Vis full versjon : Jeg har så mange kynnere, og så ofte...
Det begynte i ettermiddag, da jeg trilla tur med storesøster. Da hadde jeg kynnere så og si hele veien. Nå kommer de sånn innimellom når jeg sitter, og med en gang når jeg reiser meg. De er ikke vonde, bare ubehagelige.
Hvor "galt" skal det være før man ringer føden?
På forhånd takk for svar!
Jeg ville tatt en telefon og beskrevet problemet iallefall. Man kan godt ha kynnere gjennom hele svangerskapet uten at det er noe problem, men det kan også være et tegn på at fødsel nærmer seg. Jeg ville derfor ringt og evt. fått komme inn for en sjekk.
Mvh
Calista
Jeg har hatt kynnere lenge. Og mange av dem.
Det er ikke uvanlig for meg med et sted mellom 20 og 30 kynnere i løpet av en dag. De er i tillegg ganske vonde.
Kynnere er ikke farlig, men det betyr at man må roe tempoet.
TRULTEMOR27
17-06-2005, 18:51
Hei.
Jeg er også plaget med veldig mye kynnere. Jeg har hatt det siden uke 18-19. Har kynnere ca hver halve time. oftere hvis jeg er i bevegelse. Når jeg er ute og går kan jeg ha det hele tiden. Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet i tillegg.
En kveld hadde jeg det konstant fra klokken 4 til halv ett, da ble jeg virkelig bekymret. ringte kk morningen etter og ble oppfordret til å oppsøke legen min med en gang. Gjorde så det og tok en gyn. und. alt var i orden nedentil. Har pratet med både lege og flere jordmødre om det og det eneste de kan råde meg til er å ta det mere med ro. ( litt vanskelig siden jeg konstant er i ro siden jeg fortsatt spyr hver dag og har bekkenløsning, men, men). legen sa at det kanskje kunne være smertene i ryggen/bekkenet som trigget livmoren.
Så kanskje det er noe der?
Men det positive med det hele er at noen sier det er bra at livmoren får trent seg og at vi da vil få en lettere fødsel. (Må ta med oss det positive)
Jeg forstår det slik at du har barn fra før? De sier at man får mere kynnere med barn nr 2 - 3 etc.
Du får bare prøve å ta det ekstra med ro når du får de hyppig. det er eneste rådet jeg kan gi.
Klem trultemor, som bare har 10 uker igjen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.