Vis full versjon : Erfaringer fra Lanzarote og Gran Canaria ønskes
Hei!
Vi funderer på en sydentur neste vår med små barn (6-7 mnd), og har så langt tenkt på Lanzarote og Gran Canaria. Vi har aldri vært noen av stedene. Vi er strengt tatt på jakt etter en avslappingsferie med mulighet for å oppsøke noe folkeliv på kveldstid (ikke akkurat nattklubber, men restauranter osv). Er det noen her som har erfaring med Lanzarote og/eller Gran Canaria? Er det bare "voksne" (les: gamle...) folk som drar til Lanzarote? Forbinder det mest med besteforeldregenerasjonen...
:)
Helene Harefrøken
29-06-2005, 23:18
Vi var på Gran Canaria i oktober, riktig nok uten barn men vi festet heller lite. Vi var i Playa Del Ingles. Der er det jo bra med natteliv hvis en ønsker det, men man kan også dra til Gran Canaria for å slappe av. Og det finnes jo flere reisemål på øya enn PDI. Det var det vi gjorde og vi klarte det fint. Lanzarote derimot vet jeg ingenting om.
venterpånr3
30-06-2005, 10:38
Jeg har vært både på Lanzarote og Gran Canaria. På Lanzarote var jeg før jeg fikk barn, og vi bodde på Puerto Del Carmen. Vi bodde litt utenfor sentrum, og der var det veldig fint for barn! Og godt med uteliv om kvelden hvis man hadde vogn og var villig til å gå litt..men vi bodde såpass mye utenfor at vi ikke hørt noe bråk om kvelden!!
Når vi var på Gran Canaria bodde vi i Arguineguin. Dette var en VELDIG rolig plass for småbarnsfamilier..og lite liv om kvelden!!(Da hadde vi med sønnen vår...) Vi likte oss godt der, men det ble litt kjedelig syntes mannen. Også var det ganske langt til Playa Del Ingles der livet er!! Så nå har vi bestilt oss sydentur til jul, og da skal vi bo i San Augustin. Det er vistnok et ganske rolig område, men det er bare 3 kilometer til Playa Del Ingles!!
Lykke til med valget...jeg likte meg veldig godt på begge plasser!! Fordelen med Gran Canaria syntes jeg var at det var finere badestrender enn på Lanzarote....
Det er ikke bare gamle folk som reiser til Lanzarote..var MASSE folk med småbarn som var der når vi var der!!
LilleVirre
30-06-2005, 10:48
Jeg og svigerinnen min dro på husmorferie til Lanzarote i vinter og det var deilig ;) Bortsett fra at det var det kaldeste de hadde opplevd på 25 år da :uff:
Uansett så bodde vi i et leilighetkompleks som heter Apartmentos Lanzarote.
Det er et sted jeg kunne tatt med meg mine barn på ferie til.
Leilighetene var kjempefine, med soverom, stue/kjøkken og bad. Ellers så var det meste på rommet som tv, telefon, radio, kjøkkenutstyr o.l
Det var oppvarmet basseng samt barnebasseg.
Det lå litt opp i bakken for å si det sånn.
Vi brukte 5 min å gå ned til "hovedgaten" der det var masse restauranger,butikker o.l.
Så vi lå veldig sentralt, samtidig som vi ikke ble plaget med støy fra diskotekene.
For å komme til den gamle dele måtte vi ta drosje, det var litt for langt å gå for meg for var gravid. Men drosjen var billig der.
Ikke langt å gå til badestranden heller. Den nærmeste stranden for oss lå veldig barnevennlig til. Traffikken var på en måte bak og over oss, så det var ikke fare for at unger kunne løpe ut i veien.
Om jeg skulle dratt itl Lanzarote på familieferie hadde jeg bodd på Apartmentos Lanzarote.
flittige Lise
30-06-2005, 12:14
Jeg har vært på lanzarote.I puerto del carmen.Tror hotellet/leilighetskomplekset het blue village garden om jeg ikke husker helt feil-Det var ett barne-vennlig og fint sted.De hadde sånn barneklubb og flere basseng.Ikke langt ned til stranden og strand-promenaden med alle salgs forskjellige butikker og boder og utesteder.Dere kan ta drosje en liten bit til kjøpe-senter og burger king.Ellers er det mye gode og fine restauranger i gata...Og så finnes det en vann-park ikke langt unna.Med alle slags sklier og morsomheter.
Jeg har ikke vært på gran canaria
Tidl. bruker
30-06-2005, 13:00
lanzarote er best for familier, helt klart. som de andre har sagt, puerto del carmen. gran canaria er mer for party.
jeg ville absolutt valgt lanzarote.. lettere å finne lokalbefolkning er det også, der finnes det småsteder fortsatt, på gran canaria har turistene tatt over. jeg syns ikke GC er noe koselig i det hele tatt.
men det er min mening da..
Jeg har vært begge steder, og vil absolutt anbefalle Lanzarote :kidoki:
Angelika
05-07-2005, 12:51
Jeg har vært to ganger på Gran Canaria. Første gangen var jeg med ei venninne i Playa del Ingles. Det var mest en party tur, og da var det en topp plass. I april var jeg gravid, på ferie med min mor, stefar og kjæresten og vi var i Puerto Rico. Denne gangen var jeg rundt omkring hele øya omtrent og det er mye å ta seg til!
Det var godt med liv om kveldene i Puerto Rico, og ganske fint å rusle midt nede i sentrumen der. Ellers synes jeg det virket veldig fint å bo i Maspalomas. Vil ellers anbefale dersom du velger Gran Canaria å ta en tur til Puerto de Mogan, Gran Canarias Venezia. Der var det fint og koslig! Og oppe i fjell-lansdsbyene var det knallfint forresten...
(Ellers har Gran Canaria veldig tørr natur, og det er veldig turistplass...)
Jeg har vært begge steder. På Lanzarote er det vel Puerto del Carmen som har mest uteliv, men Playa Blanca er også fint for barnefamilier. Fra Playa Blanca går det også ferje over til Fuerteventura, en by som heter Corralejo, der har de noen kjempeflotte sanddyner som er et eldorado for barn og barnefamilier. Går gratis "tog" (sånn guide-deg-gjennom-byen-tog) fra ferja og ut til sanddynene. Verdt å få med seg!
Ellers var vi på Gran Canaria nå i vår, vi bodde på et Blue Village anlegg i Bahia Feliz, der var det lagt opp masse aktiviteter for barn og voksne hele dagen. Men det var ikke skikkelig sandstrand der da, bare rullesteiner. Men det var ikke langt til Playa del Ingles, og der var en kjempestrand. Ellers ville jeg nok anbefalt Maspalomas (rett utfor Playa del Ingles) for småbarnsfamilier, eller også Puerto Rico. Der var Gran Canarias mest populære strand rett ved (Amadores ) og masse liv om kveldene!
Vi var også i Playa de Mogan, der var det kjempekoselig, men veien der til var kjempesmal og svingete, og det var stuuupbratt rett ned i sjøen, så jeg var lettere nervøs da!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.