Vis full versjon : Spinning, for hardt?
smayli80
25-06-2005, 16:12
jeg er bare fire uker på veg, men leste et sted idag at en ikke burde trene med mer en 60% av maxpuls i første trisemester:shock: . Det som er saken er at jeg testet positivt igår, og har jeg trent veldig hardt de siste tre ukene, ca 7-10 ganger i uken, både spinning, og step hvor jeg har holdt pulsen rundt på ca 156 slag i minuttet(80% av max). (dette fordi legen anbefalte slik hard trening pga av en sykdom jeg har)
noen som vet om dette har noe å si siden jeg fremdeles er så tidlig i svangerskapet? :vetikke:
skal holde meg til 60% av max heretter...
Hei
Jeg trener også vanligvis veldig aktivt med spinn og step. Og liker å trene hardt. Jeg har lest litt forskjellig ang dette med trening, og blir derfor ikke klok. Jeg leste også på BIM at man ikke skal overstige 60% maxpuls. Mens andre sier det tren som vanlig. For min egen trygghet har jeg fryst 3T-kortet mitt til uke 14, og håper å begynne å trene i 2.trimester, og har bestemt meg for å bare gå turer i 1.trimester. Men det er sikkert ikke skjedd noe skade, mange som ikke vet at de er gravide så tidlig også. Lykke til :klem:
Så lenge man er vandt til å trene er det ingen ting i veien for å fortsette med dette.
Spinning kan man holde på med helt frem til fødselen :blunke:
Tidl. bruker
29-06-2005, 16:32
Så lenge man er vandt til å trene er det ingen ting i veien for å fortsette med dette.
Spinning kan man holde på med helt frem til fødselen :blunke:
Min erfaring også :nemlig:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.