PDA

Vis full versjon : lite fostervann

husnisse
10-06-2005, 14:48
Ved UL i dag sa de at det var lite fostervann rundt barnet. Fortsatt i den OK sone, men minimalt. Hva kan det ha for konsekvenser for barnet og fødseln? Jeg skal på ny kontroll om 2 uker, kan de da sette i gang fødseln om det ikke blir fostervann nok?

chanel
13-06-2005, 00:30
Fortalte de deg ikke farene ved for lite fostervann? Vet at noen av farene er at barnet ikke får mulighet til å trene, slik at det får dårlig muskelatur, og at det heller ikke får trent opp lungene sine skikkelig slik at det klarer å puste luft når den tid kommer. Kan også føre til for tidlig fødsel. Men så lenge legen din sa at det fortsatt var ok, så hadde jeg ikke bekymret meg over det. Fostervann produseres kontinuerlig, så det kan jo hende at det fyller seg igjen.

Lykke til iallefall, det ordner seg helt sikkert :nikker:
Chanel

chanel
13-06-2005, 00:32
Så først nå hvor langt du er på vei. De setter deg helt sikkert igang hvis de ser at det er nødvendig. Barnet ditt er godt trent for verden nå, så det er nok ingen fare. (Trodde du var rundt 20 uker eller noe jeg skjønner du:flau: )

Chanel

husnisse
13-06-2005, 17:51
Takk for svarene! Nei, de sa ikke noe da jeg spurde, men trene gjør han vel! Han puster hele tiden og hikker og beveger seg, så det er ikke noen problem der. Jeg var litt redd for lekasje, det er jo mye utflod og det kan sikkert komme litt vann med uten at jeg merker det, men hvis du sier at det produseres hele tiden så går det nok bra. Håper han får lov til å ble der inne så lenge han tregner, men ved neste kontroll blir det kun en uke igjen til termin, så jeg må nok ta det pent om de sier at han skal ut..