Vis full versjon : Bekkenløsning, når??
Solstråle.
22-06-2005, 22:00
I dag skremte jeg gubben velidg.
Har kjent litt murringer i hoftene de siste dagene. Men i dag så har jeg hatt vondt i høyre hofte og skinke m/ilinger nedover beinet.. Det er ikke noe godt å belaste det beinet.
Gubben sa at det var vel litt tidelig eller? Det kan jo bli spennede hvis dette utvikler seg..
Noen som har noen de kan del med meg ang bekkeløsning, hvor tidelig dere har merket det og hvordan dere har merket det????
Høres ut som bekkenløsning...
Var slik jeg også merket det hvis jeg ikke husker helt feil... Merket det ikke så tidlig, først i uke 15 hvis jeg ikke tar helt feil. I uke 18 så måtte jeg be om sykemelding - da var det så ille at jeg ikke klarte å jobbe mer.
Har vært 100% sykemeldt siden det...
Hmm, høresjo ut som bekkenløsning...men var vel tidlig å kjenne noe... Men er jo bare ta kontakt med lege...
Jeg har hatt det sånn små vondt men har klart styre det litt selv, for det har bare kommet om jeg har gått lang og lenge... Men i går satt jeg på SM et par timer med dataen på fanget og når jeg skulle reise meg så seig jeg sammen, beina ville ikke bære meg... Venstre bein var helt dødt...slepte det etter meg...skikkelig vondt... Skal ta det opp med jordmor når jeg skal dit den 5. juli...håper det ikke er bekkenløsning da..alltids lov å håpe!
Jeg er gravid for første gang, så kjenner ikke til symptomene så veldig, men en venninne av meg fikk bekkenløsning i uke 5. Alt er mulig....:snill:
Solstråle.
23-06-2005, 13:17
Takk for svar alle sammen.
Det er ikke noe bedre i dag, godt jeg har fri pga stille på jobben i dag og morgen. Så da er det ikke jobb før mandag.
Så får se ann hvordan dette går framover. Driver å bytter fastlege så jeg føler ikke jeg har noen å gå til, nekter å gå til den jeg bytter fra. Vet ikke hvem den nye legen er heller. Kan vel ta en tur til privat lege.
Jeg har funnet ut den beste måten å slappe av på. HENGEKØYE i sola... Veldig glad det er sommer og varmt.
popsinune
04-07-2005, 23:28
Hei Solstråle !
Jeg merket smerter i bekkenet allerede før jeg testet positivt ved forrige graviditet, men kjørte på med samme tempo. Ved uke 10 lå jeg i sengen å gråt av smerter, og resten av svangerskapet var et bekkenhelvete.
Poenget er; lytt til kroppen din, ro ned tempoet så ikke du havner med et veldig smertefullt svangerskap.
Tidl. bruker
07-07-2005, 09:35
Jeg har hørt om de som merker at de er gravide pga bekkenløsning jeg. Da som regel annen - eller flergangsfødende, som har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap..
Bekkenløsning er vel plager som skyldes hormoner, så da kan du jo like gjerne få det i uke 5 som i uke 12....?
popsinune
07-07-2005, 14:57
Jeg har hørt om de som merker at de er gravide pga bekkenløsning jeg. Da som regel annen - eller flergangsfødende, som har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap..
Bekkenløsning er vel plager som skyldes hormoner, så da kan du jo like gjerne få det i uke 5 som i uke 12....?
Helt riktig. Det er hormonene som skaper trøbbel i bekkenet.
Jeg hadde faktisk like vondt før magen og kiloene kom, som på slutten av svangerskapet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.