Vis full versjon : Når skal dere fortelle det?
Tidl. bruker
11-12-2002, 22:05
Hei
Jeg lurte på når dere har tenkt å fortelle den gode nyheten om :baby: i magen til familie og venner? Vet jo at noen av dere har begynt, men jeg har litt dårlig samvittighet for at så mange av vennene mine vet det allerede! Lovte nemlig min kjære at jeg skulle forsøke å ikke si det til så mange før jul, men det er så vanskelig!!!
Har imidlertid ikke fortalt det til noen i familien ennå. Vet av erfaring (!) at mamma ikke er spesielt god på å holde på morsomme hemmeligheter, og ellers blir alle bare så lei seg om noe skulle gå galt.
De vet at vi hadde en sa i mai, og jeg tror alle venter spent og håper, så det kommer til å bli fryktelig spennende å fortelle det. Vi skal hjem til svigers på lillejulaften, og tenkte å fortelle det da. Skal hjem til meg på julaften, og det må jo være en veldig bra julegave! Kommer til å være 8+6 da, og da er det jo litt mer sikkert, tross alt! Gleder meg veldig!
Sambo og jeg snakket om at han skal gi meg en baby-bok til jul - som jeg pakker opp julaften hos svigers - hehe grei måte å si det på?
(og så kanskje pakke den inn igjen og gi den til meg 1.juledag da vi er hos min familie):p
Eg veit jammen ikkje heilt. Det hadde jo vore ekstra kjekt å fortelje det i jula når vi er saman med familiane våre - ikkje fullt så spennande på telefonen, kanskje. Men så har vi eit par i familen som strevar veldig med å få barn, så eg trur vi skal spare dei for denne nyheita i jula. Er redd for at det kan øydelegge heile feiringa...Så vi kjem nok til å late som ingenting heile jula, og heller ta det på telefonen på nyåret eingong.
Men eg har grådig lyst til å seie det til søstra mi!!! Ho veit at vi har prøvd ei stund, men ho tørr kanskje ikkje å spørre?! Eg bestemte meg for at ho skal få vite det vist ho spør. Og så har eg allereie sagt det til ei venninne - faktisk rett etter at eg tok den første, veldig svake testen...
:) petrine (5+2)
Mamma, svigermor, min søster og ei venninne vet det her i gården. Storesøster til :baby: skal få vite det på julaften, også få den ære å fortelle det, de som vet det har fått klar beskjed om å bli overasket. Gleder meg vilt til å fortelle henne det, hun er 5 1/2 år og maser om en lillesøster, vet ikke helt om jeg kan innfri det da men! Hun har nok med en vill og gal lillebror sier hun :D
:findag:
Jeg klarte ikke å la vær' å fortelle det til familien da jeg blødde i forrige uke. Det irriterer meg litt nå. For det gjorde at de ikke fikk nyheten som noe utelukkende positivt. Jeg var så full av forbehold, og forberedte dem nærmest mer på en abort enn en fødsel. Nå tror jeg imidlertid de er i ferd med å ta inn at jeg faktisk er gravid, og både de og vi fryder oss. Det at min familie vet, setter nok litt fortgang i resten av prosessen. Vi får besøk av svigerforeldrene mine i dag, og da tipper jeg vi innvier dem også. Og så får resten av svigerfamilien sannsynligvis vite det til et førjuls"treff" i neste uke. Det er litt tidelig, men jeg tror ikke vi klarer å holde på det mer. Dessuten er jeg blitt så fryktelig trett, og også litt småkvalm, så det er greit at folk vet, syns jeg (så kan de jo ta litt hensyn ...:) ).
To av de nærmeste vennene mine ble innviet nesten før jeg visste noe selv. Snart følger nok også resten etter...
Vi vil fortelle det til min familie på julaften. Men jeg har jo ikke greid å holde helt tett da...:uff: Begge mine søstre vet det, og en vennine. Vi har også fortalte det til min svigerfamilie, min samboer greide ikke holde på den gode nyheten :kry:
Jeg har tenkt at det blir like trist uansett om noe skulle gå galt, og at det vil være godt å ha støtte fra venner og familie dersom noe skulle skje.... derfor velger vi å være litt tidlig ute. Og så er vi ikke så gode til å holde sånne store glad nyheter for oss selv ;)
:mervink: mizuno
dvs, lekker ganske bra! Så rundt meg er det allerede mange som vet det, til tross for at vi ikke er kommet lenger enn 6+0 enda.
Har lurt lenge på hvilke argumenter som taler for å holde det hemmelig, og har kommet til at det er flere som taler for å fortelel det tidlig enn ikke!
Godt at de rundt oss vet det, dersom det skulle gå gæærnt også.....
Pernille H
12-12-2002, 22:24
Jeg hadde tenkt vi skulle holde på hemmeligheten en stund, men mannen min ville ringe sine foreldre allerede samme kveld som jeg testet positivt, dvs 4 uker. Da kunne ikke jeg være dårligere, og ringte til moren min. Men jeg vet de holder tett.
Men etterhvert som dagene går har du lyst til å innvie bl.a. søstre for å høre hvordan de hadde det i sine svangerskap, så etterhvert så vet nok snart de fleste i familien det.
Pernille H ;)
6 uker
Har ikke klart å holde helt tett, jeg heller!
Har fortalt det til ei venninne som begynte å prøve samtidig som oss, men nå altså har en liten gullunge på 3 mnd. Så vet søsteren min det, og ei anna venninne som visste at vi prøvde og gikk på pergo. Hun har forresten pergo-tvillinger på 4 mnd :hjerter: Mamma, pappa og svigers får vite lille julaften, og resten av familie og venner venter vi til etter 12 uker med. Mulig at hemmeligheten lekker ut til noen flere vennepar på nyttårsaften når jeg ikke drikker rødvin :p
Klem fra Balumba :)
(6+3)
Jeg har foralt det til alle jeg... Dvs de som skal få vite det før det syns av seg selv. Har ikke sagt noe på jobben enda, men nå er jeg blitt sykmeldt pga blødninger så jeg vet ikke hvor lang tid det tar før de begynner å fatte mistanke.
Ble litt skuffa over svigermor, for hun virket ikke glad i det hele tatt. Ble mest bekymret for at jeg er gravid og at jeg har en liten en som jeg må bære på... Sa ikke gratulerer eller noe som kunne minne om noe positivt i det hele tatt... :(
Men etter at det gikk galt forriga gang hadde jeg bestemt meg for å si det tidlig til alle jeg kommer til å trenge trøst fra...
Svigermor var første som fikk høre at det gikk galt forrige gang, og siden hun ikke visste at jeg var gravid engang så var hun ikke så veldig flink til å trøste for å si det sånn... Mente at det sikkert var lurt at det gikk galt... :uff: Mye stygt om svigermor nå, men ellers er hun en helt topp dame altså!
Alle andre har blitt veldig glade på våre vegne :)
Tidl. bruker
13-12-2002, 22:07
Jeg har foreløpig fortalt det til til mamma og en venninne på jobb og ei hjemme, men jeg vil prøve å holde det litt hemmelig da jeg smertelig har fått erfare å miste flere ganger før :( Jeg får se når jeg kommer hjem til jul da, hvor lenge jeg klarer å holde meg da... hvis jeg fremdeles har en liten :baby: i magen... *håpe, håpe*
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.