Vis full versjon : Om å overhøre ting på legekontor.
Unregistered
22-08-2002, 17:23
Jeg var på legekontroll en dag for noen uker siden. Mens jeg var der, fikk legen en telefon fra en kollega. De satt og snakket om en pasient som var "klagete" i deres øyne. Utfra det jeg kunne høre regner jeg med at denne pasienten var "nervøs og gravid". Legen snakket ganske så nedverdigende om henne. Jeg følte meg utrolig dum der jeg satt. Jeg tenkte at "tenk om han snakker slik om meg også" . Dette var en veldig utrivelig opplevelse. Æsj.
-Jeg trodde faktisk at legen min var bedre enn dette.
Hilsen anonym for øyeblikket.
LeiaOrgana
22-08-2002, 17:39
Huff, dette var ikke mye kjekt :trist!: Jeg hadde også blitt veldig usikker på om han hadde snakket om meg, og ikke lenger følt meg så trygg på legen. Trodde leger skulle være mer profesjonelle jeg...
Tidl. bruker
22-08-2002, 21:26
Huff kan ikke være kjekt!:(
Jeg hadde faktisk kommet til å tatt det opp med legen min ved neste besøk. Forklar han at det like gjerne kunne vært deg, og at det er respektløst å behandle folk sånn. Jeg er en av de førstegangs gravide som har vært til lege 2 ganger ( unødig ) selv om jeg trodde at det var noe galt. Første gang hadde jeg en innbildt blærekatarr, og siden det advares mot blærekatarr, styrtet jeg til legen. Ingen hadde fortalt meg at det kunne svi når jeg tisset på grunn av hormoner og tynnere slimhinner!?
Andre gang var faktisk i dag, da jeg har vært svimmel hele uka. Sannsynligvis bare for lavt blodtrykk, men jeg dro dit i alle tilfelle. Selvsagt var alt ok med urin, og blodtrykket var jo ikke spesielt lavt da jeg var inne hos en fremmed lege ( min faste kunne ikke ta i mot meg ) . Følte meg som et idiotisk hypokonder da jeg kom ut derfra.
Dette blir jo notert i journalen min også......... Hvis legen min snakker med sine kolleger om meg, må de jo ha det styggartig!!!
Bekymrer meg å høre slike historier som din.
Kommer til å kopiere dette innlegget og legge det under generell diskusjon.
:findag:
Synes faktisk at det er mer ille at det ble snakket om andre pasienter, når en pasient var tilstede. Jeg er selv lærer, og vi snakker om elevene våre, men ikke når andre elever overhører det - selv om de ikke vet hvem det snakkes om. Kolleger har behov for å lufte ting med hverandre, men ikke i påhør fra andre som er i samme situasjon som den det snakkes om.....
:uff:
Jeg vil nå kalle det brudd på taushetsplikten jeg når en lege snakker over tlf med en kollega ang en pasient...
Så sant det ikke er noen grunn for at de skulle snakke sammen ang denne pasienten.....
Så Utrolig godt sagt CT kunne ikke sagt det bedre selv!!:klapp: :klapp: :klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.