PDA

Vis full versjon : Forebygg muligheten for å revne!

aja
22-08-2002, 14:58
Hei på alle medsvangre! :mervink:

Dette burde jeg sikkert kommet med for en stund siden siden vi allerede har fått de første "septemberbarna", men bedre sent enn aldri.

Min jordmor tipser alle fødende til å massere skjedeåpningen med en spesiell salve 4-6 uker føre termin. Denne salven heter:

CUPRUM METALLICUM PRAEP. 0,4% SALVE

Den er vaselinaktig og med en farge som minner mer om avføring enn noe annet! (Unnskyld detaljene).
Denne salven får dere kjøpt på apoteket. Skulle de ikke ha den inne, så kan dere bestille den. Oppgi denne "oppskriften" for 100 g salve:

* CUPRUM METALLICUM MDI 4G
* GELBES VASELIN, DICKFLUSSIGES PARAFFIN 25G.

Bruksanvisningen er som følger:
Masser nederst mot mellomkjøttet morgen og kveld ("dra" litt i kjøttet). Du skal IKKE massere inn i skjeden!

Om det virker? Jeg kan bare snakke for min egen del og si at jeg brukte den de siste ukene ved forrige svangerskap, og fødte en gutt på 5370 g og 38 cm hodeomkrets. Resultatet der nede? Et lite rift utvendig som ikke trengte å sys + et lite innvendig som trengte et sting. Så jeg tror på denne, ja, og skal begynne i dag med massasjen.

Anbefalles :klapp:

:findag:

:klem: fra aja 34+5

sol
22-08-2002, 15:04
Jeg revnet i bøtter og spann sist fødsel, så det er vel gjerne verd å prøve...

- sol

Wanja
22-08-2002, 16:53
Den høres da kjempebra ut:D
Ja sikkert værd å prøve...
Har fått så alt for mange strekkmerker som jeg ikke har prøvd noe sort for forebygging mot...så dette med revning er vell da verd å prøve!:uff: :uff:
Men det skal visst vises både her og dær at vi har født unger,eller?! :bonk: :bonk:

Wanja35+4:findag:

Arwen
22-08-2002, 16:56
Heisann,

takk for tipset.
Jeg synes det er vanskelig å treffe det rette punktet uten å "dette"inn i skjeden eller mot endetarm...
Har litt angst for å mikse bakteriekultur mellom de to...

Får vel forsette å øve meg, for ditt resultat hørtes virkelig lovende ut!

Er det lettest når man sitter på do-skåla?

hilsen
Merethe & lille K (T-18)
"Arwen"
;)

Mormona
22-08-2002, 17:06
Er det sånn bedre sent enn aldri på denne her?? Har nemlig bare 10 dager igjen til termin.....:uff:

På den annen side så kommer jeg sikkert til å komme i Guinnes rekordbok for verdens lengste svangerskap...tror nemlig ikke denne lille babyen har tenkt seg ut før til jul :eek: :eek: :eek:

Så takker og bukker for tipset :)

klem fra Mormona T-10