PDA

Vis full versjon : Lillehammer har vært på kontroll

Lillehammer
22-08-2002, 17:01
I dag har også jeg vært hos legen, og her er mine tall:

Vekt: +6 kg totalt :bryn:
BT: 140/82 (litt høyere enn tidligere, men bra lell) :uff:
Hb: 12,2 :)
Urin: Hv+2 (mulig urinveisinfeksjon... får vite svaret i morgen) :(
Ødem: 0 :D
Leie/bevegelse: HF (hun trodde den lå med hodet ned, men kunne ikke si det bombesikkert. Hva betyr HF da?) :???:
Fl./min: 150 :hjerter:
SF: 23 cm (akkurat på den røde streken) :D

Bortsett fra urinen var det altså ikke mye å utsette på tallene. Jeg har aldri har UVI før (tror jeg), og har alltid innbilt meg at det gjør kjempevondt. Men det har ikke jeg nå altså! OK, det svir litt når jeg tisser, og jeg tisser veldig ofte, men utover det plager det meg ikke nevneverdig. :p

Klem fra Lillehammer (26+1)

Kame
22-08-2002, 18:01
HF betyr vel "hodet festet" men det kan jo ikke stemme dersom hun ikke vet sikkert om babyen ligger med hodet ned???

Ellers hørtes det jo ut som bra tall, bortsett fra urinen. Når jeg har UVI så er det jæv***! Ikke så mye vondt, men endel sviing og konstant tissetrengt. Sitter mer på do enn andre steder når det står på som verst.

Unasett så kan det vel lønne seg for deg å drikke som besatt - iflg. mine farmasivenninner så holder det med vann, for man må drikke så vannvittig mye juice dersom det skal ha effekt, og da er vann lettere å få ned (vi gravide skal vel ikke drikke tranebærjuice, er det ikke så?)

Gleder meg veldig til min kontroll, den er neste fredag, og nå begynner jeg å bli mer og mer spent, ettersom det nærmer seg! Misunner deg litt det fine SF-målet ditt, selv om jeg er umåtelig stolt av struttemagen min så er det ikke så veldig festlig å høre at man ser sprekkferdig ut... Hrmf!

Kame 29+1

Pelen
22-08-2002, 18:08
Hei Lillehammer!

Flotte tall!

Jeg har hatt urinveisinfeksjoner som har gått opp i nyrene. Jeg hadde ikke noen plager før jeg fikk veldig høy feber, så man trenger ikke å ha det for at man skal ha infeksjon. Men det er viktig å kontrollere dette nøye ved graviditet ettersom det kan fremtvinge rier.

Og som Kame sier, drikk så mye du kan! Og ta gjerne 1000 mg c-vitamin pr. dag til det er over.

Klem Pelen

sarah
22-08-2002, 18:14
Hei

Jeg er i dag 28+4 og var på kontroll hos jordmor...som gikk veldig bra :klapp:

Ødem: 1-(2)
Opp: 8 kg:bonk:
Blodtrykk: 120/75
Fundus mål: 33 :gal2:
HB: ikke tatt
Urin: helt fin

Har hatt mye vann i kroppen i det siste og trodde noe var galt, men alt så fint ut.....

MEN Jeg ligger laaaaaaaaangt over på fundus-mål:uff: Luerer på HVOR stor babyen blir:p

:findag:

MayaM
22-08-2002, 18:53
Ja det er så koselig å gå på kontroll og få så fine tall som dere har fått! :klapp:

Vi får nyte de fine tallene så lenge vi kan, og håpe at de holder seg slik resten av tiden også.

Sara: har ei veninne som fikk også veldog stor mage tidlig, men på slutten roet det seg, så hun havnet på "normalen" alikevell.
Jeg er motsatt jeg. Liten mage i starten, men vokser veldig nå på slutten.

30+5/29+2 UL

Tidl. bruker
22-08-2002, 22:03
Flotte tall det da ! :)

Er moro å se deres andre svangerskapskontroller ! :p

Tidl. bruker
23-08-2002, 12:29
Fine tall ja! Det med UVI er nok en typisk graviditetsgreie. Hadde vel 4-5 kurer mens jeg gikk med S. Var også en del plaget etterpå, men etter utredning ble jeg kvitt det. Føyer meg til rekka med gode tips over her. Men vær litt obs på symptomer om at det blir verre (feber, smerter i magen osv). Skal du ha ekstra urinkontroll snart, eller ville de vente til neste ordinære kontroll?

God bedring, og god helg!
:klem:

juice
23-08-2002, 13:01
heisan lilly!
ville bare legge inn et lite svar, jeg, men iallverden hva for en prosedyre jeg da maatte gjennom . gaar det ikke an aa legge inn noe her som uregistrert??? it-intelligensen glimrer jo fortsatt med sitt fravaer, saa dette er litt av en bragd, hvis det funker, da... ja, ikke at jeg skjönner forkortelsene, men jeg skjönner jo at dette er gode nyheter! flott! og lykke til videre!
klem juice, alias juicy :bryn:

Struttemagen
23-08-2002, 15:57
Ville bare si:kidoki:

:vink: Struttis, 26+1