Vis full versjon : Noen dråper farget utflod hver dag, er det farlig?
Jeg er 6+1 i dag. Helt fra jeg skulle ha mensen ved uke 4, har jeg hatt FARGET UTFLOD. Noen dager lys brun, andre dager litt brunrød og enkelte dager mørkebrun. Det er ikke mye som kommer om gangen. Det kommer litt i trusen, og litt på dopapiret når jeg tørker meg.
Jeg har fortsatt de typiske graviditetssymptomene som småstikninger/murringer i magen, svært ømme bryster, og jeg er kvalm og trett hver dag.
Er det normalt med litt farget utflod mellom uke 4-7?
Er det et typisk dårlig tegn? En treg abort ?
Hilsen Eggfrid
Hei. Dette kan være helt ufarlig, men det kan også bety flere andre ting. Farget utflod kan være et varsel om at det kan komme mer, dvs. blødning og evt. SA/MA. Småblødninger over tid kan også være et tegn på svangerskap utenfor livmor, men dette er da oftest kombinert med smerter og lav HCG. Jeg ville tatt kontakt med legen din på mandag. Dersom du får smerter må du kontakte legevakten umiddelbart.
Men som jeg begynte med; dette trenger ikke bety noenting heller. Det er ganske mange som småblør litt i starten av et svangerskap, men som gjennomfører hele svangerskapet helt fint og får velskapte barn! Lykke til.
Mvh
Calista.
BabyLove
25-06-2005, 12:52
Blødninger så tidlig i svangerskapet trenger ikke å bety at noe er galt med graviditeten men det er sikkert lurt å få sjekket det opp hos lege uansett. Selv hadde jeg småblødninger ved begynnelsen av dette svangerskapet (i over 9 dager til sammen) uten at legen riktig kunne finne ut hvorfor. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med legen din over helgen og be om en tidlig ultralyd. Etter 6. uke er det stor sannsynlighet for at legen kan se om det finnes hjertaktivitet. Lykke til! :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.