Vis full versjon : LaLuna har fått høre hjertelyd!
I dag er jeg ferdig med 12 uker, og nå har jeg nettopp vært på svangerskapskontroll nummer to.
LaLuna-mannen var med også, og vi fikk høre fosterets hjertelyd!! Legen målte hjerteslagene til 160, det var ganske sprøtt å høre på. Og temmelig rørende!
Har ikke vært på ultralyd ennå, så dette ble jo et slags bevis på at det faktisk er noen der inne... :klapp:
Hurra!
Så gøy da, LaLuna!
Jeg har også hørt hjertelyden på begge to, men det var med sånn markør/dopler på ultralydapparatet.
Hvordan regner legen ut antall slag pr. minutt når han lytter utenfra egentlig?:)
Hei Beate,
jeg tror legen bare talte antall slag i løpet av 15 sekunder og ganget det med fire.
Ok:) Har aldri visst hvordan de har telt dette jeg, skjønner du.
Gynekologen min hadde ikke lært seg hvordan hun skulle få ul-apparatet til å telle antall slag, så det har vi ikke fått vite enda, men vi fikk iallefall høre lyden tydelig og høyt, og den gikk fort og regelmessig heldigvis:)
Åh, så heldig du var! Jeg var 12+4 da jeg var hos legen på mandag, men han sa det var for tidlig. :(
Men 4.september skal vi til jordmor, så da har jeg et håp!
Lykke til videre!!!:)
Hilsen Oppsann (13+0)
Tidl. bruker
22-08-2002, 20:37
Jeg skal til legen neste fredag. Gleder meg da til å få høre hjerteslagene. Er begynt å bli virkelig for meg vært på to UL tidligere;)
Cazandra
23-08-2002, 13:08
Så herlig å høre :hjerter:lyden *sukk*
Første gangen jeg hørte den begynte jeg og gråte. Var 14 uker på vei da!
Skal til legen når jeg er 11+3...tror det er for tidlig. Får se:)
9+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.