PDA

Vis full versjon : Ultralyd,hastesnitt og komplikasjoner...

Sannesu
10-12-2002, 12:01
Nå er jeg ca 26 uker på vei og gleder meg til etter jul, da skal vi nemlig på ny ultralyd! Men jeg gruer meg oxo pga grunnen, måtte ta hastesnitt sist gang og det etter to døgn med veer!!!:( poden var 4100g og 52cm pluss at han hadde navlestrengen 3x rundt halsen... Den gang tok de røntgen av bekkenet fordi jeg er ikke stor (158cm) mens gutten var en kjempe. ;) Ikke at jeg synes det, men legen syntes ungen var stor i forhold til meg. Var jo to uker på overtid i tillegg da.:) Så denne gang tenker legen min, bedre føre var enn etter snar... :klapp: Godt å føle seg litt tryggere på helsevesenet enn det jeg gjorde sist i det minste. Og så vil vi jo gjerne vite kjønnet da... Noen synspunkt i forhold til det å ta en ny ultralyd? :findag:

Tidl. bruker
10-12-2002, 12:17
Ja er viktig å bli tatt alvorlig. Selv hadde jeg det slik sist da gikk gravid:
Jeg begynte å merke blødninger i uke 11. Var da på jobben, på sykehjem. Fikk time på UL like etter, pga mistanke for spontan abort. Men det viste seg at alt var fint. Ble fra da av sykemeldt pga blødningene. Fikk beskjed om å ta det med ro og helst ikke ha samleie.
Bekkenløsning begynte å plage meg også. Merket smertene tidligere, men visste ikke symptomene på det da. Fikk behandling hos fysioterapeut. Smertene ble da redusert, men måtte tenke på hva jeg gjorde. For eksempel i huset.
I uke 19 var samboeren og jeg på UL igjen men nå var det vanlig rutine sjekk. For å finne en termin. Som de kunne se var alt bra med barnet. Vi ville ikke vite kjønnet. Ikke ødelegge den spenningen.
Men da blødningene fortsatte i uke 30 ville legen min ha meg til ny UL. Likte ikke at jeg hadde det fremdeles. To uker etter var samboeren min og jeg på UL. Tok da masse prøver. Men alt viste seg å være som det skulle. De sa at noen kunne ha blødninger i svangerskapet, uten å finne noen årsak.
Da jeg var i Uke 38 ble jeg livredd. Gikk da til legevakten. Fordi følte at småen var på rundgang i magen. Fikk da vite at forstertet ikke var i hode feste. Rart syns jeg for det hadde det vært siden uke 36.
PÅ lege kontrollen dagen etter merket han det også. Fikk da ny UL undersøkelse samme dag. For han lurte på om det hadde satt seg i sete feste. Men det var det ikke.

Denne gangen har jeg også blødniger. Pluss at bekkenløsnigen min er enda verre nå en sist. Går på krykker og har en på 19 mnd . BLir heldighvis tatt på seriøst al legen min. :)