Vis full versjon : Skal jeg ende opp i rullestol???
Heisann
Jeg er den lykkelige mamma til lille Trude på 22 måneder. Etterhvert begynner vi å tenke på om vi ikke om en stund skal prøve å lage et lite søsken til ham... :d
Men så er det det at jeg slet så veldig med bekkenløsning da jeg gikk med Trude, og nå, etter snart to år, er jeg enda ikke bra. Jeg går fortsatt til behandling hos manuell terapeut, driver med vanntrening, og har mye vondt.
Er det ikke slik at når man har hatt trøbbel med bekkenet i første svangerskap, så får man høyst sannsynlig trøbbel også ved senere svangerskap? Eller??
Jeg har veldig lyst på flere barn, men jeg har liksom ikke lyst til å ende opp i rullestol da...
Knotten
Hei!
En venninne av meg har dette problemet ganske sterkt. Hun brukte krykker under første svangerskap, fra 4. måned eller der omkring.
Hun fikk beskjed om at de burde vente med å få flere barn, men fikk et til etter 4 år. Hun var enda dårligere da, og ble sittende i rullestol rett etter fødselen.
Nå trener hun og er i ok form, om ikke helt ok. Men jeg mener at legen har rådet henne til ikke å få flere barn.
Så kanskje du burde vente litt? Jeg er ikke helsepersonell, men har bare erfaringer fra folk jeg kjenner. Kanskje du kunne snakket med legen om hva som er det gunstigste tidspunkt for familieforøkelse??
Lykke til!
Bluelady
10-12-2002, 21:47
Det høres ikke særlig morsom ut. Jeg er glad jeg ikke har plager med bekkenet (bank i bordet).
Jeg ville bare fortelle om ei venninne av meg som hadde skikkelig bekkenløsning i sine to første svangerskap. Hoppet rundt på krykker og satt faktisk i rullestol på slutten med nummer to. Da hun ble (ikke planlagt) gravid igjen var hun veldig i tvil om hva hun skulle gjøre, men hun valgte å gjennomføre svangerskapet og i dette svangerskapet merket hun ingenting til bekkenet. Så det går an....
Tidl. bruker
11-12-2002, 16:55
Jeg vet om dem som har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap, men ikke merket noe neste gang dem blir gravide. Det kan faktisk slå den veien også. Jeg vet ikke hva oddsen er for det ene eller det andre.
Jeg er også litt spent på det der selv. Jeg sliter litt med bekkenløsning nå og dette er mitt første svangerskap. Fikk symptomer ganske tidlig. Vi har tenkt å få en bebis til, ikke så altfor lenge etter første.....
Tidl. bruker
13-12-2002, 13:59
:stakar:
Jeg vet hvordan du har det. Jeg hadde hard bekkenløsning da jeg var gravid første gang. Selv om jeg gikk til fysioterapeut etter fødselen, ble jeg ikke helt bra. Etter fødselen varierte smertene veldig. Noen dager kjente jeg nesten ikke smerter, mens jeg andre dager hadde problemer med å gå. Jogging og annen trening måtte jeg bare gi opp.
Da datteren min var nesten 2 år, ble jeg gravid igjen. Nå er jeg 27 uker på vei, og foreløpig er bekkenet mye bedre enn forrige gang (selv om det er langt fra bra..). Denne gangen begynte jeg med behandling tidlig, og tar det litt mer med ro. Forrige gang pendlet jeg med tog hver dag, og stod på helt til jeg var så dårlig at jeg ikke kunne gå.
Jeg vet ikke enda om jeg noengang kommer til å bli kvitt bekkenløsningen. Men det virker ikke som dette svangerskapet har gjort det verre :)
Det er vanskelig å råde deg til noe. Hvordan bekkenløsningen oppfører seg, varierer mye fra kvinne til kvinne.
For meg var det sannsynligvis ingen ulempe å bli gravid såpass raskt igjen. Men det kan kanskje få katastrofale følger for andre?
Uansett hva du velger, så må du ha lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.