PDA

Vis full versjon : litt bekymret; takknemlig for svar..

saga2
27-06-2005, 13:12
Hei
Er gravid i 8.uke (7++), har et par ganger i går og en gang i dag sett antydning til blodspor i utfloden (veldig lite men det er der; og ikke hver gang jeg er på toalettet). Noen andre som har opplevd dette, og bør jeg bekymre meg? Kommer rett fra SA og til ny graviditet, og synes derfor dette er skremmende :(

Veldig takknemlig for svar

Bekymret...

Carine
27-06-2005, 13:22
Jeg kan dessverre ikke si sikkert om det er farlig eller ikke, men jeg har inntrykk av at mange av oss som blir gravide kort tid etter SA opplever blødning(er) tidlig i svangerskapet. (Dette er IKKE noe vitenskapelig bevist, det er bare inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha nilest og samlet info en stund ;) ).

Jeg er også gravid rett etter SA, og hadde en blødning rundt uke 6 et sted. Den viste seg å være helt ufarlig - så jeg krysser fingre for at det samme gjelder deg :kryss:

tigi
27-06-2005, 13:24
kan jo være det man kaller festeblødning,hadde det rundt uke 5 og har lest at andre har hatt det rundt der du er nå!!

jeg ville tatt å ringt legen og spurt,de vil nok kanskje si du må se det ann litt siden det er så lite,men siden du kommer rett fra en sa burde du også få ekstra oppfølging,ville ringt med det samme og fått time iløpet av dagen eller morgendagen!!!
ikke noe særlig når sånt skjer,spesielt ikke når du nettopp har vært igjennom det du har nå!ring legen så slipper du å bekymre deg og det er nok helt sikkert ikke noe å bekymre seg for heller!!
stoooor :klemme: lykke til!!

saga2
27-06-2005, 13:52
Tusen takk for svar :)
Får vel helst smøre meg med tålmodighet; er ikke i byen der jeg har fastlege i sommer, har sommerjobb et annet sted, så da er ikke sjansen stor for å få en legetime på dagen iallefall :( Skal til 1.kontroll hos kjærestens fastlege neste uke; så d er vel bare å satse på at det ikke er noen ting...

Setter pris på svar fra andre som har opplevd liknende :)

Tihi
27-06-2005, 15:44
Hei på deg.

Jeg har hatt slik blødning (veldig lite blodspor i trusa) 2 ganger.
Den ene gangen endte det i MA, og den andre gangen er i dette svangerskapet (som går veldig bra). Det trenger så absolutt ikke bety noen ting. Ofte kan det forekomme blod hvis dere nettopp har hatt samleie også (sprukte blodkar)

Uansett saga2 så skal ALLE blødninger gjennom svangerskapet sjekkes opp med lege. Om ikke annet bare en tlf for å berolige deg. Så jeg hadde ringt lege!

Masse lykke til! Håper dette er en ufarlig blødning :klemme:

BabyLykke
27-06-2005, 16:15
Du vet at man kan se hjertet banke allerede i uke 7? Ville spandert på meg en
ultralyd jeg.. så slipper du bekymre deg!!!! Atl er nok fint med den lille spiren!!!

heny
27-06-2005, 17:19
jeg har også hatt bittelitt blodspor noen ganger, men jeg har ikke brydd meg med det.... og jeg har fremdeles en liten levende :baby: baby i magen, men jeg tror ærlig talt at jeg er av de mindre "hysteriske" gravide. jeg skal ha fysisk vondt før jeg ringer/går til legen...
tror nok dette går veldig bra for deg også skal du se....:snill:
lykke til med den lille spiren...