Vis full versjon : Dere unge gravide/mødre
Helene Harefrøken
14-06-2005, 16:50
Hvor syntes dere grensa går for unge gravide? Vet liksom ikke om vi kan ha noen aldersgrense på det? Eller hva syntes dere? Noen er jo unge flere barnsmødre fordi om de ikke er f.eks 17 år.. Noen som er enig/uenige?
Skaubytroll
16-06-2005, 11:19
Jeg er 21, og jeg føler meg ung, ergo er jeg litt her og...
Det hele kommer vel an på hva man føler selv ;)
Tidl. bruker
16-06-2005, 13:41
Synes ikke at det skal finnes noen øvre aldersgrense, men hva hver og en føler seg som, som teller.
Selv om jeg kanskje er en ung snart 3barnsmor(25 år, enn så lenge), så føler jeg meg ikke så veldig ung så jeg skriver ikke så mye her inne.
jeg er 22 år men føler meg ikke som så veldig ung, men det kan være fordi jeg er gift med en mann som er en god del eldre enn meg....
så derfor er jeg innom og titter en gang iblant, men ikke så veldig mye:snill:
Solstråle.
16-06-2005, 14:01
Jeg er 26 år.
Det med alder er litt vanskelig å si at den er for ung.
Det finnes jenter som er 17 som er mer moden enn noen på 25.
Selv mener jeg at man bør ha fullført skolegang, 12 årig. Da er enn blitt 18 år(myndig).
Jeg selv var langt fra klar til å få barn da. Vi er alle forskjellige.
Det viktigste er at enn klarer å gi omsorg og kjærlighet til barnet sitt uansett alder enn er i.
Helene Harefrøken
16-06-2005, 22:44
Synes ikke at det skal finnes noen øvre aldersgrense, men hva hver og en føler seg som, som teller.
Selv om jeg kanskje er en ung snart 3barnsmor(25 år, enn så lenge), så føler jeg meg ikke så veldig ung så jeg skriver ikke så mye her inne.
Det er jeg enig i. Men jeg må si at mht. alder syntes jeg du er en ung snart 3 barns mor :)
Tenkte liksom litt på terminlista her når jeg skrev dette innlegget.
Jeg er inne og leser litt av og til, føler meg ikke så ung lenger men jeg fikk førstemann når jeg var akkurat fylt 15, nå er jeg 24 og venter nr 3, så jeg er innom og leser litt av og til.
Jeg er 17 og venter barn i januar. Blir 18 i mars.
Jeg føler ikke at jeg er for ung fordi jeg vet at jeg kommer til å takle det. Men det går jo veldig fra person til person. Jeg har laget opplegg med skolen sånn at jeg får gått ferdig. Begynner i 2. kl til høsten og har to år igjen. Men med litt hjelp fra mennesker rundt meg tror jeg dette kommer til å gå kjempe bra! det viktigste er at jeg elsker barnet mitt og gjør alt for at han/hun skal få det best mulig i oppveksten.
Jeg er 23 og venter nr 2... Føler meg liksom ung i alder, men når jeg tenker på at jeg snart har to barn, har bil, hus og skal snart giftemeg så føler jeg meg jo ganske voksen... Vanskelig dette her!!!
Helenemor
20-06-2005, 22:00
Det finnes vel ingen grense. Det er avhengig av modenheten og ansvaret man tar når man blir gravid. Enkelte er absolutt ikke klar for barn selv om de kanskje er over 30.
Jeg ville derimot ikke anbefale noen å prøve å bli gravid før man er 18. Da er man sett med samfunnets øyne voksen og kan gjøre som man vil.
Jeg er 22 år og gift, ble gravid som 17 år. Venter barn nr 3. Det var urimelig tøft, og jeg vil unne folk å gå gjennom en graviditet med litt mer fast inntekt og litt mer tilrettelagt. Det skal jeg kose meg med nå..
Alt i alt er det ingen grense, men måten man takler situasjonen på.
Uansett er det en selv som må bære konsekvensene.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.