Vis full versjon : Falsk mandel
Tuppelur
15-06-2005, 21:32
heisan.
Noen med barn som har fått fjernet falsk mandel og lagt inn dren?
Hvordan foregår dette? Og noen som vet hvor jeg finne litt om det inne på internett??
Kvakk Kvakk
16-06-2005, 17:03
:stores: har dren, men har ikke fjernet falske mandler. Dren blir lagt inn i narkose, selve inngrepet tar kort tid, det gikk en halvtime fra hun sovnet til hun våknet igjen nå sist. Her i byen er vi så heldige at ørespesialisten gjør inngrepet selv med en anestesilege til stede slik at vi slipper å reise til sykehuset i Tønsberg, ellers tror jeg det er vanlig at inngrepet gjøres på sykehus. Hun har ikke hatt plager i etterkant, men går til kontroll hver 3.måned for å sjekke at det sitter på plass. Dersom det har falt ut, må det sjekkes om øret igjen har gått tett, men dette er ikke plagsomt. Hos oss har drenet i det ene øret falt ut to ganger i løpet av drøyt tre år.
msfashion
16-06-2005, 22:38
Hei,
Gutten min som er na snart 6 år har både fått fjernet falsk mandel og lagt inn dren for 2 år siden. Vi fikk resept for slags plaster, som han skulle ha på hendene hans før vi reiste på sykehus (bedøvelse for nålstikk). Han skulle ikke spise den morgenen. Jeg var med han inne i operasjonsrommet til han sovnet. Og det gjorde han fort etter bedøvelsen var satt inn. Det tok 30-45 min, hvis jeg husker rett; til han kom ut igjen. Alt gikk greit, men eneste plage var at han maste og maste om å få mat både på vei til sykehus, mens vi ventet og rett etter han våknet. Og eneste han fikk etter han våknet var saft is.
Falske mandlen var fjernet fordi, han hadde konstant forskjølelse/hosting, og snorket. Nå er han mye bedre.
Tidl. bruker
17-07-2005, 13:48
Det blir litt som de andre 2 forteller: guttungen var 2,5 år da han fikk dren i ørene + at han fjernet polypp ( vet ikke helt hvordan det skrives ) Han snorket mye + at han hadde konstant ørebetennelse. Vi fikk også et plaster på resept og han måtte faste fra kvelden før ( han ble operert ca 10-11 på morningen. ) operasjonen gikk kjappt ( under en time) Og jeg fikk bli med til han sovnet, og fikk være der når han våknet... Vi drog hjem igjen ca 2 timer etter at han våknet fra narkosen...
Han har nå hatt dren i 1,5 år, å det går kjempefint. Litt rutiner blir det på bading o.l ( en må dekke til ørene ) Han har ikke en enesta gang hatt problemer med ørene, å han snorker mindre og sover bedre.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.