Vis full versjon : Fett hår
Er det bare meg, eller er det flere som opplever at håret blir forferdelig fett når man er gravid? Jeg synes mitt er bare ekkelt. Har langt hår, så jeg vasker det normalt bare hver 2.-3. dag. Må jeg virkelig begynne å vaske det hver dag? :undrer:
Tidl. bruker
07-06-2005, 14:02
Heisann!! Det er helt vanlig at håret forandrer seg under graviditeten.
Veldig mange får fett hår pga økte hormoner i kroppen, hos noen går det over etter en stund, mens andre blir plaget gjennom hele svangerskapet.
Når barnet er født er det å vanlig å få slike problemer + håravfall.:urk:
Det jeg vil anbefale deg å gjøre er å gå til frisøren din og få de til å finne en shampo for fett hår til deg, dette kan hjelpe litt på problemet i hvertfall.:snill:
Ønsker deg lykke til ,og håper du finner noe som hjelper... :snill:
mamma_i_juni
07-06-2005, 18:59
Jeg er frisør,og det hjelper ikke å vaske håret oftere enn det du gjør nå, da vil du bare sette igang enda mer talgproduksjon. :nodoki:
Men som hun over vil jeg anbefale deg en god friørshampo mot fett hår/hodebunn. Ikke bruk balsam viss du ikke er helt nødt(evnt bruk en spraybalsam som ikke tynger..og for all del ikke få denne nedi hodebunnen!)..
Ellers er det forhåpentligvis en forbigående fase..det stabiliserer seg ofte etter en stund:snill:
Gulltopp
07-06-2005, 19:49
Jeg hadde samme problem, men det ble mye bedre etter at jeg kjøpte en god frisørsjampo. :nikker: I tillegg er jeg nesten kvitt problemet nå da jeg har klippet håret betydelig kortere. :snill:
Takk for svar - til og med frisør-svar :kidoki: :blond:
Skal begynne med å kutte ut den leave-in-balsamen som jeg har hatt i etter hårvask - foreløpig ser det greit ut :) Men skal vurdere å finne en shampoo for fett hår også (er bare litt uvant...)
Klippe håret?!? Not an option! :fnis:
Gulltopp
08-06-2005, 14:57
Klippe håret?!? Not an option! :fnis:
Går an å bare klippe det godt opp også slik at hodebunnen får mer luft. Det er det jeg har gjort i tillegg til å ta en god del av lengden også da. Nesten så jeg hørte hodebunnen takke meg... :fnise:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.