit en tur jeg Zip*
Må bare ønske dere masse lykke til med den store dagen! Det kommer nok til og bli kjemebra, også en stolt brudesvenn. Kjemefine kommer dere til og bli, flink bestemor mannen din har!
Gleder meg til rapport og bilder. Ikke lenge igjen nå!
Klem fra Turid, Kine-Elise og :baby: 18+2
Og lykke til! Blir jo kjempekoselig, og veldig flott med en slik bunad også :) Skikkelig gjennomført, med "riktig" mat, bunad og greier (blir det småmat og lefsekling, eller? ;) ).
Ønsker dere alt godt på dagen, må formen og været bli strålende! :D
Klemmer fra
Jeg giftet meg med mannen i mitt liv 10 august i år. Det var utrooolig vellykket og kan anbefales til alle som går med giftetanker.
Tips (som du sikkert har fått før): Nyt dagen! Den går så utrolig fort!
Et annet tips som jeg vil dele med deg er at du tar deg tid til å snakke med foreldrene dine. Dette er nok en spesiell dag for dem også, du er ikke lengre deres lille pike. Jeg fikk ikke så mye tid til å snakke med dem, noe jeg angrer mye på i ettertid.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.