PDA

Vis full versjon : Hjertesmerte

Aud
12-12-2002, 13:59
Jeg har så j... vondt i hjerteregionen:uff:
Det presser og klemmer og setter seg tidvis som rene kramper under ribbena på venstre side, særlig er det ubehagelig om kvelden. Har nevnt det for legen min, som ikke hadde noen forklaring på det. Kjenner igjen følelsen fra sist jeg gikk høygravid også, men det er verre denne gangen, og jeg er bare litt over halvveis:(
Kan det ha en sammenheng med den økte blodmengden hjertet mitt produserer:???:
Også har jeg lest noe om vencave syndrom eller hva det het, pustevansker når man ligger flatt på rygg. I går måtte jeg bare avbryte en kosestund med mannen, jeg fikk simpelten ikke puste!
Kan bare ligge på høyre side om natten, pga smertene. Og går og strekker og tøyer hele dagen, det hjelper en liten stund. Noen som har noen formeninger om årsaken?
Det blir bare verre og verre, får nesten en følelse av at babyene flytter på hjertet mitt.. :bonk:

Aud og gutta :baby: :baby: 21+1

atj
12-12-2002, 14:24
Ser du har to i magen og det hjelper på volumet i magen det!!!

Håper det gir seg for deg for det hørtes vondt ut:stakar:

Maz
12-12-2002, 14:25
Tror moralen er at dersom noe gjør vondt så ikke gjør det.

Tror ikke det er normalt med smerter fra hjertet, men det kan jo være fra hjerte eller lunger liksåvel som hjertet i seg selv. Sørg for å ta vare på deg selv og hør på kroppens signaler.

Mummi
12-12-2002, 14:26
Høres ikke godt ut. jeg vet at det er veldig mange som kommer til lege (uten at de er gravide) med smerter i brystet, som blir skikkelig utredet for hjerteinfarkt. Så viser det seg at det bare er halsbrann. Har du prøvd syrenøytraliserende? Det kan være skikkelig vondt å ha halsbrann! Spiserøret ligger rett bak hjertet.
Du kan jo prøve. Håper det hjelper!

Mummi

Meg
12-12-2002, 22:27
Prøv Novaluzid en ukes tid! Jeg hadde også "hjertsmerte", det viste esg å være sår på spiserøret. Men det kjentes virkelig ut som noe helt annet!

lykke til!

Aud
13-12-2002, 12:29
Takk for tipset `løper og kjøper novaluzid`- kanskje det bare er halsbrann?!
Dette må jeg sjekke ut!!

Aud og gutta :baby: :baby: 21+2