Vis full versjon : Pastasalat med rømme??
Har du en oppskrift på en god pastasalat med rømme??:mumse:
Kansje med skinke,purre,eple osv.. Kan jo komponere en selv,da..Men greit å ha en oppskrift :snill:
Tidl. bruker
05-06-2005, 21:05
Laget en pastasalat for en stund siden, men vet ikke om jeg husker alt som var i den (rotet bort oppskriften).... Den inneholder uansett:
-penne pasta
-rømme
-salt
-pepper
-provencekrydder
-purre
-sitronsaft
-ferske rensede reker (eller kylling)
-cherrytomater delt i to
-kokte egg i båter (på toppen)
Jeg tenkte at jeg kunne tipse deg på en enkel og nyyydelig dressing til pastasalat. Det er rett og slett rømme, søtning (sukker, fruktose eller flytende sukett) og sitron eller lime.
1 beger rømme også smak deg frem til den smaken du ønsker! Jeg pleier å bruke to spiseskjeer fruktose og saften fra en sitron.
Jeg vil foreslå å ha i søtningen først, da det tar litt tid før den smaken setter seg. Også justerer du frem slik du ønsker den med sitron eller lime.
Dette er snadder!!!!
Klem
fra
Lula
Vannlilje82
11-07-2005, 19:36
Kremet pastasalat med kylling og fetaost (4 porsj.)
200 g pastarør
1,5 dl kesam
1 dl matfløte
200 g kyllingkjøtt
100 g bacon i skiver
2 vårløk
1 rød paprika
100 g fetaost
salt/pepper
2 fedd hvitløk
50 g pinjekjerner
1 potte basilikum
1 dl olivenolje
100 g revet parmesan
salt
Kok pasta etter anvisning på pakken. Skyll i kaldt vann og la renne godt av.
Bland sammen kesam og fløte.
Del opp grillet kylling i biter.
Stek bacon og del i biter. Legg det på kjøkkenpapir slik at fettet renner godt av.
Skjær vårløk, paprika og ost i terninger.
Lag pesto: Rens hvitløk, rist pinjekernene i en tørr stekepanne (de skal ikke bli brune) og ha alt over i en hurtigmikser sammen med basilikum og parmesan. Kjør sammen og spe med olivenolje. Smak til med salt.
Vend kesam og fløteblandingen inn i godt avrent pasta sammen med pesto. Tilsett de andre ingrediensene og vend lett sammen.
Server med godt brød.
(ok, så er det ikke rømme i, men du kan sikkert bytte ut kesamen hvis du vil :flau: )
Nam nam *slurpe* blir rent sulten her jeg sitter og leser..:sikle: denne skal jeg prøve :sulten:
Her er oppskriften på en pastasalat som alltid faller i smak. Jeg blander litt mindre enn et beger lettrømme sammen med 1 pk Knorr Gresk dressing pulver, setter dette i kjøleskapet mens jeg tilbreder resten av salaten. Du kan egentlig ha oppi det du måtte ønske, det kommer an på hva en liker, men dette pleier jeg å ha i:
- pastarør/skruer/sløyfer
- isbergsalat
- mais
- skinkebiter
- purre
- ostebiter
- paprika
- agurk
- sjampinjong
Til slutt blander jeg rømmedressingen i salaten og setter det hele i kjøleskapet en stund før vi spiser. Kjempedeilig med hvitløksbaguetter til :mumse:
Hondacrv
13-07-2005, 21:03
mmmmmmmmmm den så god ut! Den knorr-dressingen har ejg aldri prøvd, det ma jeg gjøre. Men den må da være veldig god med matyoughurt el avsilt youghurt også? Har du prøvd det? Digger nye salatoppskrifter nå i varmen...:mumse:
Her var det virkelig fine oppskrifter!
Skal lagre disse:heia:
Lillevips
05-08-2005, 21:39
Her er min sommer-salat:
I box picnic-skinke
3 dl makaroni
I stor boks mais
Litt finhakket løk
1 rømme (best med seter-rømme)
Kok makaroni og avkjøl den helt, skjær skinke i biter og bland alt sammen. Smak til med salt og pepper.
Serveres med loff el bagetter.
spent-81
09-08-2005, 21:36
jeg pleier å lage en salat som er fantastisk god:
salat
mais
paprika
agurk
sukkererter
rødløk
cherrytomater
makaroni (med litt valgfritt krydder på)
Kyllingkjøtt
bacon i småbiter
Dette er kjempegodt med rømmedressing og hvitløksbrød til.
TAKK forresten...for et fantastisk forum, MAT ER GODT OG VI FORTJENER JO DET BESTE OM DAGEN!!!!
Gosh nå fikk jeg lyst på salat!! :haha:
her er en kjempe god pasta salat!!
et beger rømme
en pose majones
en boks skinke
en purre en boks mais
en paprika
litt hvitløkspulver
500g pasta
denne er kjempe god!! :mumse:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.