Vis full versjon : Hvordan vite om man har hatt en ma?
Spørsmålet ligger i tittelen..hvordan kan man vite om man har hatt en ma eller ikke? Vet jo at man kan finne det ut med ul og hcg-nivået, men kan man finne det ut selv også?
flittige Lise
29-06-2005, 14:30
Jeg fant denne siden på nett hvis den kan være hjelp.Om de forskjellige typer abort:
http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=499
Thyresse
29-06-2005, 14:36
Det kan være vanskelig å vite at man har hatt en MA. Jeg hadde det i andre trimester og visste ingenting. Da jeg skulle på ordinær UL i uke 18 var jeg til og med overbevist om at jeg hadde kjent spark en ukie før. Antakeligvis så var det bare livmoren som forberedte seg på å støte ut babyen. :vetikke: Hadde ikke noen blødninger og heller ingen graviditetssymptomer, så det var vanskelig å vite at svangerskapet var over.
Tidl. bruker
29-06-2005, 16:29
Det kommer vel veldig an på hvor langt i svangerskapet man er kommet. Er du veldig tidlig gravid og det eneste du har å forholde deg til er symptomer, tror jeg det er svært vanskelig å oppdage en MA selv. Med mindre du har hyperemesis eller noe annet på ekstremsiden av symptomer. Har hørt noen si at de "visste det", men det tror jeg også kan være vanskelig. Det er jo 50/50 sjanse for at det de føler er rett...på en måte...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.