PDA

Vis full versjon : Når kommer kvalmen???

glad_jente
27-06-2005, 20:46
..eller..jeg er jo/har vært kvalm, men det er ikke mye å klage etter da..har ikke kasta opp noe, så jeg lurer bare på når jeg kan vente meg noe i den dur..?hadde jo vært fint å slippe den slags, men jeg ofrer alt for denne vesle bylten..:baby: er det noen som kan svare meg?det er nok individuelt, men sånn ca..

Gurine
27-06-2005, 20:52
Med de 3 guttene mine var jeg aldri kvalm, og da mener jeg aldri! Med den lille spiren i magen min var jeg kvalm fra ca uke 3 og til 8. Nå er jeg 9 uker og 2 dager gravid og går ikke kvalm hele tida, men blir fort kvalm av lukter!

Hondacrv
27-06-2005, 20:55
Kvalmen kom vel etter ca tre uker, men spydde aldri. Var litt kritisk av og til men tørre kjeks og eple holdt det i sjakk, samtidig som jeg passa på å aldri bli skikkelig sulten. Så det trenger ikke bli så ille... Og han forsvant etter ca 9 uker og har ikke kommet tilbake ennå... Lykke til!

glad_jente
27-06-2005, 20:59
Det høres jo lovende ut da..hehe..:lettet: :heia: har ikke vært kvalm på noen dager nå, er bare konstant sulten..Blir forbrenningen 'speeda' opp under svangerskapet eller?jeg kan jo ikke spise hele tiden jo..

Lurendreier
27-06-2005, 20:59
Jeg har enda ikke vært kvalm en eneste dag!

Solstråle.
27-06-2005, 21:01
Jeg har ikke vært kvalm til dags dato. Men har vært uggen pga sult. Så jeg må spise ofte, ha altid frukt, kjeks eller sjokolade på lur når jeg er på jobb eller på tur.
Ikke alle blir kvalme. Min mormor var ikke dårlig i sine 3 svangerskap og min mor var også i fin fin form i sine to svangerskap. Og det kan ligge noe arvelig i det, så håper kvalmen uteblir hos meg også.

kaaka
27-06-2005, 21:04
Jeg har kun vært kvalm de dagene jeg ikke har spist skikkelig.

Så bare pass på at du spiser godt med mat, flere små måltider enn få store, så kanskje du er like heldig som meg :)

Tihi
27-06-2005, 21:04
Hei på deg!

Det varierer nok veldig, men ikke sikkert du kommer til å bli kvalm en gang.

Jeg er gravid for 3 gang og har ikke vært kvalm en eneste dag med noen..

Masse lykke til!!
PS. kjekt å se flere fra fylket her!

pusedama
27-06-2005, 21:05
Jeg var kvalm hver dag fra uke 7 til 16 ca. Er glad det er over :heia: .

Får håpe du ikke blir så kvalm :snill:

glad_jente
27-06-2005, 21:13
Tusen takk for svar, jenter :grouphug: jeg burde vel merke noe til det snart da, om jeg er av 'den sorten'..håper selvsagt at jeg slipper:ber:

C@momilla
27-06-2005, 21:14
Jeg pleier å bli superkvalm :urk: Spyr og brekker meg i flere måneder, tåler ikke noen sterke lukter.. og iallfall ikke lukten av avispapir!! :kvalm: huff..

Men denne gangen har det latt vente på seg, blir jo nesten bekymret siden jeg ikke er så kvalm som jeg pleier.. :vetikke: Rart..

Lina og nurket
27-06-2005, 22:11
Tror det med kvalme er veldig varierende og individuelt.
Med Elena ble jeg kvalm med en gang, og det varte til uke 13-15.
Med Costance Amalie ble jeg også kvalm med en gang, men denne gangen ble jeg innlagt pga av kvalmen (hypermesis). måtte ha intravenøse væsker og sondemat. Men den gav seg rundt uke 15.

Tidl. bruker
27-06-2005, 22:56
Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt. Har hatt litt ømme bryster, det er alt. Jeg vet ikke om jeg bør si det, siden mange sikkert sliter, men jeg kunne tenkt meg LITT mer symptomer- jeg vil føle at jeg er gravid! Jeg føler jo ingenting, så... Men jeg er selvfølgelig glad for at jeg er frisk og rask altså! :snill:

juli-mamma
27-06-2005, 23:41
Jeg hadde kun en dag med oppkast rundt uke 8. Var uggen, trøtt og hadde ingen matlyst mer enn direkte kvalme og det varte vel helt til rundt uke 14. De siste ukene nå har det derimot vært helt ekstremt med matlyst! :mumse:

tribelille
28-06-2005, 14:12
Ble kvalm sånn ca i uke 8, og det varte til uke 14. Kastet aldri opp, var bare uvel. Kan fortsatt bli litt småkvalm hvis jeg er veldig sliten, eller ikke har vært flink å spise regelmessig.

Maradia
28-06-2005, 14:23
Så langt har 6+0-8+0 vært verst, men jeg er jo ikke gjennom graviditeten ennå... er bare 8+4 i dag :)

Blir fortsatt småkvalm, men jeg synes at det har bedret seg. Nå er det verst når jeg er sulten eller trøtt :trett:. Skjønner hva du som ønsker deg flere symptomer mener... jeg har ikke vært så nervøs for om det går bra eller ikke de siste ukene nå :Plystre: