PDA

Vis full versjon : Hvor vanlig er det og gå over termin?

Høst
10-08-2002, 19:14
Hei!

Jeg er ny her, men håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg er førstegangsgravid, og det begynner vel egentlig og nærme seg det store øyeblikket nå. Pr. i dag er jeg 34 uker og 1 dag. Jeg vil ikke at Snotten skal komme for tidlig, men alle blir vel litt utolmodige etter en stund. Det jeg lurer på er om det er vanlig og gå over termin for førstegangsfødende? :???: Jordmor snakket om 14 dager etter termindato er helt normalt. Sukk. Jeg har problemer med å la være og åpne pakkene dersom de legges ut lille julaften; hvordan skal jeg overleve og kanskje gå 14 dager over termin? Eller er det bare jeg som har hengt meg litt for mye opp i akkurat dette?

På forhånd takk for svar,
Høst.
:findag:

Tidligere bruker
10-08-2002, 19:24
Hei.

Det er mange førstegangsfødende som går over termin ja, men mange føder før og. Det er kun 5 % som føder på termindagen.

Du får smøre deg med tålmodighet, ungen kommer når den er klar:)

:findag:

Cazandra
10-08-2002, 20:26
Hei!
Jeg fikk 10 dager før terminen. Slimproppen og vannet gikk samtidig. Men det er som D_Lady sier, de fleste førstegangs går litt over. Men slapp av og nyt tiden du har med magen. Du kommer til å savne den. :)

Tidligere bruker
10-08-2002, 20:29
Glemte å si at jeg gik 3 dager over med førstemann, og 18 dager over med nr 2. Med nr 3 gikk jeg 4 dager over og Alexander som er sistemann kom på termin!

Lavendel
10-08-2002, 22:54
Som de andre har sagt så pleier fleste parten av de førstegangsfødene å gå over termin..Men samtidig så varierer det også fra person til person.. :) Hanne kom til verden to uker før termin (Det var mitt første svangerskap) Og Julyane kom nesten fire uker før termin..Så jeg har aldri gått helt til termin,eller aldri over :)
Kos deg med magen,selv om du er lei.. :D For du kommer garantert til å savne den! :D

imsdal
10-08-2002, 23:51
min sønn ble født på termin dagen,men min datter kom 12 dager på overtid

Trinity
11-08-2002, 03:32
Tror det er like vanlig å gå litt over som å føde litt før.

MissFly
11-08-2002, 17:36
Fredrik kom 8 dager etter termindato han!

Det vil si; 8 dager etter UL-termin, men 2 dager etter mens-termin!

Dem kommer når dem vil de små, selv om det ikke er så mye trøst i det akkurat :)

Lillian
11-08-2002, 17:46
Første svangerskap: Etpar dager etter termin
Andre svangerskap: Etpar dager før termin

- så blir det spennede å se tredje gangen da.. ;)

Allimac
11-08-2002, 21:02
Min lille skatt kom til verden 3 dager etter UL terminen... :) Kommer når dem er klar vet du!

Sine
11-08-2002, 21:34
Tanta mi er jordmor, og hun mener det er vanligere å gå over tiden dersom en er høy. De som er lave, får ofte før tiden.
Men da jeg ble veldig interessert i teorien, vek hun unna og sa at det var så individuelt at noen konklusjon ikke kunne trekkes.

Jeg er høy og førstegangs med termin på julaften, så derfor håper jeg jeg går 10 dager over tiden :D

Sine