Vis full versjon : Røyking??
Hvordan er det med dere? Røyker noen av dere?
Jeg røyket ca 20 røyk om dagen før jeg ble gravid, nå ligger jeg på under fem. skal slutte helt, men det var en jordmor som sa at jeg heller burde ta en røyk når jeg har skikkelig lyst på enn å bli stresset.
dere da??
jeg røyker ikke og har aldri gjort det
smiley20
20-06-2005, 18:28
Hey!
jeg røyket før,men ikke nå...
sluttet med en gang jeg fant ut at jeg var gravid,nesten ihvertfall.. såklart jeg har kjent suget etter en røyk,men har klart å motstå... men hadde jeg ikke vært gravid nå,da er jeg sikker på at jeg hadde røyket fortsatt!!! Gravide skal ikke røyke!! men man skal ikke brå slutte heller så..
Ønsker deg og andre lykke til videre!! :heia:
Tidl. bruker
28-06-2005, 14:38
røyke heldigvis ikke å har aldri gjort det..
Lykke til alle som prøve å slutte, det klare dåkker!! :snill:
Gloria 82
28-06-2005, 21:50
Hendte jeg tok en røyk i ny og ne' før, men ikke en eneste røyk mens vi planla eller etter jeg testet positivt :snill:
Lykke til til dere som prøver å slutte ja :klemmer:
tante grønn
29-06-2005, 02:22
Jeg er inne her og sniker litt jeg...
Meowouch; Jeg vil virkelig anbefale deg å gjøre et helhjertet forsøk på å slutte med røyken nå. Gevinstene er så store om du klarer det! Når du skal begynne å amme barnet, bør du i alle fall ikke røyke og det er selvfølgelig mye lettere om du har sluttet en tid i forveien.
Det er en del jordmødre og leger som sier at det er bedre å ta seg en røyk enn å være veldig stresset og det er nok sant, når man er i den situasjonen blir det på en måte som å velge mellom 2 onder, for stress er helt sikkert ikke bra for barnet! Men blir du så stresset av å ikke røyke at det kan være skadelig for barnet ditt? Hva om du i morgen bestemmer deg for at resten av uken skal du bare ta èn røyk hver dag, og ser hvordan det går? Velge ut den røyken som er aller best. Hvis du ser at dette går bra, kan du kanskje klare deg med bare en røyk på lørdag etterhvert... Og kanskje ser du til slutt at du ikke trenger den heller? Det er verdt et tappert forsøk!
Jeg har selv røyket i 15 år (siden jeg var tolv) og sluttet nå for 5-6 uker siden og jeg vet at det ikke alltid er like lett, men for hver røyk du ikke tar så gjør du barnet ditt en tjeneste, det er verdt ganske mye det. Det kan være livsgrunnlaget for innlæringsevnen og konsentrasjonen til barnet ditt på sikt? Da har du i alle fall gjort ditt beste!
Jeg håper for din skyld at du klarer å slutte helt og ønsker deg lykke til! :klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.