Vis full versjon : Hodet ER festet!!
Litt morsomt at jeg i går skrev et innlegg om hvordan jordmor sjekker om hodet er festet, for i dag fikk jeg nemlig erfart det selv på kontroll. Og JA - det gjorde faktisk vondt, iallefall da hun skulle sjekke for annen gang. Hodet til "frøet" er festet og ligger godt nede i bekkenet. Hun nevntge at det var uvanlig for flergangsfødende at det var festet så pass tidlig (5 uker til termin) og at jeg kanskje burde forberede meg på å føde for tidlig denne gang også (fødte 1 mnd for tidlig sist).
Ellers var kontrollen grei:
Uke: 35+4
Vekt ÷ 1 kg
BT: 130/80
Urin: L+ G+ (ikke morgenurin)
Ødem: 1-2
Leie: HF
Fl./min: 160
klem fra sol
Polyanna
22-08-2002, 15:48
Så rart at hun sa det?:???:
Min jordmor mente at det ikke betydde noenting at det var festet (bortsett fra at det er bra i forhold til vannavgang og sånn, da), og at hun nok kom til å se meg på maaange kontroller enda....;) Dette var i uke 36+5, tror jeg.
For en annen venninne festet hodet seg ca. uke 36, og hun fødte nesten 3 uker på overtid..... *skrekk* :eek:
Men klart, det at du har født tidlig før er nok en ganske tydelig pekepinn, da.... Det er visstnok vanlig å ha samme trend på det der. Min mor fødte 1-4 dager over på alle sine, tror jeg. Satser på at jeg ligner henne, jeg......:)
Hei igjen Sol,
Så kjekt at hodet er festet, det er liksom en liten forsikring om at alt kan gå som normalt hvis vannet skulle gå....
Du er jo tilnærmet fødeklar du hvis du skal gå etter din første fødsel...håper vi treffes før den tid!!
Har du forresten funnet mob'en din, eventuelt sjekket e-mailen din? ;)
Du har nok fått et par meldinger fra Stavangerjentene ser du...
Håper vi treffes snart!
hilsen fra
Merethe & lille K (T-18)
"Arwen"
:D
Hei Sol!
Fikk samme beskjed som deg av min lege når hodet til lillesnupp (som er nr. 2) var festet i uke 33. Selv opplevde jeg at hodet festet seg i uke 32 til førstemann men fødte ikke før i uke 40! Slett ikke uvanlig. Men hos flergangsfødende derimot er det visstnok sjeldnere at hodet fester seg så tidlig - mange ganger fester det seg faktisk ikke i det hele tatt. Her skiller altså statistikken på førstegangs- og flergangsfødende. Vi kan jo være unntakene, men vi kan jo også håpe på å være av de som slipper å vente på overtid i allefall;)
Ellers var det jo fine tall du hadde da, selv om det ser ut til at du også plages med store føtter :(
:findag:
Lotti
Så kjekt å vite at den lille i magen i hvertfall er klar om h*n skulle bestemme seg for å komme snart! :klapp:
Ellers ser jo kontrollen ut til å ha vært bra. :)
:findag:
Klem fra Robyn, T-26
Legg deg flatt og kniiiiiiiiip, sier jeg bare :latter: :latter:
Neida....godt at lillesnuppen din har det fint inne i magen og virkelig har skjønt poenget her...skulle ønske min også ville i alle fall dette litt lenger ned, jeg da...litt fremgang hadde jo vært artig ;)
Kos deg videre med magen hodefesting ;) Kontrollen din var jo superfin bortsett fra ødemene.....er ikke noe godt med hovne og ømme lemmer i denne varmen :leiseg:
klem fra Mormona T-10
Hurra for FLOTT kontroll :klapp:
Virker som at jordmødre sier MASSE ulikt så vi får ta ting med en klype salt og la naturen gå sin gang :)
Klem
Vimsen T-11
MetalMamma
23-08-2002, 03:17
Fine tall! :klapp:
Jeg fikk forresten også beskjed om at jeg kunne foreberede meg på både det ene og det andre da hodet allerede var festet i uke 33 (og fikk litt småpanikk pga. dette :eek:), men har skjønt på flere av jentene her inne at det ikke trenger å bety noe som helst oppimot tidspunkt for fødsel....
Men UANSETT er det godt å få vite at de søte små har funnet veien til utgangen, ikke sant?! ;)
Klemmer fra MetalMamma & Første-Knøtt :baby: , som (siden de er nattevandrere) ENDELIG kan skrive T-30! :D
Det var jammen rart at jordmor mente du kom til å føde for tidlig pga tidlig festet hode. Min jordmor sier til meg at det ikke har noe å si (hodet festet seg i uke 33-34).
Men har du født for tidlig før, så er jo det en indikasjon.
Forresten enig at det vondt å kjenne etter hodet langt nedi der.:eek:
Håper du får noen fine dager fremover!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.