Vis full versjon : farlig med en blodansamling for lenge??
Jalapeno
04-06-2005, 13:34
når jeg var hos legen for 2 uker siden så hun at jeg hadde en stoor blodansamling. denne har enda ikke kommet ut. er det farlig når det går lang tid uten at blodet kommer ut?? hun sa også at når blodet kom kunne det fremprovosere en abort. håper og tror at jo lengre tid det tar før blodet kommer har tvillingene mine større sjangs for å overleve. skal på ny ul på mandag så får sikkert svar da, men føler nå at det er så uendelig lenge til.
Lillemus
04-06-2005, 14:02
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg Jalapeno. Ville bare si at jeg haaper helga skal gaa forrykende fort. :snill: Haaper blodansamlingen ikke utgjor noen fare for tvillingene dine lenger. Og UL-en din - den kommer til aa gaa kjempefint!! :jupp:
:klemme:
Vet ikke så mye om det jeg heller, men håper det går bra med deg og tvillingene dine.:klemme:
hufsetufsa
04-06-2005, 18:00
Jeg har hatt/har en blodansamling (et hematom) i livmoren. Det ble først oppdaget på UL i uke 7. Det har vært en del usikkerhet om hvordan hematomet har oppstått og det har vært snakk om både en tvillinggraviditet og blødning fra morkaken. Småblødde fra uke 6-9. Deretter hadde jeg et opphold på 2 uker før jeg hadde en stor blødning. Masse frisk blod, klumper og slim (var omtrent som å ha mensen i 4-5 dager). Spiren klarte seg heldigvis. Småblødde så frem til uke 13 hvor jeg på ny hadde en relativt stor blødning.
Hematomet er fremdeles tilstede i livmoren og jeg får jevnlig oppfølging. Har vært på UL minst annenhver uke. Jeg har fått beskjed om at det er usikkert på hva utfallet av denne graviditeten blir. Men som legen sa - spiren klarte seg faktisk gjennom de 3 første månedene da det var mest sårbart og det er positivt ! På UL ser det ut som om det kun er gammelt blod igjen i hematomet. Håpet nå er at hemotomet skal minke i størrelse og jeg ikke får nye blødninger siden det kan trigge en abort. Det er ingen garanti for hva som skjer videre og jeg har fått beskjed om at "det som skjer det skjer" og at det er ingenting jeg rår over.
Skjønner veldig godt at det er vanskelig å skulle vente helt til ny UL på mandag. Det er vondt og vanskelig når graviditeten ikke blir som man hadde tenkt seg. Jeg kan til dags dato ikke si at jeg har gledet meg til at det skal komme en baby fordi alt er så usikkert. Som legen min sa til meg sist - Du kommer ikke til å ha det bra før du har babyen i armene dine og det må du bare akseptere.
Lykke til videre Jalapeno :klemme:
Lurer du på noe eller vil du lufte tankene dine send meg gjerne en PM.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.