PDA

Vis full versjon : Kokosbollekake??

Mona78
08-06-2005, 18:43
Noen som har oppskrift på kokosboller, men det skal ikke være boller, men i langpanne?? Hørte en gang om noen som snakket på en slik kake, men jeg finner ingen oppskrift!

jsv
08-06-2005, 18:54
Hvis vi tenker på samme typen kokosboller, så må det vel gå ann å bare helle røren i en langpanne, la den stå kaldt til neste dag, og så ha på smeltet sjokolade og kokos?

Eller mener du de kokoskakene man lager til jul?

N.N.
08-06-2005, 20:02
ååå det hørtes godt ut.. :nam: :mumse:
Men i en hel langpanne?? Åj.. da bør en vere flere enn en :mumse: iallefall :)
Lykke til i jakten på oppskriften!!

Solveigmor
08-06-2005, 20:32
*abbonere på tråden i tilfelle nokon finne den magiske oppskrifta* :mumse:

lenalill
08-06-2005, 20:35
denne er ikke i langpanne, men dog kokosbollekake:hyper:

KOKOSBOLLEKAKE

4 eggehviter
4 dl. Sukker
6 plater gelatin

100 g. Kokesjokolade
50 g. Delfiafett
1 – 2 dl. Kokos

Visp eggehvitene stive g dryss i litt og litt sukker under vispingen. Legg gelatinen i kaldt vann i 10 min. Hell vannet av og løs opp en og en plate i litt(1/2 dl.) kokende vann. Rør til all gelatinen er oppløst. Tilsett i blandingen i en tynn stråle. Rør godt. Visp videre i ca. 5 minutter. Hell blandingen i rund bolle og la den stivne i kjøleskapet. Hvelv på fat.
Smelt kokesjokoladen i delfiafettet og rør det jevnt. Avkjøl til det såvidt begynner og stivne. Bre sjokoladen over skummet og dryss jevnt med kokos over

jsv
08-06-2005, 20:45
Her er oppskriften!!
Dette blir i alle fall noen aldeles herlige kokosboller, og hvis teorien min holder stikk så kan den brukes i langpanne også! Det blir i alle fall en herlig søt og klissete smørje!!!!!

Kokosboller/kake

2 dl vann
500g sukker
*Kokes i 12 minutter, avkjøles.

8 plater gelantin
*Bløtes 10 minutter i kaldt vann, så ristes vannet av. Platene skal så løses opp i 1 dl kokende vann, avkjøles

2 ts vaniljesukker
*Blandes med gelantin og sukkervannet, piskes i miksmaster til du har en hvit stiv masse. Har ikke noe tid, men pisk leeeenge!! 10 minutter minst, til alt er seigt og klissete!

Fordeles i muffinsformer, eller kan puttes i en langpanneform, den må vel kles med papir først. Settes kaldt, gjerne over natten, for de som kan vente så lenge.

Smelt sjokolade i vannbad sammen med kokosfett, dette haes på bollene/ kaken og så strør man på kokosmasse, etter ønske.

Har desverre ikke noe nøyaktig oppskrift på den sjokoladen, står kanskje noe på den kokosfett pakken?

Uansett, dette er godt søtt og veldig klissete!

Håper det faller i smak!

Mona78
09-06-2005, 10:10

KOKOSBOLLEKAKE

4 eggehviter
4 dl. Sukker
6 plater gelatin

100 g. Kokesjokolade
50 g. Delfiafett
1 – 2 dl. Kokos

Visp eggehvitene stive g dryss i litt og litt sukker under vispingen. Legg gelatinen i kaldt vann i 10 min. Hell vannet av og løs opp en og en plate i litt(1/2 dl.) kokende vann. Rør til all gelatinen er oppløst. Tilsett i blandingen i en tynn stråle. Rør godt. Visp videre i ca. 5 minutter. Hell blandingen i rund bolle og la den stivne i kjøleskapet. Hvelv på fat.
Smelt kokesjokoladen i delfiafettet og rør det jevnt. Avkjøl til det såvidt begynner og stivne. Bre sjokoladen over skummet og dryss jevnt med kokos over

Å takk skal du ha, det var noe i den duren jeg lette etter! Om den ikke er i langpanne spiller ingen rolle!! Denne må prøves....
Jeg prøver den andre oppskriften jeg fikk også, så ser vi hvordan det går med dem...Takk til begge to :-) :heia: :heia: :heia:

Tidl. bruker
16-06-2005, 14:50

KOKOSBOLLEKAKE

4 eggehviter
4 dl. Sukker
6 plater gelatin

100 g. Kokesjokolade
50 g. Delfiafett
1 – 2 dl. Kokos

Mmmm, denne så supergod ut! Må prøve den jeg også!

Mona78
20-06-2005, 14:41
Oi den hørtes god ut....Må prøves ja!

trolljenta25
20-06-2005, 16:55
Åhh, tenna løper i vann her for en stakkars utlending som er så glad i kokosboller, men som ikke får dem her i Usa for amerikanerne vet ikke hva kokosboller er. Dette skal prøves!!! Men, jeg aner ikke hva delfiafett er, så kan noen vær så snill og forklare det eller gi meg et annet navn på det som kanskje jeg skjønner??

Kvakk Kvakk
20-06-2005, 19:59
Åhh, tenna løper i vann her for en stakkars utlending som er så glad i kokosboller, men som ikke får dem her i Usa for amerikanerne vet ikke hva kokosboller er. Dette skal prøves!!! Men, jeg aner ikke hva delfiafett er, så kan noen vær så snill og forklare det eller gi meg et annet navn på det som kanskje jeg skjønner??

Delfiafett er kokosfett, hvitt, fast fett.