Vis full versjon : Noen som vet ?? Øverføre ferie..
Tidl. bruker
22-08-2002, 13:57
Jeg hat nattavakter, og har vært sykemeld i mange uker allerede. Takler ikke nattskiftet nå som jeg har en liten i magen. Var sykemeldt i ferien min åsså, så den får jeg jo tilbake. Men det er det a jeg har 5 uker ferie som jeg "må" ta i år. Er det noen som vet om jeg kan overføre alle fem uken til neste år, om jeg skulle bli sykemeldt resten av svangerskapet??? Eller er det bare noen uker som kan overføres? Jeg vet at det i utgangspunktet er vanligvis 2 uker som kan overføres, men hva om jeg blir sykemeldt som sagt? Noen andre regler da?:???:
Jeg tror hver arbeidsgiver bestemmer dette selv. Hos oss var det begrensninger på hvor mange feriedager man kunne overføre fra år til år, men med mulighet for å søke om å overføre flere. Sjekk personalhåndboken eller hør med sjefen! :)
Tidl. bruker
22-08-2002, 21:00
Hei tror ikke arbeidsgiveren vil at vi skal ha 7 ukers ferie. Etter 5 ferie uke kom, er derimot ikke lov tror jeg.Tror ikke du kan få overført noe ferie til neste år, :( men du kan få 2 uker utbetalt mener jeg. :p Jeg er selv i samme situasjon, er sykemdlt men ikke fått brukt ferien min.
Du kan få overført 2 uker til neste år, men ikke mer tror jeg. Muligens litt spesielt iogmed at du har vært sykemeldt. Men hvis ikke får du utbetalt de resterende 5 ukene i lønn.
Koala 24+3
Jeg er i den situasjonen at jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet og av den grunn ikke kunne tatt ut noe ferie. Etter å ha pratet både med trygdekontor og lønnskontoret på jobben så fikk jeg vite at jeg får overføre alle 5 ukene til neste år. Dette fordi jeg har vært 100% sykemeldt, og fordi jeg er gravid. Prat med jobben din og trygdekontoret. :)
Hilsen Sunniva 33+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.