PDA

Vis full versjon : hvordan står det til, oppdatering

Helene
04-07-2005, 00:18
Hei, hei jenter!

Hvordan går det med dere?

Her i gården går det fint. Venter bare på at noe skal skje jeg nå. Føler meg så rar i hele kroppen, kanskje det er tegn på at :birth:??? Hadde iallefall blitt superglad jeg da.
Har hatt en del maserier i det siste, altså rier som ikke fører til noenting, de er bare plagsomme. Her om dagen var det så vondt at jeg måtte ringe mamma, og det skal en del til for det. Har ikke lyst å gjøre henne mer stresset enn nødvendig.

Pappen til snuppa har snudd totalt og gleder seg like mye som meg til å møte prinsessa.:dåne: Han kommer på besøk i morgen og skal hjelpe meg med siste finpussen. Kanskje jeg skal sette han igang med å stryke alle babyklærne:haha: Er liksom ikke så mye annet å gjøre. Har det helt deilig når han kommer. Han varter skikkelig opp, og det skal så lite til for å gjøre meg glad. Er jo vant med å klare meg alene, så bare noen sier at jeg må sette meg ned, så skal de fikse mat, drikke eller hva som helst føler jeg meg som en prinsesse. Kan jo nesten ikke bli bedre! Håper bare at han stiller like mye opp når frøkna er kommet til verden!

Ellers bare nyter jeg sommeren de dagene det er sommer. Da kan livet nesten ikke bli bedre. Har til og med fått farge på kroppen. (ja, jenta hoppet i bikinien og skremte vettet av alle naboene:haha: )

Gleder meg til å høre hvordan dere har det, nyt sommeren videre! :klemmer:

sus
04-07-2005, 21:29
Sniker meg inn en liten tur jeg (selv om det er nærmer seg et år siden jeg hørte til her), for å ønske den lykke til Helene! Har sniklest litt her inne, og fått med meg litt, og nå er endelig din tur! Godt å høre at pappaen stiller opp for deg,- han kommer sikkert til å bli bergtatt når snuppa kommer!:jupp:

Lykke til med forestående fødsel! Skulle nesten ønske det var meg jeg. Fødselen og tida etterpå husker jeg bare som magisk!:rørt:

:lykke:

Helene
04-07-2005, 23:17
Tusen takk sus. Gleder meg noe helt enormt til fødselen er over og jeg kan bli kjent med den lille prinsessa. Samtidig gruer jeg meg like mye. Er litt skummelt å gjøre dette helt alene, men det går nok bra!

sus
05-07-2005, 15:52
Gleder meg noe helt enormt til fødselen er over og jeg kan bli kjent med den lille prinsessa. Samtidig gruer jeg meg like mye. Er litt skummelt å gjøre dette helt alene, men det går nok bra!Er på en måte litt sånn skrekkblandet fryd!:jupp:
Det kommer til å gå så bra! Jeg synes det har gått over all forventning. Klart det har vært litt tøft innimellom, men jeg har jo hele veien visst at jeg kom til å være alene, så jeg har jo vært innstillt på det.

Jeg var også usikker, men ho passa liksom bare inn i armene mine, så det meste gikk i grunnen naturlig.
Det er jo litt sårt å ikke ha en mann eller kjæreste å dele de små øyeblikkene med, men samtidig blir de rundt så viktige, og kanskje også derfor mer engasjerte!:rørt:

Nå skal du bare slappe av den siste lille tida før ho kommer, og så må du nyte hvert sekund sammen med ho når ho kommer ut, for tida går så vanvittig fort!!! (Jeg kan bare ikke skjønne at det snart har gått et år!:dåne: )

Helene
07-07-2005, 00:13
Godt å høre at jeg er helt normal! Har du noen tips til etter fødselen? Ser forresten ikke ut som om noe skal skje her med det første!!!Bildene av Maja er foresten helt nydelige, en ekte liten prinsesse :)

Tidl. bruker
08-07-2005, 19:39
Hei!

Hvordan går det med halebeinet ditt? Høres ut som om ting faller bra på plass. Det er så godt å høre at barnefaren stiller opp mer enn før, kanskje mer enn forventet?!
Det er sant som Sus sier at vi som er alene fra begynnelsen av, vi er så klar over at vi skal/må klare oss alene, så dette går nok kjempe bra!

Det er deilig at det endelig har blitt sommer, her i nord har det regnet hele juni, og fra 1 juli har det bare vært helt knalll! Er så deilig med sol og varme!

Ønsker deg masse lykke til Helene!http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/kidoki.gif

sus
08-07-2005, 21:55
Bildene av Maja er foresten helt nydelige, en ekte liten prinsesse:rørt: Tusen takk! Så koselig sagt! Jeg er jo såklart veldig stolt av ho!:jupp:

Hmmm... tips!:hm: Tenker du sånn etter at du er kommet hjem eller?
Tror det er viktig å ta hensyn til seg sjøl. Er du litt trøyt og sliten en dag, så foreslå at besøket kommer dagen etter istedet. Sørg for å få hvilt deg når du føler behov for det... sleng deg gjerne nedpå litt når snuppa vil sove, og si jatakk om noen vil ta oppvasken eller trille en tur med prinsessa.

Vi sov masse i begynnelsen, både Maja og jeg. Klokka var jo nærmere tolv da vi stod opp!:dåne: Men jeg nøt det til det fulle. Så ingen grunn til å stresse om vi ikke skulle noe. Vi hadde tydelig behov for det begge to, og jeg tenkte som så at "dette varer ikke evig, så jeg nyter det mens jeg kan" (Nå er vi på'an klokka 06.00 hver morgen!)

Ikke legg ut på lange vandringer den første uka!;) Noen har sikkert ikke problemer med det, men jeg for min del overvurderte meg sjøl litt. Det er ganske ømt der nede den første tida, og jeg verka som bare det etter en 3 km spasertur. Da måtte jeg rett og slett slenge meg litt! Tålte ikke mye da nei!:hehehe:

Ellers er det vel bare å si lykke til, og nyt tida mens ho er så liten. Det er jo så stas nå, når det er bånn gass og nye ting skjer hele tida, men jeg må jo innrømme at jeg innimellom savner å sitte med ho på brystet dagen lang. Men for all del; hvert stadie er jo så gøy, men må bare lære seg å sette pris på hver periode. De kommer jo aldri tilbake!

Såh, har jeg fått det med da? Ble visst ikke så rent lite det her!:rødme:
Ønsker deg igjen masse lykke til, og du også Crown! Må innrømme at jeg er ørlite misunnelig på det dere har foran dere. Krysser alt jeg har for at jeg kan få lov til å gjøre det igjen en gang!:kryss:

:klemmer:

:liste:

Helene
11-07-2005, 01:40
Hei hei igjen:)

Halebeinet er begynnt å bli kjempebra, legen er sjokka over hvor fort og fint det gror. Mejn jeg har jo vært skikkelig flin jente og gjort som legen sa:) Begynner å bli litt rastløs nå, og var ute og klippet plenen i dag. Kjenner at det ikke var noe sjakktrekk, men det får gå sin gang:)

Har bare hatt sommer her i noen dager, men har klart å få litt sol på kroppen. Det er jo så deilig når det er så fint vær! Sliter litt med hva jeg skal ha på meg, men skremmer naboene og vandrer rundt i bikini. Hvorfor bry seg med prippne gamle damer?? :)

Tusen takk for alle gode rådene sus,kommer helt sikkert godt med!

Ser fremdeles ikke ut som om det skal skje noe her på en stund, og tålmodigheten min er det snart slutt på. Alle stresser på som om det var de som skulle føde. Vil bare ha det gjort nå, så familien kan gå tilbake til det samme gamle, og la meg være litt i fred!!!! Blir utrolig sliten av å få så mye oppmerksomhet og omsorg:) Jaja, de mener det jo bare godt, men det skal bli deilig når fødselen er over!

Nyt sommer og sol så lenge det varer jenter, det skal iallefall jeg:) :klemmer: