Vis full versjon : Hvordan er formen nå?
Jeg lurer på hvordan det går med dere i augustklubben nå? I begynnelsen var det jo en del som lurte på om de virkelig var gravide siden de ikke følte noe (kvalme etc).
Jeg følte veldig lite i begynnelsen, bortsett fra luft i magen og litt ømme bryster.
Nå kjenner jeg kvalmen, men har ikke kastet opp enda. Jeg er mye trøttere enn før og utrooolig treg mage! :eek:
På jobb i går holdt jeg på å dra hjem da jeg var kjempekvalm og trøtt, men jeg holdt ut og det gikk bedre utover dagen.
Jeg skal til legen i dag, det blir spennende!
Hvordan er det med dere andre?
:findag:
Er overraskende bra! Bortsett fra at jeg er kjempeforkjølet!!!!
Har ikke vært plaget med kvalme, bare litt uvel innimellom men ikke nok til at jeg vil kalle det kvalme. Har stadig litt murringer i magen, men det tar jeg som et godt tegn. Vil nok bli bekymret om jeg ikke merker noe som helst. Dobesøkene varierer mellom kjempetreig mage, og veldig løs mage. Og så er jeg litt trøtt og sliten da. I natt våknet jeg forresten med skikkelig halsbrann! Har hatt det ett par ganger nå. Stod opp og tok ett lite glass Nyco, og alt ble bra igjen.
-solregn og :baby: i magen
5+6
Tidl. bruker
11-12-2002, 21:58
Jeg har fått skikkelige murringer i ryggen den siste uka, akkurat som når jeg har mensen. Tror jeg må skjerpe meg og begynne å røre meg litt mer aktivt. Har ikke blitt mye av det dessverre, og det er nok viktig i forhold til fødselen og restituering etterpå.
Ellers er puppene mine litt mindre ømme, men når jeg går ut i kulda er det nesten så jeg griner! Da er det vondt!! Har også vært kvalm/uggen den siste uka, men har vært litt i tvil om det har vært psykisk eller fysisk. Jeg har jo tross alt gått og lurt på om jeg har hatt en sa samtidig som jeg har fullt eksamenskjør... Så, vi får se hvordan det går nå framover. Er klar for å være frisk og i fin form til jul!
Formen er bra, ikke vært kvalmen (ennå).
Er trøttere enn vanlig når jeg kommer fra jobb, og kan godt sove en time og to, og ikke ha problemer m å sovne om natta.
Ellers så føler jeg meg "mett i magen" nesten hele tiden, den står liksom på spreng innvendig.. blir faktisk fort mett også..
Kikki:uff:
Tidl. bruker
12-12-2002, 00:37
Formen min er ganske bra. Vært litt mer uggen om morgenen og på ettermiddagen. Litt kvalm liksom, men klager ikke ;). Må spise jevnt for at jeg ikke skal bli kvalm. Var ikke kvalm sist så dette er nytt. Men ellers jeg jeg i topp form :)
Håper det varer, var endel plaget med hodepine sist. Ikke noe morsomt :(.
Eg kjenner eigentleg veldig lite spesielt og veit ikkje om eg synest det er bra eller ikkje... Eg er ikkje kvalm, har ikkje ømme puppar (sist var dei utruleg ømme og vokste med ein gong eg vart gravid), ingen murringar eller noko. Det einaste eg synest eg merkar er at eg er litt trøyttare enn vanleg. Dessutan har eg allereie begynt å merke at eg blir så sliten i ryggen - på akkurat same plass (eit lite punkt) som eg hadde vondt heile det forige svangerskapet! Merkeleg.
Men formen er altså bra, og eg reknar med at eg skal komme gjennom jula utan at nokon merkar noko til min forsiktig voksande mage. Den - magen, altså - følest faktisk ganske stor og oppblåst! Så langt er det jo berre luft, men eg gler meg til eg kjenner at buksene begynner å stramme på ordentleg...
:) petrine
Jeg føler meg på en måte i bra form, men samtidig litt uvel og sliten.... litt tung til sins... :trist!:
Føler på en måte at det er litt hverken eller... Ikke dårlig men ikke helt topp form heller. :uff: Ikke helt enkelt å beskrive dette, men jeg tror nok at det foregår store endringer inni kroppen og at dette påvirker meg uten at jeg helt greier å forklare hvordan:???:
Gleder meg til juleferie jeg :klapp: Har vært ganske mye "stress" både på jobb og privat den siste tiden så det spiller sikkert inn på hvordan jeg føler meg det også.
Håper bare jeg slipper å bli VELDIG kvalm... det er en grusom følelse, blir jo helt satt ut :bonk:
Lykke til videre alle sammen :kidoki: :kidoki:
:mervink: Hilsen mizuno
Og det harmonerer dårlig med eksamenslesing, juleforberedelser og en liten datter som absolutt krever sitt. Helst ville jeg sove hele tiden. Jeg er også småkvalm mye av dagen, men hvis jeg bare sørger for at det ikke går for lang tid mellom måltidene, går det stort sett bra.
Men det værste i forhold til eksamenslesingen er at jeg nesten ikke er i stand til å konsentrere meg om studier overhodet. Tankene er alle andre steder, og noe i meg ønsker det heller ikke annerledes. Jeg trodde ikke det skulle bli så ille denne gang fordi jeg jo har "prøvd" det før, men jeg er visst uforbederlig ... :bonk:
Hei hei :)
Jeg er trøttere enn vanlig, sovner gjerne under barne-tv og våkner av ett eller annet brak fra minstemann :o. Tenker på da jeg gikk gravid med førstemann og kom hjem fra jobb og sov i noen timer - det var tider det!!! Nå er det full guff frem til klokken 2000.
Er også litt småuggen, må passe på å spise før jeg blir for sulten, men så var det det at matlysten ikke er på topp. Magen har også forandret seg - vanskelig å forklare hvordan, er blitt litt mer tutemage :???:. Føler at "alle" kan se det på meg!
Pernille H
12-12-2002, 22:31
Jeg har til nå følt meg i ganske fin form og lurt på om hele greia bare var innbilning. Tok derfor en ny test sist søndag, og den var like klar i sitt svar.
Men jeg synes jeg blir veldig fort sulten, og hvis jeg ikke får spist innen rimelig tid, kan jeg bli litt småkvalm. Føler meg ellers noe trettere enn vanlig. Men jeg kjenner ingenting i brystene.
Hilsen Pernille H :klapp:
6 uker
Formen min er ikke så verst den heller! Har denne uka vært ganske småkvalm om dagene, men har klart å holde det i sjakk ved å småspise "hele tiden". Ellers er puppene mine litt mindre ømme enn de har vært, men jeg har fortsatt litt menssmerter i magen og korsryggen innimellom. Er ikke noe mer trøtt enn vanlig!
Klem fra Balumba :)
(6+3)
Buzzybee
17-12-2002, 12:49
Er utrolig trøtt om dagen, kunne godt tenke meg å ligge hjemme under dyna hele dagen.Kvalmen har nå holdt på for fullt i 2 uker.Var hjemme fra jobb da det var på det værste, kastet opp hele tiden og den tiden jeg ikke hang over bøtta eller doen sov jeg. Det er så hektisk på jobb om dagen at det ikke er tid til å ligge hjemme å synes synd på seg selv... Håper formen bedrer seg nå som julen kommer.Tenke seg en jul uten å orke å spise verken pinnekjøtt, ribbe eller julepølse :( Godt man i allefall vet at det er en GOD grunn til at man føler seg slik, dagene blir liksom litt lettere av det :)
Buzzybee
8+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.