PDA

Vis full versjon : Kjønn?

Tidl. bruker
10-12-2002, 00:19
Hei

Da jeg så at Zip har lagt ut liste hvor vi kan komme med følelse for kjønn tenkte jeg at jeg skulle vise til noe jeg har lest. Kom nemlig over en artikkel hvor det står at gutte-sædcellene svømmer mye raskere enn jente-sædcellene. Derimot lever jente-sædcellene mye lenger... Noe å tenke på? Jeg tror jeg hadde eggløsning på tirsdag/onsdag, og samleie på søndag, høres ut som ei jente det. Eller hva? ;) Tror dere på sånt?

Balumba
10-12-2002, 10:22
Hei igjen!

Jeg også har hørt dette du sier! Det er nok noe i det, men det finnes sikkert individueller sædceller også (som alt annet). Men det blir morsomt å se om det stemmer for de av oss som vet når de hadde eggløsning. Jeg hadde eggløsning enten mandag eller tirsdag og hadde samleie på mandag morgen :blush: Så det skal jo tilsi gutt, men jeg har jo skikkelig jentefølelse. Blir gøy å sammenligne etterhvert. Både hjertelyd og formen på magen skal jo liksom si noe om kjønn også.

Vi får ta en spørreundersøkelse etterhvert her inne, når man evt. vet kjønnet og hvilke tegn man har på de forskjellige kjønnene. Morsomt!

Klem fra Balumba :)
(6+0)

Tidl. bruker
10-12-2002, 13:20
Heisan :)

Jeg har også det samme Solveham. Og jeg tror nok litt på det, men ikke helt. Det stemte nemlig ikke på ei venninne av meg. Jeg er ikke helt sikker på når jeg hadde el så jeg vet ikke. I tillegg hadde vi sex ganske ofte ;)

Blir spennende å se :)

Må legge til litt til. I forrige svangerskap hadde jeg typisk jentemange men ut kom en gutt så det med formen på magen tror jeg ikke noe på. Det kommer nok mer av hvordan en er bygd og hvor en har plass til å ha babyen.
Men hjetelyd, kvalme og andre ting har jeg litt tro på. Kristian hadde hjertelyd rundt 140, høyrere til å begynne med men jeg tror det med hjertelyden stemmer mest helt på slutten.

karo
11-12-2002, 12:43
Jeg har ellers hørt at man pleier å si at det er 75% sjanse for gutt hvis man har sex på eggløsningsdagen (eller kort før), og omvendt hvis man har sex et par dager før. Det betyr at enkelttilfeller som avviker fra "normalen" ikke kan motbevise teorien; 25% er jo også en del ...

Selv hadde jeg eggløsning bare få timer etter samleie, og jeg kan ikke annet enn å håpe litt at det betyr gutt (siden jeg fikk jente sist), selv om jeg vet at det ikke bety noe når barnet er kommet.