Vis full versjon : Hvor ofte har dere sex?
Hei!
Vi prøver å bli gravid, har en herlig gutt fra før.
Hvor ofte har dere sex for å bli gravid?
Cazandra
13-12-2002, 10:51
DA vi prøvde denne gangen på nummer to, hadde vi sex annehver dag. Klaffa med engang :klapp:
Har lest og vet at man skal ikke ha sex hver dag, sædcellene må ha en dag for å bygge seg maximalt opp i anntall igjen!
Så annehver eller 3.hver skal faktisk kunne holde!
Sædcellene kan leve opptil 5 døgn, men 3 døgn er vel det vanligste!
LYKKE TIL :)
Hei!
Vi hadde helt normal mengde sex da vi prøvde å bli gravide.
Vi tenkte ikke på temp, eller antall, eller annen hver dag eller noen ting.
Fordi vi var enige om at det kunne bli et stressmoment
- og en stresset kropp fungerer ikke som en avslappet kropp....
Nå hører det med til historien at jeg har lett for å stresse – hehe...
”I dag har jeg lyst, men vi hadde sex igår så vi kan ikke....”
eller ” Vi MÅ ha sex idag, for vi hadde ikke igår...”
Skjønner du....?
Men vi ”fikk det til” allerede i andre syklus.
Det er selvsagt noe annet for de det tar lang tid med.
Da må man på en måte se litt på hva man kan gjøre annerledes,
og planlegge litt mer.
Men jeg tror(!) at så lenge man ikke har gått unormalt lenge,
Eller har andre grunner til å ta spesielle hensyn,
så bør man ha litt is i magen og ikke tenke så mye på det....
... men det er min mening da....!
Og folk er forskjellige....!
tiger
camvik76
13-12-2002, 19:47
Denne gangen hadde vi bare sex to ganger på en uke, så det blei full klaff med en gang.
Tidl. bruker
14-12-2002, 00:13
hehe vi jobba skikkelig vi.....hadde sex annen hver dag og det var samma om vi hadde lyst eller ikke. Gikk på pergotime så vi syns det var litt viktig å få det til liksom....første forsøk orket vi nesten ikke sex og det klaffet heller ikke!!
men det er ikke noe særlig opptur for forholdet med det må ha sex greiene....
Villblomst 26+6
Må bare legge til en annen sex-vinkel.....
Vi prøvde i seks år, og de siste årene var ikke sexlivet akkurat morsomt lenger:( Det ble mye "pliktsex" og ork i perioder, men vi ville jo ikke gå glipp av mulighetene, spesielt ikke når vi hadde hormon-hjelp i tillegg.
Nå etter at vi faktisk har lykkes med prosjekt :baby: så kjenner jeg lysten komme hoppende :d Selv om mannen ikke akkurat har mindre lyst så har han dessverre fått en "sperre" men han har lovt at når vi passerer 12 uker så stiller han opp igjen!
Så rådet er å ta det litt som det kommer den første tiden, og hvis man fremdeles ikke er gravid etter 1 år, ja så søk hjelp!!! Finn en lege som lytter og undersøker skikkelig. Heller det enn å virkelig skape et problem på sexfronten som kan være ugreit å rydde opp i senere.
Lykke til; håper dere slipper å slite så fælt!!!
Tja.. vi er av de heldige: vi hadde sex én eneste gang, noen timer etter eggløsning! Det var vel det vi hadde overskudd til den måneden :p. Og nå sitter jeg her med kul på magen:D
Tidligere Bruker
14-12-2002, 16:28
Min mann er trailersjåfør, og er kun hjemme i helgene. ;)
Så det sier seg selv at vi ikke kan ha sex ofte, men jeg ble gravid på andre forsøk alikevel. :)
:mervink:
Tidl. bruker
15-12-2002, 00:34
Vi hadde ikke sex :lol: :lol: :lol:
Ble gravid vha. IVF!
Victoria
19-12-2002, 20:47
Det var den måneden vi bestemte oss for at vi skulle ta en pause i prøvinga. Tror vi hadde sex 2 ganger den måneden, og jammen var det ikke det som skulle til, gitt.
Før det var det mye "nå må vi ha sex for nå er jeg på dag det og det og har el slim og tappen og tempen er riktig osv" og 10 mnd med dette tæret både på lysten og forholdet generelt. Alt ble veldig mekanisk og "reproduksjonelt". Vi hadde jo ikke alltid sex fordi vi hadde lyst, liksom.
stein.antonsen@c2i.n
21-12-2002, 04:58
:blush:
Vel.
Skal være ærlig jeg da med mailadressen som underskrift, men skitt au :blush: :blush:
Like mye sex som ellers, men det kan være n ide for mannen at han ikke onanerer i den perioden dere prøver. Iallefall i de periodene det er mulig å skyte blink. :blush: :blush:
Lukke til:findag:
Linejenta
21-12-2002, 16:00
Vi ville gjerne ha et tidlig sommerbarn vi da...
Derfor ble det til at vi forsøkte hver dag i første prøvemåned fra dag 11, og det er tydelig kanskje ikke sædcellene funker optimalt da som noen har nevnt. Tydeligvis iallefall for oss:p
Mensen kom da:blush:
Andre prøvemåned satset vi annehver dag fra dag 11 og da gikk det i boks gitt:)
Så det blir junibarn på oss da...
Nå når jeg har blitt gravid varierer det litt, fra 1-2 ganger i uken kanskje?
Klem fra
cormatic
21-12-2002, 17:03
Vi prøvde jo ikke i det hele tatt vi da... Men jeg ble gravid etter en periode der vi hadde hatt lite sex...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.