PDA

Vis full versjon : Noen andre som har gjort noe "drastisk" etter at dere ble gravide?

Mo & Nurket
22-08-2002, 17:01
Drastisk og drastisk - det kan vel diskuteres, men her en dag fant jeg ut at jeg like godt skulle klippe av meg mitt lange hår. Så fra å hatt laaangt hår i mange år, når det nå bare til skuldrene.

For meg var dette i grunnen ganske drastisk, jeg har ikke hatt så kort hår på 10 år faktisk. Hørte om en annen som gjorde det samme, og angret bittert etterpå. Foreløpig er jeg bare fornøyd og trives med mitt "korte hår.:p

Har dere andre fått noen lignende innfall??

mera
22-08-2002, 18:13
Jeg fikk også "nok" det lange håret mitt, og klippet det opp til skulderen. Har hatt langt hår så lenge jeg kan huske.. og jeg er kjempefornøyd.... føler meg mer velstelt på håret.. og det er lett å holde.

Klem fra Mera+Tulla

:mervink:

Mo & Nurket
22-08-2002, 18:16
Tar litt tid å venne seg til det, har mang en gang tatt et "tonn" med shampo i håret, og nå trenger jeg jo bare litt.

Men enig, det er kjempedeilig og tørker så mye fortere enn før.
:) :)

linea
23-08-2002, 10:37
Nøyaktig det har jeg også gjort!!
Hadde hår nesten ned på rompa, men det var både tungt og slitsomt å stelle.
Herlig med skulderlangt!

Tenkte å spandere på meg en hudpleie en dag også

Deilig å stelle seg litt når man er gravid, og ikke bare slepe rundt i joggings:)

Klem, Linea (18+5)

Mo & Nurket
23-08-2002, 14:52
Noen sier det ikke er skadelig mens andre sier at det er det. Men sjansene for at det gjør skade på fosteret tror jeg er minimale. Jeg tok minicolorasjon da jeg klipte meg, og frisøren min sa at det var ikke farlig.

Hun hadde selv farget håret sitt da hun var gravid, så jeg tror du kan ta det med ro! Det kan jo bli litt vel mye enn skal/ikke skal gjøre!

Lillegull
23-08-2002, 15:10
Jeg satt akkurat og lurte på om jeg skal klippe meg kort og bleke striper....:D

Kwistin
23-08-2002, 15:24
CT: Jeg har farget håret siden jeg gikk i 6.klasse.. Jeg fortsettet fordi om jeg ble gravid jeg.. Frisører sier det ikke er skadelig, men man kan kanskje få en annen farge på håret enn man hadde tenkt seg.. Jeg farger det mørkebrunt, og det har blitt fint i 2 graviditeter nå..

:findag: 15+1

mera
23-08-2002, 15:26
Heisan!

I følge min frisør er det ikke farlig å stripe håret.. men man bør ikke farge det..
Jeg har forøvrig stripet håret mitt hver gang jeg har vært gravid..
og det har ikke tatt noe skade.

klem fra Mera +Tulla:mervink:

jippii
23-08-2002, 16:01
hei :)
tenkte jeg bare skulle referere til en reportasje jeg så på FBI, NRK for en stund siden-. Det var om hårfarge, at det finnes et kreftfremkallende stoff i all hårfarge (også den såkalte 'naturlige' hennafargen) som kroppen tar til seg. Dette stoffet hadde visst i noen tilfeller (fra Danmark) før til kreft i urinveiene (fordi stoffet naturlig skylles ut gjennom urinen). Jeg pleier å farge håret - men har tenkt å unngå det mens jeg går gravid; mye bedre å være førre var&alt det der. Det er jo umulig å være sikker på at fosteret ikke får stoffer som dette inn via blodet.

Ikke så oppløftende for de som begynner å få ettervekst, kanskje? Sorry ... :(

Tilla
23-08-2002, 16:46
Det stod noe om dette i siste Gravid. Der stod det at helsemyndighetene i Sverige eller Danmark hadde gått ut og frarådet hårfarging fordi det kan trekke inn i hodebunnen og gå over i blodsystemet og fraktes til babyen på denne måten. Jeg stripet derfor håret istedenfor, for da kommer jo ikke fargen i kontakt med hodebunnen. Får vel nevne at jeg også har farget håret i tidligere graviditeter. Tror kanskje det er mer usunt/ikke bra enn FARLIG...

Snoopyjenta
26-08-2002, 01:24
Hadde faktisk ikke tenkt tanken på at hårfrging kunne være farlig! Godt å ha denne siden:klapp:
Jeg har hatt småplaner om å farge håret igjen nå snart (gjorde det for et par mnd siden også), men spørs om jeg ikke bruker maskina og raker det av istedenfor:D .
Håret mitt har blitt så umulig uansett, livløst og dødt!
Time will show...