Vis full versjon : Selvbrunningskrem?
Hei jeg tenkte jeg sko smørre meg me selvbrunningskrem men er det farlig for det littla nurke inni magen? :gravid:
Hvorfor skulle det være farlig?
vet ikke... det er jo litt kjemmisk:vetikke:
Kan aldri tenke meg det er farlig, da hadde vi sikkert hørt om det på nyheter og sånn:snill:
Vel, det er en kjensgjerning at alt med hormonhermere er skadelig. Og det er hormonhermere i mye av kosmetikk, shampo, såpe, deodorant, kremer osv.
Det er vel litt drastisk å unngå alt dette, men jeg synes det er greit å unngå det som er "unødvendig" det er tross alt bare snakk om 9 mnd :magen: Jeg er nå ganske glad i å sminke meg, og i helgen skal jeg på spa sammen med søsteren min, så det er ikke mye som er "unødvendig" her i gården...
Jeg er en notorisk informasjonssamler :jupp: men velger likevel ikke å leve veldig strengt, for meg er det avslappende bare å vite hva jeg har å forholde meg til.
Det er mye interessant informasjon man kan finne. Jeg fant bla.a. en undersøkelse utført i EU som viser en sammenheng mellom bruk av en spesiell type deodorant og brystkreft. Jeg må si at jeg kjøpte meg ny deo på helsekost etter dette, men med de fleste undersøkelser, kommer det jo kontrameldinger om ikke så lenge.
Jeg var på body-shop for å kjøpe meg selvbruningskrem,og da spurte jeg om det var nå spes fare med å bruke det nå som jeg er gravid. Men det var ingen fare i det hele tatt å bruke det :snill: Så kos deg med brunfargen din du (husk å vask hendene godt etterpå )
Jeg bruker det ofte, kan ikke tenke meg at det er mer farlig enn sjampoer og deo og sånt. Imidlertid skal man unngå anticellullitt-kremer som inneholder mye koffein.
hilsen sommer(fake)brun Lalah :morgen:
Tidl. bruker
28-06-2005, 12:25
Jeg bruker det ofte, kan ikke tenke meg at det er mer farlig enn sjampoer og deo og sånt. Imidlertid skal man unngå anticellullitt-kremer som inneholder mye koffein.
hilsen sommer(fake)brun Lalah :morgen:
Ja, hvis man i tillegg bruker å ha i seg andre ting med mye koffein så. Jeg las at om man skal bruke slik krem, så bør man begrense andre inntak av koffein, som i Cola og kaffe.:snill:
Ja, hvis man i tillegg bruker å ha i seg andre ting med mye koffein så. Jeg las at om man skal bruke slik krem, så bør man begrense andre inntak av koffein, som i Cola og kaffe.:snill:
Ja, det er sant, glemte å skrive det. Takk :mervink:
Lalah :morgen:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.