PDA

Vis full versjon : Linea har hatt UL!

linea
22-08-2002, 15:52
Hei alle!

Igår var jeg på Ultralyd!
For en lettelse å se en frisk, normal og aktiv krabat der inne!! :baby:
Jeg var faktisk nervøs før timen... tar ingenting for gitt.

Etter å ha målt kraniet, ble terminen beregnet til: ja, den samme dagen som jeg allerede hadde, nemlig 21.januar. Det var litt artig at datoen ble beholdt, og ikke forskjøvet:)

Men er litt skuffet over timen. Fikk mannlig lege :bryn: (ikke jordmor), og han hadde sin første arbeidsdag der etter å ha skiftet jobb, og kjente ikke utstyret så godt.
Det meste av timen gikk til prat om blodtrykket mitt og annet, så ble bare viet 5 minutter til UL, og følte vel ting gikk litt fort, og ble litt "klinisk".
Da jeg spurte om det var mulig å se etter kjønnet virket han nesten irritert, og svarte bare "NEI, det er ikke mulig å se det på dette stadiet!", og han ville ikke en gang prøve.. (Jeg er i uke 19 så det burde vært mulig).

Jeg er selvsagt sjeleglad for at alt ved babyen virket normalt.
Men er litt lei meg for at jeg ikke fikk en jordmor, og skulle ønske legen hadde vært litt mer menneskelig for å si det sånn.

Så nå må jeg innrømme at jeg har bestilt time til Volvat for privat UL. Vil så gjerne ha UL med jordmor, og da får man jo også vidoekassett med hjem. Og der er de mer villig til å sjekke ting som kjønn osv..

Gir nærmere tilbakemelding når jeg har vært der!

Klem fra Linea (18 + 4)

Gullifjun
22-08-2002, 16:32
Hei Linea!

Heldige deg som har vært på UL :)
Jeg skjønner godt at du ønsker Privat UL etter denne timen. Han legen måtte jo være helt :gal2: Klart man kan se kjønnet når du er kommet så langt som du. Hører jo om mange her inne som har fått vite kjønnet tidligere enn det.
Lykke til med den private UL. Jeg håper du får en finere opplevelse da.
Jeg skal selv på UL 2. september (jeg er 20 uker 5. september).

Mvh. Gullifjun (18+0)

Sala
23-08-2002, 16:04
Synes ikke den legen høtes så veldig hyggelig ut akkurat! Håper du blir mer fornøyd på Volvat, da kan du ihverfall forvente litt service for pengene!:) Jeg hadde ul med jordmor på Ullevål, som brukte goood tid til å vise og forklare. Undersøkte lillegutt fra topp til tå! Gikk ut med en god følelse...

Lykke til på neste ul!

Sala 19+3

Eirill
23-08-2002, 16:10
Lykke til på neste UL, håper at dere får vite hvem som gjemmer seg i magen! :)

Vi var på UL i går, og fikk ei kjempekoselig jordmor som tok seg god tid. Hun lette lenge for å se etter kjønn, men Lillebrøster krøllet seg sammen dypt nede...... Hun mente at hun kunne skimte en tissefant, men hun var så usikker at vi holder oss til "enten eller". :)