Vis full versjon : Skader ved bruk av smertestillende?
Momobamsen
02-07-2005, 23:17
Jeg fant ut i morges at jeg er gravid. Trodde ikke jeg var det denne måneden... Så på tirsdag fikk jeg fjernet en visdomstann, og ettersom dette siden har gjort utrolig vondt har jeg spist ibumentin og pinex forte jamt siden da. Så finner jeg ut at det bor noen i magen min... Auch! Ibumentin er liksom en av verstingene når man er gravid... Men er det noen som vet hva som kan skje? Eller om det går an å finne ut tidlig om fosteret har tatt skade? Eller kan det forårsake SÀ? Er som dere kanskje skjønner en smule redd nå...
Det beste er vel å spørre legen hva han mener. Det anbefales jo ikke, men det betyr ikke at det må skje noe. Ellers kan du gå inn på felleskatalogen http://www.felleskatalogen.no/ og sjekke der. det er også en pasientutgave på nette, som er litt lettere å forsta, men der står det ikke like utfyllende. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/Håper alt går bra for både deg og spiren din.:klem:
Thyresse
03-07-2005, 13:45
Jeg ville ha ringt til legen min og spurt. Kanskje du kan få UL for å sjekke at alt er i orden.
Men ikke bli altfor redd. Det er mange som har gjort det samme som deg og det har gått bra.
Vet ikke, men skulle tro at det gikk fint, visst det bare er svake smertestillende.
:vetikke:
................................
Momobamsen
03-07-2005, 19:37
Takk for svar! Jeg skal be om tidlig UL, så da ser dem jo om det er noe galt... Var innom på apoteket og spurte, og de sa at jeg skulle holde meg langt vekk fra piller helt i starten, så det gjør jeg, men litt vanskelig med det som var før jeg fant ut om spiren...
Vel, vi får bare se da...
Hufsetufsa; dette kan vel du svare på?
Forresten så gumlet jeg Ibux til den store gullmedalje i oktober og mitt lille snusk så helt fin ut på UL og jordmor mente at det ikke hadde noe betydning at jeg tok smertestillende så tidlig (hadde kjevebetennelse og var til tannlege, tok røngten alt det man ikke skal...).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.