PDA

Vis full versjon : Tidlig bekkenløsning

Tidl. bruker
10-12-2002, 20:12
Hallo jenter/damer (velg selv den somm passer best):)

Jeg har lest litt om bekkenløsning her inne og får inntrykk av at det er noe dere får etter en stund med mage, men vi tror jeg er 2 måneder på vei i dag faktisk og legen min tror at jeg allerede sliter med bekkenløsning!
Når har dere her inne eventuelt begynt å kjenne det?

Jeg har vært 100% sykemeldt i 14 dager og nå er jeg 50% pga. varetelling på jobben, så da må jeg bare være der og ordne litt "data-ting" for det kan ikke disse gutta. Jeg merker at dette er ei jævla påkjenning og tror nok jeg går tilbake til 100% når helga er over.

Jeg har fått meg time hos akupunktør om torsdagen og håper at dette skal hjelpe. Er det noen som har erfaring med det?

Takknemelig for alle svar jeg kan få!!!!:findag:

Gizmo
13-12-2002, 11:54
Bekkenløsning er hormon-bestemt!
Det har derfor ikke noe med selve magen å gjøre, men pga tyngden vil det bli mere smerter, fordi presset på bekkenet øker.

:stakar: til deg som har fått det i 2.måned. Selv fikk jeg det ca i uke 15.

Det viktigste er å ta hensyn og sette ned aktivitetsnivået.

cormatic
14-12-2002, 03:30
Jeg merket det svakt i uke 9-10, og har vært 100% sykemeldt siden 1. november. (uke 12-13) Vil anbefale deg å gå til anskaffelse av bekkenbelte. Det har i allefall hjulpet meg masse!

Tidl. bruker
14-12-2002, 13:09
Jeg var veldig plaget med bekkenløsning i første svangerskap, og har det denne gangen også. Men denne gangen er det ikke like ille som sist.
I første svangerskap kjente jeg smertene før jeg visste at jeg var gravid! Jeg var på joggetur, og måtte bare gi opp. Da kan jeg ikke ha vært mer enn 4 uker på vei!!
I andre svangerskap hadde jeg allerede bekkensmerter før jeg ble gravid (de forsvant ikke etter første fødsel) . Men det forverret seg ikke før ca. uke 18- 20.

Jeg har som sagt bekkenløsningsplager denne gangen også, og har nettopp begynt med akupunktur. Jeg har bare fått to akupunkturbehandlinger, og jeg merker ikke bedring foreløpig. Men det kan jo ta en stund før akupunkturen virker.
Jeg har absolutt tro på akupunktur!

Lykke til!

nebby
16-12-2002, 21:35
hei.

Vet du jeg hadde tidlig bekkenløsning med førstemann som er født mars 02, og nå er jeg 9+2 og har fått diagnosen bekkenløsning med gangvansker. Fikk henvisning til fysioterapi. Fordelen med å ha en henvisning som det står gangvansker på er at da slipper jeg egenandelen. :D
Så det er fullt mulig at du har fått så tidluig bekkenløsning.

:klapp:

ta vare på de naledninger du har, til å slappe av og få deg henvisning til fysio hvis du ikke har.

klem fra nebby,
Snorre født 06.mars 02
termin ca 20 juli.03:baby:

Kalis
18-12-2002, 02:44
Hei Bessie,

jeg begynte å kjenne det i mnd 6 - før det var jeg i god form. Begynte da å kjenne stikkinger i symfysen, iling nedover beina, murring i ryggen og at jeg ikke klarte å få med meg beina - f.eks at jeg ikke løftet høyre beinet høyt nok når jeg skulle gå opp en trapp enda jeg er sikker på at jeg ga beskjed til beinet om å løfte seg mer enn høyt nok...i tillegg ryggsmerter når jeg gikk lengre enn 100 meter som ikke ga seg.

Har prøvd både fysioterapi og bassengtrening siden mnd 7 (da jeg ble sykemeldt pga dette) og har hatt kjempegod erfaring med bassengtreningen! Det varme vannet er fantastisk deilig og øvelsene veldig lite belastende. Så det anbefales på det varmeste!! Fysio'en ga meg endel tips, men mange av dem hadde jeg funnet ut selv, f.eks hvordan man bør snu seg i senga for å minimere smerter, hvordan man bør gå- ikke minst i trapper etc.

Ellers kan jeg iallefall si at symfysesmertene har blitt borte og ryggen mye bedre da :baby: festet hodet i bekkenet!! Så nå de siste ukene har jeg faktisk vært veldig bra fra de smertene iallefall!!

Lykke til - :klem: fra Kalis T-8

Tidl. bruker
19-12-2002, 14:04
Hallo

Tusen takk for mange svar.

:p

Jeg har nå hatt to behandlinger med akupunktur og syns faktisk at jeg føler meg bedre om morgenen når jeg står opp, men det har vel kanskje også noe med at jeg sover veldig godt om dagen og da klarer jeg også å slappe godt av om natta. Pluss at sofaen er god å ha!!!:D

Pause er gull og vi får ta ting etter det vi orker!!!!!:sover:

God jul alle sammen.